Neu Motor 1512/1D/6,7

Is er misschien een dealer in europa die deze motoren levert?
deals bij neumotors op de site zijn bij mij bekend.

deze motor komt in een hawk F5B staufenbiel.

Gr.Ramon

Home

eflight.ch is de leverancier voor Europa. Ik vraag me alleen af of dit de beste motor voor een Hawk is. GJVO weet meer over de Hawk en motorisering.

Alan Flockhart in Engeland, een goede vent en een goede vriend.

Direct-RC (Powered By OpenCart)

Verkoopt ook een hoop andere dingen voor F5B.

Wat betreft een 1512/1D in een Hawk, idd beter even checken met GJ of wat wel een goed plan is. Aan de andere kant hoef je er niet meteen een super grote prop op te zetten.

Ik ben een manier aan het zoeken om goedkoop aan Neu te kunnen komen.
Gewoon om zelf te kunnen kijken wat het nou is.
Ook wil ik kijken of ik korting op Kontronik kan krijgen.

Even een mening van een duitse modelbouwhandel over Plettenberg en Kontronik.
Von der mechanischen Fertigung her ist Plettenberg viel besser, vom Wirkungsgrad vielleicht ca. 3-4%.

En dan zijn mening over Neu... (het is een duitser, dus een licht gekleurde mening)

Nun ist die Qualität von NEU so unterirdisch schlecht, daß die Motoren praktisch vor Auslieferung komplett demontiert, gewuchtet und neu aufgearbeitet werden.

Hij verteld ook dat er andere motoren naar Europa gaan, oudere modellen en volgens hem B-keuze (slecht gebalanceerde motoren)
Dit heb ik ook al 2 keer eerder gehoord, van mensen die Neu dealer waren maar het eruit gegooid hebben.

Als regelaar wordt toch steeds de CC opgegeven, die schijnt het beste samen te werken met de Neu-tjes.

GJ

oke, dat is niet echt klasse van die mensen om de slechte motoren naar europa te sturen. is er een manier om wel goeie motoren deze kant op te krijgen eventuele goeie contacten daar?

Gr.Ramon

Wat een onzin!!!!

Nou weet ik weer waarom ik niet meer naar die Duitse beursen ga, de winkels die daar nog staan verkopen toch alleenmaar ARF troep en iemand die naar een F5B motor vraagt komt thuis met een goede motor voor een Hotliner.

Er is niks mis met een Neu.

De 1512/1D is goed met 4S 450-550gram Lipo en een ~17" prop. Dat heet echte 17" en niet een RFM 17x18 die eigenlijk 16" is.

Met 5S heben we nu te veel voltage dus te veel RPM en dan komen de magneten er 75% zeker af.

Idd gewoon een CC P180, dat werkte het beste.

Binnenkort CC ICE 200 !!!!

Overigens, die Pletty's kunnen ook niet veel meer dan 60.000 RPM, als je over de 70.000 gaat met een fabrieks motor dan komen de magneten er ook af.

Bovendien valt er niet veel te halen met die hoge toeren. De efficiency gaat niet met % omhoog ofzo.

Jos, het is allemaal gekleurd, de Ami's vinden alles wat uit de USA komt super, en de duitsers alles wat uit Germany komt.
Ik heb wel meegemaakt in de USA dat ik in een modelbouwwinkel een amerikaanse motor en lader wilde kopen en dat ze zeiden, maar je komt toch uit duitsland, dat is veel beter spul.. dat was in Californie.

Maar dat er slechtere motoren naar Europa komen heb ik uit meerdere kanalen gehoord.

Oh, en Plettenbergen mogen 75000 rpm. staat ook gewoon zwart op wit.

GJ

snauwaertj, nou moe je oppassen. Ik heb helemaal geen Neu te koop liggen. zie je mij die te koop adverteren? Die motor wilde ik wel aan jou verkopen omdat ik dat een goede optie vondt voor jou. Zelfs de prijs die ik er voor vroeg was geprijsd omdat ik jou helpen wilde.

Ik heb nooit gezegd dat de Duitse spullen slecht zijn. Dat zal ik ook nooit zeggen. Ze zijn alleen een stuk duurder en worden zonder al te veel reden de hemel in geprezen.

GJ, hier staat 70.000
220/37 Gear

Neu zelf zegt iets van 70.000 maar er staat 60.000 op zijn website.

Dan is de Neu natuurlijk een paar mm dikker.

Ik hoorde dat er in Australia tijdens de Nationale kampioenschappen een paar weken terug zowel Neu's als Pletty's sneuvelden om diverse redenen maar vooral te veel toeren. Mensen die nieuwe 5S met "4S" motoren gebruiken. Tja, dat krijg je dat soort dingen. Waarom dit risico nemen?

Het maakt overigens geen moer uit of dat je nou 50.000 of 100.000 draait. Er is weinig verschil in efficiency gezien naarmate de toeren hoger liggen ook de ijzer verliezen hoger worden. En dan nog de verliezen in de regelaar en alle bijkomende problemen (hitte, software)/

Het echte probleem zijn de regelaars. De Duitsers maken ze niet groet genoeg (naar mijn smaak) en die van de Amerikanen moeten nog een beetje beter worden, wat meer van de Duitsers afkijken. ;)

Een goede voortzetting,

Jos

snauwaertje,

En nog eens wat, als je mijn posts in jou draadje goed leest dan raad ik jou een Hacker B50-6L aan en geen Neu.

