Newbee alert! Enkele vragen

Discussie in 'Speedboten' gestart door Rob Schouten, 8 jun 2022.

  1. Rob Schouten

    Rob Schouten

    Lid geworden:
    8 jun 2022
    Berichten:
    9
    Locatie:
    1422
    Beste racers,

    Ik ben mij momenteel aan het orientieren voor een snelle Elektroboot.
    Ik heb in mijn jeugdjaren regelmatig met brandstof boten gewerkt dus geheel onervaren ben ik niet.

    Mijn budget is 500-700 EUR.
    Na vele reviews bekeken te hebben is mijn oog gevallen op de Horizon Sonicwake 36 V2
    Kost rond de 480EUR, dus nog bestedingsruimte over voor batterijen.
    Lijkt mij een mooi apparaat met prima potentieel.

    Mijn vragen:
    -Goede keus, of eventueel andere suggesties ?
    - Welke batterijen kan ik er het beste bij bestellen, met het oog op eventueel lichte tuning ?
    --Welke winkel is te adviseren ?

    Avast hartelijk dank voor de eventuele input!
     
  2. G Dokter

    G Dokter

    Lid geworden:
    27 apr 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Harkema
    Vaar zelf met een miss Geico met de zelfde motoren. Ik gebruik 2 HRB 3s 6000 mah 50c per motor. Kosten rond de €50,- ps. Schaf ook een goede lader aan. Bv isdt Q6 nano. En een voeding voor je lader natuurlijk.
     
    Rob Schouten vindt dit leuk.
  3. Rob Schouten

    Rob Schouten

    Lid geworden:
    8 jun 2022
    Berichten:
    9
    Locatie:
    1422
    Dank, inmiddels de sonicwake 36V2 in huis, samen met 2 gensace 3s 120C batterijen,
    Vandaag de eerste vaart gemaakt, en liep gelijk tegen enkele problemen aan. Het eerste was dat hij een ongelofelijk hard gierend geluid maak met accelereren. er zat ook totaal geen gang in.
    Ik had het vermoeden dat de as slipte in de koppeling. Ondanks dat ik deze toch van te voren nog nagetrokken had. Ik had natuurlijk verder geen gereedschap bij mij om dat te controleren.
    Naja balen dus. dan maar heel rustig varen en met héél voorzichtig gasgeven ging het geleidelijk beter. na een paar minuten varen kon ik gewoon vol gas geven en het geluid was weg. Ook was het vermogen nu prima.
    Waarschijnlijk wat vet dat fabriekswege op de as zat en na een tijdje verbrand is ? Later geen last meer gehad van dit vreemde euvel.
    het vermogen was in eerste instantie niet wat ik er van verwachte....totdat ik erachter kwam dat de zender slechts op 50% vermogen ingesteld stond.
    Daarna liep hij als de spreekwoordelijke raket!
    Het enige probleem wat over blijft is dat ik het sturen moeilijk vindt. op snelheid gaat hij prima maar echt wat korte bochten maken lijkt onmogelijk.
    Misschien ook een instelling in de zender.
    In ieder geval al de 77KM/H gehaald. Morgen weer proberen :beer: De funfactor is helemaal top !
     
    Dim L, Carbohans en Gerrit-Jan vinden dit leuk.
  4. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Hallo Rob, mooie boot! Mooi formaat. Koppelingen hebben altijd wat aandacht nodig vergeet niet de as af en toe in te vetten. En het stukje wat in de koppeling zit ontvetten. Korte bochten moeten mogenlijk zijn die zijn juist zo gaaf met een mono vol gas en dan kort bochtje carven. Is je roeruitslag wel voldoende?
     
    Rob Schouten en Dim L vinden dit leuk.
  5. Rob Schouten

    Rob Schouten

    Lid geworden:
    8 jun 2022
    Berichten:
    9
    Locatie:
    1422
    Inmiddels de tweede 'run' achter de rug, en dat ging een heel stuk beter! Het slechte sturen kwam inderdaad door een instelling in de zender. Er zit gewoon een knopje waarmee je de stuuruitslag kan instellen.
    Verder heb ik de trims [juiste benaming ? ] wat bijgesteld. Het resultaat is een respectabele 95 KM/H op de Gps !





    [​IMG]
     
    Dim L, Dirk Jan en Gerrit-Jan vinden dit leuk.
  6. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Mooie snelheid, vooral voor een mono! Het is een populaire boot; op YouTube zijn er veel filmpjes van te vinden. Dus als je nog meer tips / snelheid wilt vinden, kan je daar ook een kijkje nemen.
     
    Carbohans en Dim L vinden dit leuk.
  7. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Het is zeer verslavend om steeds harder te willen, tot je de grens bereikt 95kmh is al een hele mooie snelheid zo uit de doos en vaart ook nog eens goed top Hoe lang kan je er ongeveer mee varen voordat de lipo’s leeg. (Bijna) zijn
     
    Dim L vindt dit leuk.
  8. Rob Schouten

    Rob Schouten

    Lid geworden:
    8 jun 2022
    Berichten:
    9
    Locatie:
    1422
    Nog niet getest, ik schat ergens tussen de 5 en 10 minuten. Ik denk ook dat de batterijen eerst een paar cycles moeten hebben voordat ze optimaal presteren.
     

Deel Deze Pagina