X
xazza
Guest
Hoi iedereen,
Al een tijdje volg ik dit forum om een beetje kennis op te doen over speetboten.
Ik heb een tijdje gereden met een Tamiya auto en overgestapt.
Ik kom er nu achter dat de techniek niet te vergelijken is met een auto en heb ik nog veel te leren.
Ik vaar samen met mijn zoontje van 6, hij heeft een onlangs voor 45 euro een boot gekocht (chinese makelij) met 2 schroeven hij vermaakt zich er prima mee hoewel hij maar 2 snelheden heeft, stop en volgas.
Dat ding gaat behoorlijk hard!
Om te beginnen heb ik een 2de hands Carson sea wing op de kop getikt (10 euro) om te kijken of het mij bevalt.
Ik had ook nog onderdelen van de Tamiya auto en heb de regelaar,zender en motor overgezet.
De motor is 17 turns de regelaar heb ik geen specificaties meer van.
Nu het probleem.......
In de auto werkte alles prima, in de boot niet.
Hij haalt een leuke snelheid alleen heb ik een vaartijd van 2 minuten!!!!
1 keer volgas 30 meter en de accu is leeg en kom ik net terug aan de kant. Met originele motor vaar ik 4 minuten!.
Ik gebruik 8.4V 2400 Mah accu's. Met mijn andere 4 accu's doet hij hetzelfde.
De motor is goed, schoon met nieuwe borstels (in de auto 2 runs gehad)
Nu zit ik te denken aan de regelaar, is het mogelijk dat de regelaar kapot is en stroom wegtrekt?
Een regelaar verbruikt toch nooit meer dan de motor vraagt?
Ook volgas wordt de regelaar vrij heet wat in de auto nooit gebeurde.
De motor wordt wel iets warm maar niet loeiheet.
De schroef draait soepel, en bedrading is oke.
Groet Rob,
Al een tijdje volg ik dit forum om een beetje kennis op te doen over speetboten.
Ik heb een tijdje gereden met een Tamiya auto en overgestapt.
Ik kom er nu achter dat de techniek niet te vergelijken is met een auto en heb ik nog veel te leren.
Ik vaar samen met mijn zoontje van 6, hij heeft een onlangs voor 45 euro een boot gekocht (chinese makelij) met 2 schroeven hij vermaakt zich er prima mee hoewel hij maar 2 snelheden heeft, stop en volgas.
Dat ding gaat behoorlijk hard!
Om te beginnen heb ik een 2de hands Carson sea wing op de kop getikt (10 euro) om te kijken of het mij bevalt.
Ik had ook nog onderdelen van de Tamiya auto en heb de regelaar,zender en motor overgezet.
De motor is 17 turns de regelaar heb ik geen specificaties meer van.
Nu het probleem.......
In de auto werkte alles prima, in de boot niet.
Hij haalt een leuke snelheid alleen heb ik een vaartijd van 2 minuten!!!!
1 keer volgas 30 meter en de accu is leeg en kom ik net terug aan de kant. Met originele motor vaar ik 4 minuten!.
Ik gebruik 8.4V 2400 Mah accu's. Met mijn andere 4 accu's doet hij hetzelfde.
De motor is goed, schoon met nieuwe borstels (in de auto 2 runs gehad)
Nu zit ik te denken aan de regelaar, is het mogelijk dat de regelaar kapot is en stroom wegtrekt?
Een regelaar verbruikt toch nooit meer dan de motor vraagt?
Ook volgas wordt de regelaar vrij heet wat in de auto nooit gebeurde.
De motor wordt wel iets warm maar niet loeiheet.
De schroef draait soepel, en bedrading is oke.
Groet Rob,