neuron gyro en nitro governor

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door vliegenderobby, 30 dec 2018.

  1. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    129
    Locatie:
    wassenaar
    hoi, is er iemand met een neuron gyro op een nitro heli die governor heeft? het is mij een geheel raadsel hoe dit mogelijk is. volgens de beschrijvingen van de gyro moet governor lukken!maar ik heb een rpm setje gekocht om zo een magneetje in de fan te monteren, maar ik zie in de gyro nergens iets dat de sensor daadwerkelijk gespot is. en ik zie ook geen mogelijkheid tot gearratio instellen, en ook geen gewenste rpm en toch moet het kunnen,....iemand een idee?
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    heb de software niet bij de hand maar het gaat zeker
     
  3. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    129
    Locatie:
    wassenaar
    ha ja ik denk en hoop het ook. maar heb geen idee hoe in te stellen. zie er bij neuron op de site eentje nitro mee vliegen met governor. maar geen beschrijving niks, ook niet waar je wat invoert. raadselachtig! als ik alleen al ergens kon checken dat die sensor iets doorgeeft in die gyro ben ik al halverwege de zoektocht maar ja,.....
     
  4. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    kijk hier even , word het uitgelegd. wel heb je een adapter kabeltje nodig, maken van een dsmx kabeltje, waar de magneet sensor op word aangesloten . kabel gaat in port naast de sat ingang. fbl met de stekker blok van je af is het de stekker rechts aan de achterzijde.
    gr rinie
     
  5. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    129
    Locatie:
    wassenaar
    jee, oke dus je kan met deze software ook de neuron aansturen? Omdat brain zelfde maker is neuron. Dat is wel even heel veel meer data wat je kan invoeren via de computer dan via de bluetooth app! Dank je wel, goede tip zeg. Nu moet ik wel een kabeltje kopen met een usb uitgang denk ik, want zie geen ingang op de neuron. dit> https://www.amainhobbies.com/msheli-remote-usb-for-brain-ikon-msh51611/p511325
    Best prijzig sjeesus!
    Ja die satelite kabel naar mn sensor had ik al braaf in elkaar gesoldeerd!
     
  6. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
  7. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
  8. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    129
    Locatie:
    wassenaar
    top zeg dank je, nou ik heb goede moed dan nu dat ik die governor kan instellen met die neuron. Toch niet heel veel die dat hebben gedaan volgens mij. Dus zal wel weer een zoektochtje worden. eerst kabeltje fiksen, magneetjes goed monteren en kijken of die software inderdaad gaat werken.
     
  9. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Succes
     
  10. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    129
    Locatie:
    wassenaar

Deel Deze Pagina