Newbie op R/C gebied, hulp bij keus

Yep, als je 4 uur wilt wachten om de 1800mAh accu vol te laden en dus een verse 4200 accu al snel 10 uur duurt......

Een leuk snelladertjes kost je al snel een 50 euro (Ansman Xbase)

Er zijn ook snelladers voor 20 euro die 2 ampere laden, dus daarin kun je wat goedkoper uit wezen

Maar dan ben je nog dik 2,5 uur bezig voor een 4200 accu. De 1800 doet er dan nog ruim een uur over. Dan kun je beter even die 3 tientjes extra investeren en een lader kopen waar je je niet na een paar weken al aan irriteert.

Hallo,

Of je koopt bij conrad een reely cross tiger of daar de staart / rally verzie van.
ze zijn allen bij 1/10 4wd en zo kosten 100 euro rtr

Gr,

Marijn

of een maverick model bij PK racing. Deze zijn ook helemaal compleet met laders en accu

Ach een snelladertje moet er dan nog wel een keer bijkunnen hoor.
Tamiya toch een goed merk wat dat betreft? complete hornet voor 159 euro .. en dan misschien nog een snelladertje ...

Hornet cool karretje om mee te beginnen toch .. maar dan wel de 1/10.
Mijn zoontje is 6. Als het echt leuk blijkt te zijn, gaan we wel sparen voor een cooler karretje ... zolang we hier maar plezier aan kunnen beleven.

Ik heb nog 2 leuke RTR modellen gezien:

XB-PRO 2 WD Off-Road Buggy "Sand Viper" R2R
XB-PRO 2 WD Off-Road Buggy "Desert Gator" R2R

Ook leuk spul denk ik .. iemand ervaring mee? maakt biv Hornet en deze onderling een verschil?

Ik heb nog 2 leuke RTR modellen gezien:

XB-PRO 2 WD Off-Road Buggy "Sand Viper" R2R
XB-PRO 2 WD Off-Road Buggy "Desert Gator" R2R

Ook leuk spul denk ik .. iemand ervaring mee? maakt biv Hornet en deze onderling een verschil?

Als ik jou was en tussen de hornet en de bovenstaande zou moeten kiezen zou ik een van de bovenstaande kiezen. Geen idee waarom, maar daar zou ik voor kiezen.

En het antwoord op je vraag of Tamiya een goed merk is: Ik ben nu 15 jaar, toen ik een paar maanden oud was kocht mijn voor "mij" een Tamiya Blazing Star, maar ik kon er natuurlijk niet mee rijden, dus reed hij er de hele tijd mee. Toen ik 4 was denk ik begon ik er ook mee te rijden, en zoals ieder klein kind heb ik best wel heavy dingen ermee gedaan :p O.a. door zoutwater gereden, volgas tegen palmbomen aangereden, altijd ALLEEN door zand gereden etc. En raad eens, hij doet het nogsteeds, natuurlijk heeft ie steeds meer problemen, maar ik vind het wel knap dat ie het tot nu toe al 15 jaar heeft volgehouden.

- Patrick

Wou dat ik zo'n pa had die een auto aan mij gaf toen ik zo klein was.
Ik heb tot mijn 9de moeten wachten en toen kreeg ik voor sinterklaas een Niko.
Helaas was er toen nog niet zo veel keus en reed je op gewone oplaadbare batterijen.
Ging net zo hard als ik kon lopen en dat was hard!!
maar heb het daarmee wel geleerd om met een stikzender te rijden.

Ik zou hem zelf laten kiezen welke hij het mooiste vind.

Koop een stuk of 3 accu's en een snellader. 5 amp of zo. anders duurd het vrij lang het laden. met wat meer accu's kan ie wat langer rijden.

Back