Hoi,
Ik ben sinds vorige week begonnen met de RC nitro auto's. Het begint nu al uit de hand te lopen maar heb nu al een berg plezier.
Ik heb wat gezocht op Marktplaats naar wat auto's en op google wat rond gekeken naar hoe wat en waarom. Wou zowieso een Buggy dus dat stond vast.
Een Tamiya NDF 01 tegen gekomen, die voor HEEEEL weinig geld gekocht. Besturing servo's de hele bende werkt, maar het motortje had tijden niet gelopen, Laatste keer zei de eigenaar dat hij het niet meer deed. Want hij was verzopen
Mooi punt dus. Eenmaal gekregen kreeg ik waar voor mij geld, ding zat onder de nitro en plak bende (volgens mij had de vorige eigenaar parkinson (NO OFFENSE).
Deze helemaal schoon gemaakt en alles gesmeert en gepoetst zoals hoort.

Kap is best gaar maar voor die prijs maakt dat niks, bandjes zijn ook aan hun einde dus als iemand een lowbudget setje heeft liggen met redelijk profiel hoor ik het graag.
Vandaag onder de pauze een mooie tegen gekomen met een HOOOOP extra's, toch even overgedacht en toch maar gemaild dat ik vanavond wou komen kijken.
Eenmaal daar het ding nagekeken en getest, en alles werkte naar behoren. Dus deze ook maar gekocht, ook deze voor amper geld.
Een Protech Enigma 3,5CC Go motor.
Wat er allemaal bijzat:
-3,25L Nitro
-Afterrun olie (nieuw)
-Filter olie (nieuw)
-Zender en ontvanger Traxxas, geen idee of dit goed is (traxxas ken ik wel) maar niet kwa ontvangers etc, ontvanger is een 3 kanals en zender 2??
-Vul fles, tools en een hoop schroefjes en de originele vering.
-Beter veren op de auto gemonteerd heeft ie mij wijsgemaakt (koste hem 60euro zei hij).
-Starterbox, incl 12 volt accu blok, incl 12 volt lader.
-Glowdriver op 12volt, ook incl accu blok en lader.
-Batterij pak voor in de auto voor de ontvanger etc. ook incl lader.
-Koffer voor de starterbox en losse parts en laders incl accu's
-Paar gloeipluggen.
-Een vulspuit
-Brandstof slang
-Paar luchtfilters
Dus een heleberg, ook dit voor een steel prijs.

Vorige week ook bij collega lang geweest die vroeger veel met zijn vader deed klussen aan RC autos en zelf dus ook het een en ander had. Daar ben ik een avond gaan rommelen in dozen etc en heb ik een hele krat meegenomen met onder andere:
2 frames waarvan 1 met volledige vering.
een vooras incl dif en veering
achteras incl dif en veering
2 tanks
3 motors (3,5, 2,5 cc en een .10?? motor)
3 uitlaten ook
9 servo's
2 ontvangers
6 accu packs voor een elektro auto
2 snelheid regelaars
wat banden
spoiler en nog een berg meuk zoals tussen assen steekassen fusees
batterij houder (4AA) 2 keer
2 accu packs
1 lader
4 elektro motoren
zoals ik al zei en nog meer.

Lijkt me een prima start
Ik wil ook een eigen nitro auto gaan bouwen, heb de onderdelen zowat allemaal nu
Alleen nog een cheap zender vinden
Ik ben sinds vorige week begonnen met de RC nitro auto's. Het begint nu al uit de hand te lopen maar heb nu al een berg plezier.

Ik heb wat gezocht op Marktplaats naar wat auto's en op google wat rond gekeken naar hoe wat en waarom. Wou zowieso een Buggy dus dat stond vast.
Een Tamiya NDF 01 tegen gekomen, die voor HEEEEL weinig geld gekocht. Besturing servo's de hele bende werkt, maar het motortje had tijden niet gelopen, Laatste keer zei de eigenaar dat hij het niet meer deed. Want hij was verzopen

Deze helemaal schoon gemaakt en alles gesmeert en gepoetst zoals hoort.

Kap is best gaar maar voor die prijs maakt dat niks, bandjes zijn ook aan hun einde dus als iemand een lowbudget setje heeft liggen met redelijk profiel hoor ik het graag.
Vandaag onder de pauze een mooie tegen gekomen met een HOOOOP extra's, toch even overgedacht en toch maar gemaild dat ik vanavond wou komen kijken.
Eenmaal daar het ding nagekeken en getest, en alles werkte naar behoren. Dus deze ook maar gekocht, ook deze voor amper geld.
Een Protech Enigma 3,5CC Go motor.
Wat er allemaal bijzat:
-3,25L Nitro
-Afterrun olie (nieuw)
-Filter olie (nieuw)
-Zender en ontvanger Traxxas, geen idee of dit goed is (traxxas ken ik wel) maar niet kwa ontvangers etc, ontvanger is een 3 kanals en zender 2??
-Vul fles, tools en een hoop schroefjes en de originele vering.
-Beter veren op de auto gemonteerd heeft ie mij wijsgemaakt (koste hem 60euro zei hij).
-Starterbox, incl 12 volt accu blok, incl 12 volt lader.
-Glowdriver op 12volt, ook incl accu blok en lader.
-Batterij pak voor in de auto voor de ontvanger etc. ook incl lader.
-Koffer voor de starterbox en losse parts en laders incl accu's
-Paar gloeipluggen.
-Een vulspuit
-Brandstof slang
-Paar luchtfilters
Dus een heleberg, ook dit voor een steel prijs.

Vorige week ook bij collega lang geweest die vroeger veel met zijn vader deed klussen aan RC autos en zelf dus ook het een en ander had. Daar ben ik een avond gaan rommelen in dozen etc en heb ik een hele krat meegenomen met onder andere:
2 frames waarvan 1 met volledige vering.
een vooras incl dif en veering
achteras incl dif en veering
2 tanks
3 motors (3,5, 2,5 cc en een .10?? motor)
3 uitlaten ook
9 servo's
2 ontvangers
6 accu packs voor een elektro auto
2 snelheid regelaars
wat banden
spoiler en nog een berg meuk zoals tussen assen steekassen fusees
batterij houder (4AA) 2 keer
2 accu packs
1 lader
4 elektro motoren
zoals ik al zei en nog meer.