New projects of netherlands Onderzeebooten

• Topicstarter Topicstarter Tijgerhaai
  • Startdatum Startdatum
T

Tijgerhaai

Guest
from left to right:

Zwaardvis by Volker, Walruss by Andreas, Tijgerhaai by Lothar

gruppeklein.jpg

Regards

Lothar

Hi Roel

The Walruss has X-tails, the Zwardvis not.

regards

Lothar

Hallo Lothar,

Dass ist sehr 'Impressive' was Ihr da for Euch stehen habt! So steigt die Anzahl von Walrus-classe u-booten mall wieder kräftig an!

Fieleicht is es für Euch interessant um am 23sten Mei 2006 mal in Lelystad vorbei zu kommen. Letztes Jahr hatten wir da schon 3 Walrussen, dieses Jahr sieht es danach aus das Wir eine Flotte bilden können. :P

Ich würde mich freuen in 2006 auch einige Deutsche U-boot Bastler begrüssen zu dürfen. Für weitere informationen über dieses Treffen sehe mall diesen bericht: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=28499&sid=e3b87367c18e8027614eda65176b9dbd

Fiele Foto's aus 2005 sind auf die Seiten der Duikboten Vaargroep zu sehen: http://www.duikboot-vaargroep.nl/ , unter Fotoalbum.

Waarom gaat Tijgerhaai en zijn collega's een Hollandse duikboot bouwen?Duitsland is toch het Walhalla van duikboten en van zeer goede kwalitiet,denk maar aan de brilante ontwerper Dr.Ir.Techel,mede oprichter van het Duitse onderzeeboot wapen.

Gr.Joop

Hallo Lex, Hallo Joop,

Lelystadt is still on my agenda! It's the weekend before Großbreitenbach. If the first of our boats is ready to drive, it's not sure....but we are working on this...

Lelystadt ist schon auf meinem Terminkalender. Es ist das Wochenende vor Großbreitenbach. Ob dann schon eins von unseren Booten fährt ist nicht sicher, aber wir arbeiten dran.

Why not netherlands submarines? Before I built 4 swedish boats and 4 german ones. For me it's not important which nation my subs are from. I like all nations, who made important steps in devoloping submarines. For me is important, that they look fine, that tey are manouvrable and that I can be proud of my model.

Warum nicht niederländische U-Boote? Davor habe ich 4 schwedische und 4 deutsche Boote gebaut. Für mich ist ist es nicht wichtig aus welchem Land meine Boote sind. Ich mag alle Nationen, die wichtige Entwicklungsschritte im U-Bootbau gemacht haben. Für mich ist wichtig, das Die Boote schön aussehen, gut fahren und ich stolz auf mein Modell sein kann.

Lothar

Deelder zei:
23 mei Lex???
Is een dinsdag volgens mijn nieuwe agenda
Mart

OEPS, geen idee hoe ik daar nu aan kom.... :oops: :oops: :hammer:

Natuurlijk 21 Mei !

Und Lothar, was Mich angeht, we can keep it in Englisch. Save's you a lot of language-switching. Whatever you like. :lol:

Lex,

I think it's better for all readers of this board to keep my postings in English and German. I know some of You speak well English and others better german......I wished I could more than read basic Netherlands language.

Ich denke, es ist besser für alle Leser dieses Forums, meine postings in Deutch und English zu schreiben. Ich weiß, viele von euch sprechen Englisch, aber andere besser Deutsch......Ich wollte, ich könnte wenigstens mehr als einfaches Niederländisch lesen.

Regards/Groeten/Grüße

Lothar

:D

Waarom bouwd een Duitser een Nederlandse onderzeeboot
Waarom bouwd een Australiër een Zweedse onderzeeboot.
Waarom bouwd een Nederlander(ikzelf) een Amerikaanse onderzeeboot.
En zo kunnen we nog even doorgaan.

Maar Waarom:als onderzeeboot modelbouwer moet je warm lopen voor een model,van welk land,maakt eigenlijk niet uit.
Ikzelf heb in al de jaren dat ik deze hobby uitvoer,verschillende modellen gebouwd.
Zoals de Dolfijn,Zwaartvis,Walrus.En toen was ik een beetje uitgekeken op de Nederlandse onderzeeboten.Hoewel de Zwaardvis en de Walrus imposante boten zijn.

Zo ben ik een jaar geleden begonnen aan de SSN21 Seawolf,een Amerikaanse onderzeeboot,waarom,omdat ik deze boot mooi vind.

En het volgende model zou best een Duitse onderzeeboot kunnen zijn.
Trouwens,ik vindt het toch een beetje een eer dat een Duitser een Nederlandse onderzeeboot bouwd.

Dus ,wat maakt het uit,het gaat toch om de hobby. :D

Grt:Harry.

Zoals te zien is op de foto's zijn dit echt grote boten.
De Tijgerhaai van Lothar is,
2100mm lang, 263 mm diameter en 476 mm hoog.
Dus het zijn echt wel grote jongens.
In de Sonar van december staat een bouwbericht van de Tijgerhaai.
Dit is in het Duits en in het Nederlands.
In een van de volgende bladen komt de techniek aan de beurt.
De boten zijn op 7 en 8 januari in Lingen te zien op de beurs.
Net over de grens bij Enschede, het loont zich zeker om eens te komen kijken.
In Bremen stonden op de eerste dag, vrijdag, 64 boten op de tafel.

@Lex in Sonar staat de juiste datum van Lelystad vermeld!

Hein

Dear friends,

yesterday my Tijgerhaai made her first test-sea-trials. She is a great baot! Very manouvrable and impressive on the water. Now I have to adjust the depth-controler for perfect submerged running.

The detailing job will start after the summer season, when the technical equpment is running perfect. There are still some problems to solve.....

But I try to bring her to Lelystadt (If there is enaugh space in my car)

Hallo Freunde,

gestern hat meine Tijgerhaai ihre erste Testfahrt gemacht. Ein Tolles Boot! Sehr gut manövrierfähig und beeindruckend auf dem Wasser. Nun muß ich noch den Tiefenregler für eine perfekte Unterwasserfahrt einstellen.

Die Detallierung wird nach der Sommersaison angefangen, wenn alle technischen Dinge sicher und richtig funktionieren. Da sind noch einige Probleme zu lösen...

Aber ich werde sie mit nach Lelystadt bringen (Wenn in meinem Auto Platz genug ist)

Regards/Grüsse

Lothar

Probe1.jpg

Probe2.jpg

Back