Newbee advies brandstof auto's

• Topicstarter Topicstarter Pumpkin
  • Startdatum Startdatum
P

Pumpkin

Guest
Hallo,

Als newbee op dit forum heb ik vraag. Ik wil een brandstof? auto gaan kopen maar zie door de bomen het bos niet. Ik weet dus niet waar ik moet beginnen vandaar dat ik hier ben om me in te lezen over brandstof auto’s.

Zoals je al ziet heb ik de keuze van de brandstof al gemaakt, ik weet eigenlijk niet waarom ik denk dat dit meer vermogen oplevert en dus beter en langer zal rijden?

Ik ben dus op zoek naar een gebruikte 1:8 ? of 1:10? (een 1:6 of 1:5 vind ik te groot) RC Brandstof auto die al ready to run is want ik ben een beginneling dus zelf bouwen zal in eerste instantie niet slim zijn IMO (eerst leren)

Ik heb zelf een 4x4 Jeep Cherokee 4.0i gehad (een echte 1:1) en dit is mijn soort auto, dus ik zoek een 4x4 Monstertruck met als doel te gaan crossen in het bos of op circuits die daarvoor bedoeld zijn.

Hebben jullie tips tricks waar moet ik op letten? Waar kan ik gebruikte (of nieuwe) auto’s kopen (ik heb Marktplaats al afgezocht, en mijn budget is ongeveer € 200,00-€ 300,00), ik kom zelf uit Breda, wellicht is het slim om een bij een vereniging te gaan kijken? Zijn er “goede” NL RC magazines? (Engels mag ook) Ik hoop dat er iemand een goed advies kan geven in the mean while ga ik verder dit forum doorspitten J

Alvast bedankt!

Ik zou eerst kijken naar een HPI Savage, als dat te duur wordt kun je een Thunder Tiger MTA4 overwegen. Daarna zou ik pas naar 1:10 gaan kijken...blijft te snel haken als je offroad rijdt.

Of natuurlijk een truggy, slaat vanwege zijn lagere zwaartepunt minder snel om dan een MT.

O ja, enne als je nieuw bent met een 2e hands beginnen? Hoe weet je dan of de motor versleten is? Misschien verstandig om meteen naar een nieuwe te kijken.

Laatst bewerkt:
stickie nummer drie says it all.......en youtube voor als je actie wilt zien. gebruik de keywords uit het stickie maar.

ik denk dat je met 200/300 euro niet echt ver komt . Je zult toch ff iets verder moeten zoeken naar wat je echt wilt.
En idd zoals Snellehenk ondertussen al aangaf, hoe weet je of een tweedehands auto nog goed is...
een beetje monstertruck zoals de Savage(die je door heel veel mensen aangeraden gaat worden) kost al rond de 400/500 euro. en dan heb je de startbenodigdheden nog niet.

een Traxxas nitro stampede zul je wel kunnen vinden rond de 300..
de goedkoopste Savage zou je kunnen vinden rond de 370 euro.
Traxxas Revo 529 euro..

een aantal sites waar je voor prijzen zou kunnen zoeken zijn.. ::RC-Central Online shop::. PK Model Racing, Welcome To Modelsport UK. The UKs largest stockists of R/C Model Cars by Tamiya, HPI, Traxxas, Schumacher and many more.

En wat betreft het sneller, meer vermogen enz enz... vergeet dat maar.. een goede Brushless electromotor met de juiste accu's is een stuk beter in die opzichten.

zelfs de rijtijden van een electro zijn langer over het algemeen. ik rijdt zelf met een nitro buggy 4.6cc motor en 150cc tankje maar 7 minuten.

een goede bl. motor met een lipo accu kan het zo rond de 15 minuten volhouden meen ik..

succes met je keuze....
Jim

En wat betreft het sneller, meer vermogen enz enz... vergeet dat maar.. een goede Brushless electromotor met de juiste accu's is een stuk beter in die opzichten.

zelfs de rijtijden van een electro zijn langer over het algemeen. ik rijdt zelf met een nitro buggy 4.6cc motor en 150cc tankje maar 7 minuten.
Dank je voor je heldere uitleg @Caretaker, ik begin nu wel weer te twijfelen of ik een brandstof of Electro auto wil kopen, ik zal de voor en nadelen eens proberen op een rijtje te zetten. Ik was in de veronderstelling dat brandstof meer voordelen zou hebben maar jij noemt al 2 grote voordelen op voor Electro.
Is een Electro nu goedkoper of maakt dit niet zoveel uit? Wat zou je rond die prijs adviceren voor een electro? Het budget mag best iets hoger zijn, en ik begrijp uit het sticky dat 2ehands niet slim is.

