NEW! Innovator heli from thunder tiger

gelezen op de shop.rotor.com.sg site :

Thunder Tiger Innovator will be first present to public in Taichung Taiwan, me (walter) was invited and visit TT factory and Sky Hobby during their presentation. On the 1st of August i have a change to test fly the innovator (entry lever version) inside their factory R&D room with their staff. the heli stability it is same as Esky Lama, Innovator is power by Lipo battery with -Integrated Control System (ICS), with very low head speed.

Innovator heli from Thunder Tiger

Innovator site

DSC03260.JPG

Hm, is me nog niet helemaal duidelijk wat het is. Filmpje krijg ik niet aan het werk...

Een soort superstabiele niet-coaxiaalheli die met je mee kan groeien of zoiets ?

Misschien wel een interessant ding voor een beginner ?

Het bijzondere is hier dat er een alles in 1 board in zit.
Dus de gyro, ontvanger, regelaar op een printplaat gebakken.

Instellingen zijn te wijzigen via een laptop.

Beetje hetzelfde als Ikarus al heeft met de eco 7.

Als ik die site een beetje doorblader moet dat ding heel eenvoudig te bedienen / vliegen zijn en zo goed als fool proof zijn. Zeker handig voor ene beginner. Ben benieuwd als er straks meer info is ;) Zal wel prijzig zijn...... is wel een leuk kleine stabiel schaal md530 :)

Ik denk dat het net zo'n hit gaat worden als de Eco 7 inderdaad... Te jammer dat je dan aan hun accu's en electronica vastzit... Domme zet denk ik van TT...

ja, dat is jammer maar het moet wel als je het zo foolproof wil krijgen. Dit systeem is bedoeld voor iemand die 0,0 verstand heeft van heli's / electro en toch graag een leuke electro heli wil.

plug & play, ready to fly, foolproof heli met de performance van een 450 ...

dat is eigenlijk altijd al de evolutie die we in modelbouw zien

van modelkits die jezelf moet bouwen naar RTR - ARF
van af te stellen kits naar reeds afgestelde ingevlogen modellen

de auto's hebben hun RTR's
de vliegtuigen hebben hun ARF's
en nu volgen de heli's

... dus volgend jaar ARF .90 size electros en nog wat later ARF jets in vliegtuig of heli

Laatst bewerkt:
Thunder Tiger zou eens met een nieuwe Raptor reeks uit moeten komen.. Deze meuk zit niemand op te wachten. De oude raptors verkopen nog steeds goed (alleen nog aan beginners) maar verliest grond aan de nieuwere helis.. Zowel 50 als 90 size.

Ach modelbouw... Ik ben een beroerde modelbouwer zeker als ik zie wat voor moois sommigen kunnen maken. Maar ik vind het vliegen wel leuk, daar doe ik het voor. En als je heel eerlijk bent is het toch gewoon speelgoed? Welliswaar niet voor kinderen en het kost wat tijd en moeite om ermee om te leren gaan maar voor mij blijft het speelgoed en ga ik bijna dagelijks gewoon even 'buiten spelen'

Ik vind het prachtig!

Ik vind het ook prachtig :)
En gevoelsmatig is het "speelgoed" als het werkt hoe ik dat wil.
Maar het gaat wel wat verder dan technisch Lego.
Het kan namelijk levensgevaarlijk speelgoed zijn.
En hoe makkelijker het te bereiken is voor iedereen, des te meer kans is er dat het regelmatig fout gaat, des te groter is de kans dat ik niet meer met mijn speelgoed mag spelen.
Ik ben het helemaal met Lazerbeak eens,
Weg met die commercieele meuk en breng maar eens een nieuwe goede wedstrijd heli op de markt.

Eric

Ik heb hem zien staan bij RCMarket. Eigenlijk best een leuk apparaat, maar er zitten toch een paar haakjes en oogjes aan. De Batterij is een speciaal type, dus je kunt niet zomaar ff een ander merk erin stoppen.

Verder ben ik het wel een beetje eens met wat hierboven gezegd is. Het werkt ongelukken een beetje naar de hand, mensen zijn geneigd om het "alleen" wel ff te doen.
Het mag dan zijn dat ie stabiel is, maar van nature is een heli nooit echt stabiel.

hmm , ik vraag mij eigenlijk af hoe het kan dat een merk als tt , die jarenlang onbetwist de marktleider is geweest , het zover heeft laten komen . ik bedoel , align heeft wel zn slag geslagen , maar wel omdat er een gat lag die tt heeft laten ontstaan , niet ?

Ik kom er niet toe om 'm te testen. Iemand die ik aan het begeleiden ben heeft er zo ééntje gekocht, en ik moet 'm invliegen, maar heb nog geen tijd gehad. Het is de 3D-versie (dus niet met de MD500 romp).

Het ziet er wel leuk uit maar is niet mijn ding : geen aparte servo's, die zitten in de mechaniek verwerkt, geen aparte ontvanger, paddles zitten verwerkt in de flybar, ...

Ik denk dat het wel een goeie instapper is, kwalitatief ziet het er wel goed uit, maar je bent gebonden aan het merk...hoop niet dat dat een tendens wordt. Hoe het vliegt hoop ik binnen de 2 weken te kunnen melden...als ik een dagje kan vrijmaken.

Test innovator

En Funky heb je de innovator 3 de gevlogen?......Wat is je test rapport??
Is het iets voor een beginner om over te stappen van lama 4 naar deze innovator en dan denk ik dat ik interesse heb in de MD350 is niet de 3D uitvoering ( 3D vind ik niet zo belangrijk)

Back