neusversteviging AcroMaster nodig??

Volgens mij is dat niet nodig, bij mij in ieder geval tot nu toe nog niet.
Mijn verbeteringen:
Behoorlijke motor: Plettenberg Orbit 15-16, prop 13*6,5
Onderstel van 3mm verenstaal gebogen dat niet meer naar achteren buigt zodat neuslandingen voorkomen worden.
Normale wielen.
Een geknikte vleugelbuis gemaakt zodat de V-stelling uit de vleugel weg is en daarmee ook rudder-roll coupling.
Een canalizer op de rug gezet om het richtingsroer effectiever te krijgen.

In F3A deel wat fot's hiervan:
[69934] rudder-roll-coupling-acromaster-elimineren

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg nu ruim een jaar met de Acromaster en had nooit last van trillingen mits ik mijn props netjes balanceerde. Op een gegeven moment begon de motor enorm te trillen en scheurde de hele neus af. Dit na een normale vlucht met normale landing. Nieuwe accu erin en het probleem was er. Thuis de neus er weer opgelijmd en nog eens getest. Weer die resonanties. Andere motor erin, weer trilling. Spinner weggelaten, toen was het over. De neus was wel erg slap geworden, die heb ik met glasvezelband aan de buitenkant verstevigt. Niet mooi, wel sterk. Achteraf was het beter geweest dit tijdens de bouw aan de binnenkant van de romp te doen. Trillingen tasten de structuur van het schuim langzaam aan waarna het vrij plotseling gaat falen.
Ik moet wel zeggen dan de AM het niet makkelijk heeft gehad, ik heb hem een aantal keer vrij hard de grond in gevlogen en er zelfs een midair mee gehad. Ook heb ik er het landinggestel een keer of 4 onderuitgeland. Het was mijn eerste "echte" vliegtuig na en paar shockies. Heerlijk toestel, nooit spijt van gehad en erg veel van geleerd.

Foto's eindelijk teruggevonden.

Vijl een scherpe kant aan een 4 mm messing buis.
De foto geeft aan hoe het gat gaat lopen,
van bovenaf, vlak langs de plastic motordragers,
totin het blok onder de vleugel.

264913695003397.jpg

Pas een 4 mm koolstofbuis, en lijm deze met dikke(!) CA lijm, (vlug doorduwen)
Sop de bovenkant en onderkant van t schuim naast de motordrager ook goed in met CA.

26491369505c52e.jpg

Klaar, simpele, lichte en effectieve versteviging van de neus van de acromaster.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back