New Power Edge 540

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Nick Cornelis, 18 jan 2008.

  1. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    Vandaag bij Aerobertics geweest...eindelijk de edge gehaald:)....
    Was een lange rit...maar zeker de moeite waard....
    Hier onder alvast de eerste foto's van de edge...morgen volgt verdere informatie..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    morgen komen er fatsoenlijke foto's en uitleg... :)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2008
  2. sven311

    sven311

    Lid geworden:
    21 nov 2006
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Liedekerke(België) (model wings ternat)
    mooi!
    ik ga dit verslag volgen hoor!
    Welke motor komt erop?

    grtz sven
     
  3. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    De edge gaat gevlogen worden met de OS 50 SX....de kist is eigenlijk bedoeld voor een os 46..maar ik had deze motor nog liggen..en beetje vermogen over kan geen kwaad...
    Servo's dacht ik dat ik nog had liggen , maar dit moest weer een kleinere maat servo's zijn...
    dus heb ik die gisteren avond laat ook nog even besteld...
    ik ga vanmiddag weet wat bouwen...en een verslag maken..
     
  4. Manuel

    Manuel Guest

    Wat is de Edge 540 toch mooi he:yes::cool:
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    idd edge ism mooi! zal dit zeker volgen!!! hij is mooier dan de andere versie vind ik "wat te transparant"
     
  6. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    deze ga ik zeker volgen!

    groeten Jeroen
     
  7. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    denk juist dat een os max 46 niet echt genoeg power heeft, model weegt 2400 vliegklaar. Jens (JVDO) heeft de yak van new power, ongeveer hetzelfde gewicht. Mij is verteld dat een Os max 50 of 55 daar beter voor is, dus de keuze van die motor die je nu gebruikt is niet slecht
     
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Je moet goed lezen :) de yak is wat zwaarder(de romp is ook groter) dan de extra en heeft ook een ronde motorkap wat een beetje vermogen wegneemt. Wat niet wegneemt dat hij niet te vliegen is met een .46 maar als je kan kiezen is het beter om voor de yak .50 of .55 te kiezen. De .46 heeft extreme power bij de extra en zal meer dan voldoen bij de edge.

    De extra kwam bij mij op een 1.9-2kg vliegklaar, ik weet niet vanwaar je die 2.4kg haalt :s
    Ik denk dat ook de egde daar niet ver zal bovenliggen, het extra gewicht komt misschien een beetje door de vleugelbuis en niet de "one piece wing" constructie zoals de extra maar er zijn nu bij aerobertics carbon vleugelbuizen verkrijgbaar voor de edge en yak voor +/- 29€ dacht ik. Op de edge zou je hiermee zo een 45gr winnen, op de yak waarschijnlijk nog iets meer (moet ik nog eens checken). Een vleugelbuis is toch veel gemakkelijker naar mijn mening dan een vleugel in 1 stuk.

    Video van de extra (vergelijkbaar met edge) met een O.S .46Fxi
    http://www.3dcollege.be/videos/vidnewpower.wmv

    Video van de yak met een O.S .46Fxi
    http://www.3dcollege.be/videos/videoyak.wmv
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2008
  9. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    die 2400 gram haal ik van de new power modelisme website. Dat is het vliegklaar gewicht van de Edge 540.
     
  10. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    De edge moet super goed gaan vliegen met de os 50sx...dit is meer dan genoeg vermogen voor dit toestel....het is echt een super licht vliegtuig...dit moet geen probleem zijn..
    hoop de servo's snel binnen te krijgen...en nog even een tussen stukje kopen voor tussen de motor en de uitlaat..dat de uitlaat netjes onder de romp uitkomt..
    heb vanmiddag niks kunnen doen vanwegen t werk....maar hoop morgen weer iets te kunnen doen..
     
