neus cowl robbe charter

Ik heb een opknapper robbe charter gekocht. De neus is aan flarden, nu kan ik dat reparen, maar ik zag dit op het net.

2625588.jpg

Waar is zoiets te verkrijgen?

Ik vind dit mooier als de orginele neus

Zo heb ik nu

http://storage.msn.com/x1pGg9EMswqL...SQr9hsRA1g5z7MzN2on6eaw4Z_sNaqQ6fIbMIjUd61eut

Johan

Nou even met wat balsablokjes en wat -plaat in de weer en je hebt net zo'n mooie neus als je zelf wilt....
Neus%20ruwbouw%201.jpg
Neus%20ruwbouw%202.jpg

Even afwerken en dan heb je zoiets:
WK%202.jpg
:D

Heb mijn charter cowling gewoon dichtgemaakt met een plaatje 1mm triplex

onder ook, met alleen een klein gaatje voor evt olie die er uit moet kunnen.. (bleek zo goed als overbodig overigens)

eerst op maat gemaakt, daarna bespannen met oracover, in de romp dragers van balsa gemaakt. zodat ie mooi flush er op zit. plaatjes met secondelijm op zijn plek gelijmd.
voor onderhoud kan ik met de hudi-tool bij de boutjes om de motor los te maken..

IMG_4756.jpg

IMG_0602.jpg
8)

ik zal nog wel wat detail foto's maken vanavond.
hier staan nog wat meer foto's

Groeten!
Rico

Tja, als ik er zelf een moet maken, gaat ie op die van Rico lijken.

Ik dacht dat de cowlings zoals die op mijn foto en die van Bruno
uit glasvezelmat bestonden.

Johan

J o h a n zei:
Ik dacht dat de cowlings zoals die op mijn foto en die van Bruno uit glasvezelmat bestonden.
Waar zie je me voor aan? :wink: :wink: :wink: Plastic? :rolling: :wink: Misschien toch niet zo'n gek idee, after all :roll:

hehehe bruno wat is dat nu? stapje in de richting van de de ARF? :P LOL..

ik vind dat van bruno wel de mooiste manier om een cowling te maken. en het resultaat is ook nog eens verbluffend.

maar ik had zo iets van, tis een charter.. trainingsvliegtuig..
best leuk om echt een bling bling charter te bouwen. maar dat was voor mij niet de opzet..

Ik vindt het echt mooi, hebben jullie daar tekeningen van?

Ik zal dan een poging wagen om een houten cowl te maken.

Alhoewel glasvezel ook niet verkeerd zou zijn.

Johan

bouwtekening? gewoon zelf een schetsje maken. of uit de losse hand wat maken.. gewoon potje balsafiller en een bak schrootjes bij de hand houden..

glas: maak een cowling van balsa, doe er huishoud folie overheen, glassen, en daarna het balsa er uit..

(of op deze manier plastic er overheen trekken in de oven..)

of: maak een mooie á la bruno balsa cowling, daarna bespannen met suuuper dun glasmat.. lekker sterk, wel ietsje zwaarder
(maar jah. er. doh! tis een charter :P met 'n sq.km vleugel :P :lol: )

mvg
Rico

Back