Newbee DLG'er

Hoi allemaal,

Ik ben hier en met DLG'en helemaal nieuw.
15 jaar geen besturing meer vastgehad, vroeger wat F3J gevlogen maar hoofdzakelijk met 'echte' zwevers. Vergunning probleem duwde me weer naar RC en DLG lijkt me heerlijk.

Een 2dehands Twister II en zender op de kop getikt - danku Peter - op de 24e Dec, en 25e al 3 bellen kunnen pakken, gewoon ergens vanop een akker, en 25m laag. Gooien moet ik nog leren.

Ik ben bijzonder onder de indruk van de evolutie van bouwtechnieken die ik hier al zag; ik kom van de tijd van balsa ribben of balsa op styropor plakken, gevolgd door MonoKote. Er wordt in dit forum wel heel wat aan pseudo-wetenschap gedaan; mijn commentaren volgen nog wel...

Groeten,
Tim

aha je hebt het gevonden het forum
tja december en we kunnen nog steeds thermiek vinden , daar konden we vroeger in deze tijd van dromen

gr peter

aha je hebt het gevonden het forum
tja december en we kunnen nog steeds thermiek vinden , daar konden we vroeger in deze tijd van dromen

gr peter

Wadadde . . . thermiek ? In Lyon is er thermiek van 1 Jan tot 31 Dec.

No problema, asta la vista,

Therminator

PS : hoe was Malden, subtropisch, windstil en zonnig ?

eerst nevelig , als wij uit de cafe kwamen was het gedaan met lichte regen
het was steeds overtrokken , maar er was soms thermiek te vinden
het was plezant , zelfs is er iemand in de boom top geraakt en na eventjes buizen aan elkaar te tapen en de hulp van loet's vislijn hadden we na enige tijd een dlg gevangen

gr peter

Laatst bewerkt:
eerst nevelig , als wij uit de cafe kwamen was het gedaan met lichte regen
het was steeds overtrokken , maar er was soms thermiek te vinden
het was plezant , zelfs is er iemand in de boom top geraakt en na eventjes buizen aan elkaar te tapen en de hulp van loet's vislijn hadden we na enige tijd een xxlite gevangen

gr peter

jama peter , nu hebt ge veraden wie er in de boom hing....ik heb nog veel te leren , zeker om wat minder met hoeken en stoten te vliegen en te overtrekken en in een boom te belanden , loet bedankt bedankt dat ik je visstok mocht gebruiken!

jama peter , nu hebt ge veraden wie er in de boom hing....ik heb nog veel te leren , zeker om wat minder met hoeken en stoten te vliegen en te overtrekken en in een boom te belanden , loet bedankt bedankt dat ik je visstok mocht gebruiken!
dat kan bij iedereen gebeuren , ik dacht dat je er voorbij was
blijkbaar niet , gelukkig geen schade

gr peter

@ tim B,

zaterdag 18 febuari is het wintercup F3K op het plein van Mach Herentals www.mach-vzw.be

ze vliegen 1 taak, all-up last down... (dit zoveel keer als de dag het toelaat)
gewoon simpel, gooien, en zo lang mogelijk boven blijven.

misschien een leuk momentje om eens in het DLG "wedstrijd" gebeuren te komen neuzen.
iedereen is welkom, dus jij als newbee zeker ook!
heb je geen zin om deel te nemen, dan kan je ook als toeschouwer even langskomen.

het is leuk dat er meer en meer mensen gaan slingeren!
het is erg verslavend!

welkom in de kleine wereld van de dlg'ers!

snap je me niet kristof???

het DLG wereldje krijgt meer en meer piloten... het wordt bekender, en het is verslavend, dus het groeit, omdat meer mensen er mee starten ;)

Ik zit nu in de Ecrins, en kwam de 26e via Lyon, nou het was daar een en al mist!

Rick

OK maar je had ook niet verteld dat je op 26 Dec via Lyon kwam, anders had ik zon besteld. Vandaag al vroeg op stap naar Roma met de Falcon 2000 vanuit Lyon. Vanaf FL40 prachtige zon :murder:

Yves LBB
Local Buzzing Bee bzzzz.... bzz....

dit klinkt als vervuiling van het draadje lieve mensen!
pas maar op, want wubbe loert om de hoek!

Back