Newbie - Hoe acrylverf verwijderen?

• Topicstarter Topicstarter Marcus
  • Startdatum Startdatum
M

Marcus

Guest
Hallo,

Helemaal nieuw op het forum meteen een vraagje. Heb een groot oppervlak geverfd met acrylverf waar ik dat beter had kunnen brushen denk ik. Is er een manier om die verf er weer goed af te krijgen?
Dank alvast...

hmmmm...... daar was ik al een beetje bang voor. Gaat dat niet met (warm) water? Er zitten nl een heleboel kleine details onder de verf. Die schuur ik er dan helemaal af. Kan ik erover heen brushen? De oneffenheden zal ik dan wrsch blijven zien.

Dan is er maar 1 manier !.
Dan zal je een oplosmiddel moeten hebben die alleen je verf oplost en niet de ondergrond !... welke ondergrond heb je ?

Tyd voor de Mr Muscle ovenreiniger: Spuit de reiniger op de lak, en verpak het model in een plastic zak. Na 24 uur de zak weer openen, en de lak borstel je er zo af. bij dikke lagen kan je dit nog een keer herhalen.
Niet geschikt voor aluminium onderdelen.

Dot 4 of 5 remvloeistof kan ook, maar pas op dat je plastic niet aantast. Wellicht anders eerst dot 3 proberen.

Voor alle methoden geldt: Doe eerst een testje, en op eigen risico.

Van de Mr Muscle weet ik dat het heel veel gebruikt wordt, vooral door figurenschilders, die de boel soms wel 5 keer over (moeten) doen...

Aan allen........ bedankt!
Ik heb nu als tip spiritus, remvloeistof en mr muscle. Daarmee moet het gaan lukken. Ik zal e.e.a. testen op overblijfselen en eventuele resultaten op het forum plaatsen.
Dank!

gebruik handschoenen, anders kan je hierzo niet meer typen/vertellen hoe het afgelopen is :lol:

Wel...... fantastisch gelukt met spiritus. Uit een duits forum kwam ook nog Mr. Muscle als suggestie.. inpakken in een plastic zak en 24 uur laten staan. Schijnt wel erg lastig spul te zijn , dus pas op!

Alleen de geschuurde delen behouden hun lak maar dat is geen probleem. Daarna met acrylverf geairbrusht en een heel mooi resultaat.
Nu merk ik dat de acrylverf erg kwetsbaar is voor krasjes etc.
Moet acryl worden afgewerkt met blanke lak of iets anders?
Graag wederom jullie antwoord....
Bij voorbaat dank.

Glitsa acryl meubellak transparant eiglans, versterkt met polyurethaan. Erg licht, en goed bestand tegen krassen. Gewoon te koop bij de DHZ winkel.

0_Glitsa-eiglans_groot.jpg

Dank je wel. meteen aangeschaft. Weet je ook of het mogelijk is om nog eens met acryllak over een beitslaak te gaan. Ik denk er nl over om de basislaag te beschermen en dan later de roest overheen te spuiten en dan weer te lakken. Kan dat?

Back