Neu 1512/1d r.i.p.

De oplossing om met een 1512/1D veilig te vliegen lijkt mij dan 3S 5Ah voor de eerste tijd en dan direct door naar 4S 4500mah en Neu/eFlight 17.5x17.5 en niet met kleinere props gaan vliegen op 4S. De huidige Lipo's zijn gewoon zo goed dat je met een kleine prop een competatieve setup finaal de overtoeren in draait. Dat geld ook voor een Plettenberg.

Het advies luid dus, als je een competatieve setup wil kopen maar met wat minder vermogen wil vliegen kan je beter met 1 cell minder vliegen dan met een kleinere prop. Tenzij je een Hacker neemt.

Als je op RCG groeps kijkt dan zie je dat Roy hier in engeland net een gloednieuw ICE 200 heeft geroosterd op 4S en 450A wegens overstroom. Nu vliegt hij weer met een P180 en dat gaat wel gewoon goed. Toeren liggen onder de 60 duizend met die grote 17.5x17.5 prop.

Jos
 
Back
Top