Newbie Piloot - Week geleden begonnen

• Topicstarter Topicstarter Reucht
  • Startdatum Startdatum
R

Reucht

Guest
Hey iedereen,

ik ben dus overduidelijk nieuw tot het hele RC-gebeuren. Het begon een goede week geleden, een vriend van me had een klein helikoptertje gekocht. Was zo leuk dat ik er onmiddellijk ook één moest hebben, spijtig genoeg was het rommel die na één keer crashen onherstelbaar was (crappy merk zonder reservestukken).

Dan heb ik een E-Sky Big Lama gekocht voor 130 euro, geprobeerd om te hoveren boven gras, maar de blades gingen snel kapot omdat ze heel de tijd gras aan het maaien waren. Reservestukken besteld bij RcKix.Be (prachtig en snelle service btw, enkel spijtig dat je geen upgrade alu setjes daar kan kopen).

Dan om tijdelijk indoor wat te oefenen, een E-Flite Blade MCX gekocht voor 130 euro. Leuk ding, ontzettend stabiel en geweldig om in de woonkamer te vliegen. Enkele reservestukjes bij gekocht, en sommige al onmiddellijk nodig gehad (shaft and swashplate). Hier heb ik wel het probleem dat hij sneller achteruit dan vooruit vliegt en dus nog wat afgesteld moet worden, dit probeer ik zelf met vallen en opstaan.

Een vriend van me wil nu ook een helikopter kopen, eventueel ook een Big Lama, maar we denken dat we misschien maar met één helikopter tegelijk kunnen vliegen omwille van frequenties? Wat is een eventueel alternatief op de Big Lama? En wat is een goede upgrade voor deze outdoor coaxial? Nog iemand tips voor het afstellen van mijn Blade MCX?

Anyway, geweldig spul en elke keer ik die grote de lucht instuur, stress ik me kapot :D als die veilig terug land, dan ben ik zo trots alsof ik net Airwolf himself een schuur heb binnen gevlogen!

Zalig and bedankt voor eventuele tips!

Koop de Big Lama met 2.4 , dan heb je geen problemen met elkaar.
En nee er is geen vergelijkbaar exemplaar , die BL is een perfect helitje om te oefenen , zelfs buiten met niet te veel wind.
Niets upgraden , kost niets en geeft toch geen verbetering :rolleyes:
Ik raad aan om te simmen , is ook leuk om on-line met je maat te doen.
En vooral zeer leerzaam.
Vergis je niet in de moeilijkheid van goed heli vliegen , en die sim verdiend zich wel terug hoor.
Succes

:proost:

Ik heb al een BL met 2.4, als hij exact dezelfde koopt, kunnen we dan samen vliegen?

Welke Sim raad je aan?

2.4Ghz zender/ontvanger heeft iets van 70 kanalen, 2 heli's tegelijkertijd lijkt me dus geen problemen.

Wel even oppassen met initialiseren, dus niet allebei gelijkertijd de heli aanzetten :D

Ja hoor Reucht , jullie kunnen gewoon samen vliegen.
Maar altijd :
los van elkaar zender , ontvanger aanschakelen.
Testen of alle functies het doen zonder storingen

Vliegen

Bedankt RedHenk, hij is er nog niet helemaal uit. We hebben nu die Aerofly Sim and hij overweegt om misschien wat te oefenen met die sim en nadien ineens een single blade heli te kopen.

En Markjuhh, bedankt voor de tip, werkte perfect. Hij stabiliseert niet meer nu, ik weet niet hoe het komt. Hij beweegt in cirkeltjes vooruit... Hij gaat een klein beetje naar voor, wijkt wat af naar rechts, wat achter en weer vooruit en nogmaals en nogmaals. Ik snap het niet goed, in de winkel zeiden ze dat er iets te vast zat, maar ik zou niet weten wat...

Anyway, al een paar keer gecrashed met de Big Lama buiten, de canopy ligt er al lang af :P, maar hij werkt nog perfect. Zelfs met wat wind is het nog te doen, alleen niet te hoog gaan of hij vliegt op zichzelf naar waar je niet wilt (de dichts bijzijnde paal/bos/muur gegarandeerd).

Zonnige groeten!

Met die cirkeltjes bedoel je waarschijnlijk het "toilet bowl" effect. Zoek maar even met die term vind je waarschijnlijk ook de oplossing.

helicopter les

hallo,

Ik heb sinds kort een RC heli van het merk Blue Arrow Xl om het helicopter vliegen te leren . Het is een co-axiale helicopter . Ik weet niet of deze keus de goede is voor een beginner. Ik zoek eigenlijk iemand die mij de allereerste (hover) beginselen bij kan brengen. Vergoeding geen probleem. Ik woon in Utrecht . Misschien zijn hier leden van een hobbyclub in Utrecht ? ( MVC in de Meern is meer RC vliegtuigen georienteerd heb ik me laten vertellen , dus die ken ik al)

groetjes en alvast dank,

L

Laatst bewerkt door een moderator:
Back