  11. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Inderdaad nu zie ik dat de edge ook 5cm groter is... dus wing load zal dat ongeveer gelijk blijven denk ik. Zeker als je met de carbon vleugelbuis gaat. De power zal ideaal zijn met die .50
     
  12. snippertje

    snippertje Guest

    Ja dit is nu waar ik al jaren stilletje's van droom .
    Dit toestel heeft alles in zich wat een 3 D toestel moet hebben .
    Ik zal dit verslag zeer zeker volgen.
    Ik hoop wel dat bouwer/vlieger zo goed kan vliegen dat hij toestel waardig is.
    Ik heb al een lichtpuntje gezien in dit verslag hij praat hier over een verlengstukje voor de uitlaat dat heb ik al een nu nog wat tuintje's doen en een paar autootjes gaan wassen .Centenjes goed bij elkaar houden en misschien over enkelle weken ook naar aerobertics in maldegem.
     
  13. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Zeker doen dit toestel is prijs/kwaliteit 1 van de beste toestellen om 3D te leren / te oefenen.
    Daarom deed ik het tot nu toe ook zelf met deze toestellen. Het verlengstukje heb ik trouwens ook, is ook bij de extra nodig als je niet volledig de motorkap wil wegsnijden.

    Mvg Jens
     
  14. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    @ snippertje...
    Zeker kopen deze kist..!! is een aanrader...

    @ JVDO : ik wil idd de motorkap niet volledig wegzagen...dus ga ik van de week even zo'n verleng stukje kopen...

    ik ga straks weer beginnen met bouwen enz...maar eerst nog even wat werken...
     
  15. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    Vandaag weer het een en het ander gedaan...heb nu niet veel tijd om er alles op te zetten..(dadelijk opstap:) ) maar hier onder de foto's alvast...
    ik heb vandaag stabilo en hoogte roer ingelijmd...kielvlak en richtings roer gelijmd...de kist beetje bestickerd..wil het beetje bescheiden houden met de stickers..ander verpest het heel de kist....verder ben ik tegen het probleem aan gelopen met de vleugel bevestiging..deze zit geschroeft precies op de plaats waar de tank komt..dus of je moet er de vleugels altijd aan laten zitten of je moet de tank helemaal naar voren plaatsen...wat weer ongunstig is voor het zwaartepunt.(CG).....hier ga ik morgen even iets op verzinnen..of bekijken hoe ik het ga oplossen...hier de foto's alvast..en een prettige avond verder..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2008
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    De tank moet idd helemaal vooraan zitten...die plank daar is voor als je lipo's nodig hebt voor electro he...

    Bij kleine kisten steken ze de tank nooit daar aan de vleugelbuis de kans is trouwens ook heel klein dat die motor dat goed zal aanzuigen tot daar. Ik heb er allesinds al problemen mee gehad bij een sukhoi van graupner
     
  17. Gor

    Gor

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Meeuwen
    Das altijd fijn...e :D Een neiuwe kist(tje).
    Veel succes met de bouw!
     
  18. snippertje

    snippertje Guest

    Beste nick het word wat stilletjes met het bouwverslag en de vorderingen rond het toestel.Ik ben nog steeds zeer geintresseerd in het gebeuren.
    Zoals het er nu voorstaat kan ik binnenkort over gaan te het kopen van mijn droom toestel de Edge 540 van New power .hoever sta je nu met de bouw van de edge en wanneer word hij ingevlogen Maak dan meteen en video opnamen dan kan ik al genieten van de geweldige vliegeigenschappen van dit toestel .:):D
     
  19. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    Hallo Snippertje..

    ik kom net van mijn technische adviseur af...
    had wat problemen met de motorophanging en de motorkap...maar dit is nu weer helemaal opgelost....ik zal morgen even foto's maken en plaatsen...ben nu even emotioneel helemaal gebroken..ik heb wel een hele nacht nodig over deze tragedie heen te komen....ik ga proberen zaterdag met de kist te vliegen...en of het gefilmd gaat worden....??? dat is nog de vraag , of ik een camera man/vrouw ergens kan vinden in dit kleine gezellige dorpje...
    ik hou je op de hoogte...

    met vriendelijke groet..een kleine mannetje uit het gezelligste dorpje van nederland
     
  20. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik kan de camera van ons pa wel mee nemen hoor,

    groeten jeroen
     

Deel Deze Pagina