Rustig rustig...
Op mijn Plettenberg handleiding staat 75000.
En volgens de technische man kunnen ze nog wel iets verder maar om veiligheid in te bouwen zetten ze ze op 75000.
Er was trouwens nog een discussie op dit forum over toerentallen.
Jos zei toen dat een hoger toerental beter was, ik bestreed dat toen, om de redenen die Jos nu noemt.
Een motor zal nu 65000 rpm draaien, ik denk dat het beter is als hij iets minder draait en meer koppel heeft.
Dat duitse spullen duurder zijn, ach... een paar tientjes, en dan heb je wel binnen een week een vervangende motor als er iets fout gaat, dat is mij ook wat waard.
En inderdaad moet er een nieuwe generattie regelaars komen, de huidige regelaars zijn eigenlijk allemaal nog gemaakt voor nimh cellen.
Schulze raad voor 6S de 32.120 aan, die kan ook 250A hebben.
Van horen zeggen en via rcnetwork heb ik echter begrepen dat de 4S setup de meest efficiente is.
En zolang ik nog niet in de top 15 van Europa vlieg ga ik niet proberen zelf dingen uit te vinden, ik koop betrouwbare geteste spullen, volg het advies van de fabrikant op en plak er een model omheen wat misschien niet het snelste is maar wel van een fabrikant die goed bereikbaar is (hoewel dat wat tegenvalt sinds de schoonzoon de mail beantwoord) en ook zelf met dat model vliegt.
Ik heb wel een ideetje voor een model, en daar ben ik nu ook langzaam mee bezig, maar dat is meer voor de lol en voor DS.
Maar uhhhh, waar ging dit topic over?
Over de Neu 1512/??
GJ