Newbie: Imax B6 en Graupner MC-12 laden... help?

• Topicstarter Topicstarter fiego007
  • Startdatum Startdatum
F

fiego007

Guest
Hallo,

Enorme newbie hier :-)
Ik heb een lader gekocht voor mijn lipos. Een Imax B6.
Nu heb ik ook een Graupner MC-12. Die wil ik graag laden met de Imax B6.

In de MC12 zit een serie kleine battarijen. Bovenop de Graupner MC12, zit een laadstekker. De bijgeleverde stekkertjes bij de ImaxB6 passen allen NIET op de Graupner.
Dan maar uit elkaar halen, en de serie battarijen direct aan de lader hangen.

Maar wat stel ik nu in op de Imax B6? Kan dit wel wat ik wil?
help?

Een 2e vraag: als ik een stekker koop die in de graupner gaat, damn moet er aan de andere kant toch gewoon 2 tulpjes zitten die in de Imax gaan?
bedankt

vraag 1: kijk op je accu / batterijen of er NICD of NIMH op staat *moet er op staan*

Daar stel je je lader op in.

Met een laadstroom van 20% van de accu capaciteit.

vraag 1: kijk op je accu / batterijen of er NICD of NIMH op staat *moet er op staan*

Daar stel je je lader op in.

Met een laadstroom van 20% van de accu capaciteit.

Dank voor snelle antwoord. mmmmm,
ik heb een 2e hands set gekocht en op de batterpack zitten geen stickers , getalen of namen. Hier lijkt het op, maar dan met een lichtgroene behuizing en zodner stickers. http://www.vernk.com/images/Angelfire/Electronics/NiMH_BatteryPack_LoRes.jpg
is het dan altijd een NiMH of is dat nog niet uitgesloten?

Denk er wel aan dat de polariteit van de laadplug bij Graupner omgekeerd zit.
Dus wat normaliter plus is is bij Graupner min en v.v.

Groetjes,
Ad

lipo laden

goede avond ik heb een imax b6 lader en ik heb lipo s van 2450 mah maar ik kan op de lader alleen maar 2400 of 2500 mah instellen welke moet ik nu gebruiken om mijn accu s voor 2450 mah op te laden mvg frank:confused::confused:

Dank voor snelle antwoord. mmmmm,
ik heb een 2e hands set gekocht en op de batterpack zitten geen stickers , getalen of namen. Hier lijkt het op, maar dan met een lichtgroene behuizing en zodner stickers. http://www.vernk.com/images/Angelfire/Electronics/NiMH_BatteryPack_LoRes.jpg
is het dan altijd een NiMH of is dat nog niet uitgesloten?
Beste Fiego, je moet toch even iets beter kijken. :) Op de foto die je zelf plaatst staat de accu met daarop een reuze sticker waar alle informatie op staat die je nodig hebt.
Als eerste staat er met hele grote cijfers 1200 op. Dat is dus de capaciteit, 1200mAh.
Onder de laatste 0 van 1200 staat met kleinere maar goed leesbare letters NiMH. Dat betekend dat het een Nickel Metaal Hydride accu is.
Ook de nominale spanning staat erop, onder aan de sticker, 7.2 staat er, dat is 7,2Volt. Als je dat deelt door de nominale celspanning van 1,2V dan kom je op 6 cellen. Dat kan je natuurlijk ook gewoon tellen.
Dus laden met de lader in de stand NiMH. Een maximale laadstroom van 1,2A (1200mA mag ook, dat is hetzelfde). Als je de delta piek spanning ook kan (moet) instellen zet die dan op 5 of maximaal 8mV per cel. Begin bij 5mV als de lader dan te vroeg stopt kan je deze waarde iets verhogen. Ga echter niet hoger dan 8mV (misschien 10mV in zeldzame gevallen) voor NiMH accu's.
Voor nog meer informatie kan je het beste verder zoeken op dit forum. Er is over deze materie al heel erg vreselijk veel geschreven. Succes.

Back