Halleee!

Rustig rustig...

Op mijn Plettenberg handleiding staat 75000.
En volgens de technische man kunnen ze nog wel iets verder maar om veiligheid in te bouwen zetten ze ze op 75000.
Er was trouwens nog een discussie op dit forum over toerentallen.
Jos zei toen dat een hoger toerental beter was, ik bestreed dat toen, om de redenen die Jos nu noemt.
Een motor zal nu 65000 rpm draaien, ik denk dat het beter is als hij iets minder draait en meer koppel heeft.

Dat duitse spullen duurder zijn, ach... een paar tientjes, en dan heb je wel binnen een week een vervangende motor als er iets fout gaat, dat is mij ook wat waard.

En inderdaad moet er een nieuwe generattie regelaars komen, de huidige regelaars zijn eigenlijk allemaal nog gemaakt voor nimh cellen.
Schulze raad voor 6S de 32.120 aan, die kan ook 250A hebben.
Van horen zeggen en via rcnetwork heb ik echter begrepen dat de 4S setup de meest efficiente is.

En zolang ik nog niet in de top 15 van Europa vlieg ga ik niet proberen zelf dingen uit te vinden, ik koop betrouwbare geteste spullen, volg het advies van de fabrikant op en plak er een model omheen wat misschien niet het snelste is maar wel van een fabrikant die goed bereikbaar is (hoewel dat wat tegenvalt sinds de schoonzoon de mail beantwoord) en ook zelf met dat model vliegt.

Ik heb wel een ideetje voor een model, en daar ben ik nu ook langzaam mee bezig, maar dat is meer voor de lol en voor DS.

Maar uhhhh, waar ging dit topic over?
Over de Neu 1512/??

GJ

Jos,

Vlieg jij nog met een 1512/1,5D/6,7 op 6s gaat dat nog goed met de huidige lipo's? wat draait dit 67000 rpm.

Ik wil hier zeker niet aansluiten op de duitsers en slechte propaganda gaan voeren, maar tussen de lijnen door (op rc-groups) lees ik dat sneu zelf en een kleine kliek errond custom motoren hebben die niet vrij te verkrijgen zijn, maar ik kan het mis op hebben.

Ace verkoopt motormounts die gemaakt zijn voor Neu dus probeer daar eens. en verder zie ik Esprit models in US als de goedkoopste.
alex_motor_mount2S.jpg

unterirdisch schlecht :) vind ik zo grappig klinken. bedenk sommigen worden unterirdisch pas goed.:rolleyes:

Val

Zooo, das een mooi motorspant!
Ik vond mijn carbon spant van 8mm dik al aardig.

Val, team Germany heeft ook niet de motoren die in de prijslijst staan.
Maar als je weet wat ze vliegen worden ze wel voor je gemaakt, zonder extra kosten.

Wat ik vreemd vind, en dus van Schubeler en Ruud zandvliet gehoord heb is dat motoren die iets minder zijn naar Europa gestuurd worden.
Nou is dat al een paar jaar geleden maar toch.
En ik lees ook nog steeds op RCgroups dat zijn service slecht is, mensen zitten maanden op motoren te wachten, als ze stuk zijn dan wordt er helemaal niet meer gereageerd of je moet ook weer maanden wachten op antwoord.

Maar we gaan het zien, ik heb een Neu besteld..
Nu nog zo'n mooi spant!
En een rood-wit-blauwe Alex..

GJ

jah is wel een heel mooi spant.
wil er ook 1 haha.
misschien paar tegelijk bestellen???
Gr.Ramon

Laatst bewerkt:
Tja, het is maar net hoe je het bekijkt.

Meer toeren en een grotere vertraging is imprincipe beter. Maar dat principe verdijnt als sneeuw voor de zon als je daarmee steeds de motor kapot draait. Het probleem is dus te bepalen waar je maximaal toeren draait zonder dat de kans op problemen extreem hoog is.

Neu zelf zegt dat ze de motoren in de fabriek kort stondig op 100.000 RPM toeren draaien als een test. Komen ze daar door heen, gaan ze in de post. Wat wil je nog meer?

Ik zie niet in wat het verschil moet zijn tussen de motoren die Steve zelf gebruikt en die naar "europa" worden gestuurd. Afgezien dan van dat Steve misschien die motor neemt die ook nog met 120.000 toeren heel blijft op de test bank? Wie weet. De productie techniek is echter 100% het zelfde.

Maargoed, ik heb geen zin meer om hier de Neu motoren te verdedigen. Wat heb ik daar aan? Niks.

Liever heb ik dat mensen goed lezen en dingen kopen en gebruiken op een manier waarbij het heel blijft. Op die manier hebben we straks namelijk een groot veld vliegers en dat vindt ik leuk!

Val, ja de 1512/1.5D op 6S. Met een 17" prop draai ik dan 59.000 tot 66.000 toeren in de klim. Gaat tot nog toe goed.

De 1512/1D op 4S is practisch het zelfde dan niet net iets minder heet;

3300kv x6 /4 = 4950
de 1D = 4875kv

Vandaar dat je met 5S op de 1D ver boven de 70.000 uit komt of verschrikkelijk veel vermogen trekt.

Dat motor spant komt hier uit Engeland, door Roy ontworpen, perfect voor de Enigma.

Jos

Back