Newbie Question: Kunnen de wielen van een Traxxas Slash ook op een Kyosho Ultima SC

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Dennis360, 26 mei 2015.

  1. Dennis360

    Dennis360

    Lid geworden:
    12 mrt 2014
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Nederland, Zuid-Holland, Brielle
    Hey,
    Ik zou graag nieuwe wielen willen voor mijn Ultima SC, echter zijn er hiervoor weinig te vinden. Steeds als ik op zoek ben stuit ik op wielen die wel op de Traxxas Slash passen. Hierdoor begon ik mij af te vragen of de wielen van de Traxxas Slash misschien ook op de Ultima kunnen? Hierbij maak ik mij vooral zorgen over de aansluiting? En als u dit dan toch leest, heeft u nog verdere tips over wielen? moet ik velg en band los kopen? welk merk is goed prijs/kwaliteit? en eventuele andere tips?

    Alvast bedankt,
    Gr,

    Dennis360
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Op de Ultima zit een 12mm hex, wat zit er op de slash 12 of 14 ?? Bij 12 zou het moeten passen.

    En gelijmd, ik hou van makkelijk. Banden lijmen is niet mijn hobby, die paar euro extra heb ik er wel voor over.
     
  3. justme

    justme

    Lid geworden:
    30 okt 2013
    Berichten:
    121
    Volgens mij hebben ze beide 12mm hex (zeskantje wat op je asje zit) dus dat gaat wel passen. Wat ik niet weet is of de offset gelijk is (hoever het zeskantje in je velg naar binnen of buiten zit) Is wel redelijk van belang zodat het niet aanloopt. Wel iets om rekening mee te houden.
    Merk prijs kwaliteit en ook zeker profiel, het is maar net waar je ermee rijd en wat je ermee doet en wat je ervan verwacht. Wat de een super vind vind de ander niks. Schots lijmt niet graag, ik ben weer even lekker met de hobby bezig. Zo heeft ieder zn ding. En daar kun je alleen achter komen door te proberen.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Hier is een filmpje met veel info over welke velgen:



    Let wel op, het gaat daar om hem ROAR legaal te houden, bredere velgen werken misschien wel.
    Qua merk vind ik Proline erg goed, maar dat hangt inderdaad erg af van wat je gaat doen.
    Als je gaat racen is J-Concepts ook erg goed bijvoorbeeld, maar voor een basher heeft Proline meer keuze.
     

Deel Deze Pagina