Nogmaals bedankt voor deze zeer snelle reactie's op zondag! :)

edit\\ Typo's

Laatst bewerkt door een moderator:
Om je nog verder aan het twijfelen te brengen; heb je 2 accupacks bij je dan ben je klaar en kun je (meestal thuis) gaan wachten op het laden.

Bij brandstof heb je bijvoorbeeld 2,5 liter bij je...tanken en verder rijden.
Aan de andere kant is brandstof vrij duur, meestal zo'n € 11,00 per liter.

@snellehenk, fijn ;) maar daar heb je een punt! mmm, nog niet zo makkelijk allemaal maar dat is niet erg, ik ga er wel uit komen! :)

Maak me maar verder aan het twijfelen! :rolleyes:

Electro is in aanschaf veel duurder dan nitro, maar dat verdien je terug doordat het goedkoper rijden is daarna.

Ik zag het ja, dat scheeld behoorlijk, maar als je als beginneling niet zoveel rijd zou het nog wel eens mee kunnen vallen? Wellicht beginnen met brandstof en overgaan op electro. En een Truggy (leuke naam trouwens) is dus offroad stabieler als een Monstertruck.

Dus ideaal zou zijn een: Nieuwe electro off-road Truggy van 1:8 van HPI of Traxxas, right?

Om je nog verder aan het twijfelen te brengen; heb je 2 accupacks bij je dan ben je klaar en kun je (meestal thuis) gaan wachten op het laden.

Bij brandstof heb je bijvoorbeeld 2,5 liter bij je...tanken en verder rijden.
Aan de andere kant is brandstof vrij duur, meestal zo'n € 11,00 per liter.

Als je 2 packs van 8A hebt dan kan je 2 uur rijden.. En als je rustig rijd nog veel en veel langer

Als je 2 packs van 8A hebt dan kan je 2 uur rijden.. En als je rustig rijd nog veel en veel langer
Hey mixit heb je je auto dan 1 uur en 30 minuten stil staan:D:D
Maar als een beetje rustig rijdt met een hpi savage xl dan gaat ie ook zeker 20 minuten mee:D
Groeten Dennis:cool:

En als je een leuke accuset hebt.. Ik rij zelf met de ERBE (Traxxas E-Revo Brushless), een geweldige monstertruck electro zo'n 45min met een set lipo's (SMC 9000mAh).
Deze kan ik vol laden in 60 min, dus als je spanning (of een 1:1 auto hebt met accu) hebt kun je met twee sets echt continue blijven rijden als je dat al zou willen :-) Ik ben altijd wel blij met een pauze...

Maar denk dat je in de sticky's veel kunt vinden, brandstof is meer sleutelen, je hebt wat meer tijd nodig om te leren afstellen (hulp is niet overbodig als je echt een beginner bent), lastiger schoonmaken, auto maakt herrie (kunt dus niet zomaar overal rijden), maar geeft meer het echte gevoel met de sound, rook etc etc.

Electro heeft het nadeel dat het een stuk duurder is als je dezelfde power wilt als een brandstof. En je 'mist' de sound :-)

de keuze moet je natuurlijk zelf maken.
maar een gebruikte savage hoeft echt niet zo duur te zijn.
als je maar zorgt dat je de moter draaiend kunt zien.
dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de moter ook goed afgesteld is maar dan is de moter MEESTAL wel goed (of te krijgen).

mocht je voor een savage gaan, ga dan wel minimaal voor een 4.6 met dubbele remschijf.
200 voor een gebruikte lijkt mij een redelijke prijs

Ik zag het ja, dat scheeld behoorlijk, maar als je als beginneling niet zoveel rijd zou het nog wel eens mee kunnen vallen? Wellicht beginnen met brandstof en overgaan op electro. En een Truggy (leuke naam trouwens) is dus offroad stabieler als een Monstertruck.

Dus ideaal zou zijn een: Nieuwe electro off-road Truggy van 1:8 van HPI of Traxxas, right?

Kijk eens naar een Traxxas E-Revo in dat geval, of van HPI heb je wel een E-Firestorm maar beiden zijn wel 1:10

De Erevo is groter dan de meeste 1:8, meer richtign 1:7, maarja, amerikanen he, die zijn grote auto's gewend...
Een beetje savage 2e hands vind je al vanaf 200 euro, Met 3.5cc, wat hard zat gaat, en wat minder zuipt, wat je wil als beginner, en die dingen gaan prima, power genoeg, ook in gras en los zand.

Naja.. ze zeggen idd 1:10.. maar in praktijk is ie 1:8 hoor !

Kijk maar eens naar dit plaatje : (Komt van het E-Revo topic)

dr3439.jpg

De voorste is een 1:10 MT, daarnaast de revo en dan een 1:6.

Back