Beste mensen,
Ik ben een "newbe" op vlieggebied,
Zit al een paar maanden internet af te struinen naar een goed zweefvlieg-model.
De keuze is niet makkelijk! Iedereen heeft andere ervaringen/ideen daarover.
Mijn vraag aan de forumleden is:
Welke is voor mijn situatie "het"model? (weet eigelijk al dat er geen "het"model is,maar het valt te proberen)
Ik wil graag gaan zweef-vliegen,
Heb de volgende opties.
Een Goldberg Gentle Lady, dat is alleen geen electro..( veel goede ervaringen over gelezen)
Een Great Planes Spectra, Is electro
Een Great Planes Spirit, ook geen electro.
(sta open voor aanvullingen)
Ik wil binnenkort (voorjaar) eens gaan kijken in Egmond of Stompetoren, bij Aero Noordkennemerland. Zag al dat er een paar leden van deze vereeniging ook op dit forum actief zijn!
Mogelijkerwijs iemand die meer weet over de meest gebruikte beginners-zweef-toestellen aldaar?
Ik wel een aantal beperkingen.
Heb helaas geen auto, maar wel een surfkar voor achter de fiets. Kan dus niet makkelijk bijladen. Woon in Alkmaar, Egmond en Stompetoren zijn befietsbaar.
Mag (volgens http://www.aeroclubkennemerland.nl) niet met meer dan 7 cellen in Egmond zweven.
Ik zou graag een toestel hebben wat zowel electro als lier/elastiek de lucht in kan.
Ook vind ik het bouwen erg leuk, wil dus een volledige zelfbouw!
Met het bouwen van houten (balsa) vliegtuigen heb ik al een klein beetje ervaring. Heb van Igris (waarschijnlijk nog nooit iemand van gehoord) ooit 2 hlg's gekocht. Een of ander oost europees product(www.igra.cz) en wordt niet meer gemaakt. Alles houtbouw spanweidte ong. 1m. Hier is alleen geen rekening gehouden met besturing.
Ben ook benieuwd welke zend-apperatuur mij wordt aangeraden.
daar lees je ook zoveel verschillende verhalen over!
Is er iemand in de buurt van Alkmaar die mijn kist evt. kan checken tijdens/na de bouw?
Hoop dat het bovenstaande genoeg info bevat voor een advies!
Ik wacht met spanning af op jullie reacties! Misschien kan ik me van het voorjaar voegen bij de model piloten!
Sfund
Ik ben een "newbe" op vlieggebied,
Zit al een paar maanden internet af te struinen naar een goed zweefvlieg-model.
De keuze is niet makkelijk! Iedereen heeft andere ervaringen/ideen daarover.
Mijn vraag aan de forumleden is:
Welke is voor mijn situatie "het"model? (weet eigelijk al dat er geen "het"model is,maar het valt te proberen)
Ik wil graag gaan zweef-vliegen,
Heb de volgende opties.
Een Goldberg Gentle Lady, dat is alleen geen electro..( veel goede ervaringen over gelezen)
Een Great Planes Spectra, Is electro
Een Great Planes Spirit, ook geen electro.
(sta open voor aanvullingen)
Ik wil binnenkort (voorjaar) eens gaan kijken in Egmond of Stompetoren, bij Aero Noordkennemerland. Zag al dat er een paar leden van deze vereeniging ook op dit forum actief zijn!
Mogelijkerwijs iemand die meer weet over de meest gebruikte beginners-zweef-toestellen aldaar?
Ik wel een aantal beperkingen.
Heb helaas geen auto, maar wel een surfkar voor achter de fiets. Kan dus niet makkelijk bijladen. Woon in Alkmaar, Egmond en Stompetoren zijn befietsbaar.
Mag (volgens http://www.aeroclubkennemerland.nl) niet met meer dan 7 cellen in Egmond zweven.
Ik zou graag een toestel hebben wat zowel electro als lier/elastiek de lucht in kan.
Ook vind ik het bouwen erg leuk, wil dus een volledige zelfbouw!
Met het bouwen van houten (balsa) vliegtuigen heb ik al een klein beetje ervaring. Heb van Igris (waarschijnlijk nog nooit iemand van gehoord) ooit 2 hlg's gekocht. Een of ander oost europees product(www.igra.cz) en wordt niet meer gemaakt. Alles houtbouw spanweidte ong. 1m. Hier is alleen geen rekening gehouden met besturing.
Ben ook benieuwd welke zend-apperatuur mij wordt aangeraden.
daar lees je ook zoveel verschillende verhalen over!
Is er iemand in de buurt van Alkmaar die mijn kist evt. kan checken tijdens/na de bouw?
Hoop dat het bovenstaande genoeg info bevat voor een advies!
Ik wacht met spanning af op jullie reacties! Misschien kan ik me van het voorjaar voegen bij de model piloten!
Sfund