Newbie vraag: wat betekenen de gekleurde draadjes op servo

3S volgeladen is 12.6 volt. Als het origineel is gemaakt voor 9.6 volt, of misschien wel 7.2 volt, dan heb je kans dat de electronica nu inderdaad "gaar" is. Heb je met aansluiten van de accu ook wel goed gelet op polariteit? Voor de motor maakt het bij een brushed motor niet uit, draait inderdaad hooguit de verkeerde kant op, maar de ingang, waar de accu aan komt, is niet zo "vergevensgezind"

Is mijn ESC kapot oid? Of kan het zijn dat ik de brushed ESC niet goed op de brushed motor aangesloten heb? (als je de polariteit omdraait, veranderd de motor toch gewoon van draairichting?)

Met de polariteit op de motor draai je inderdaad de draairichting om, bij het verwisselen van de accupolen is het einde oefening voor je ESC

Wat je moet doen is een zender met ontvanger kopen welke je dan in bouwt
Echter gezien de prijs van je auto zou ik dat niet doen, en zeer zeker geen 3s lipo aansluiten.
En inderdaad switchen van plus naar min kan maar alleen aan de kant van de motor.
Zo te lezen wat je allemaal gedaan hebt, had je misschien beter een nieuwe gekocht.

Wat je moet doen is een zender met ontvanger kopen welke je dan in bouwt
Echter gezien de prijs van je auto zou ik dat niet doen, en zeer zeker geen 3s lipo aansluiten.
En inderdaad switchen van plus naar min kan maar alleen aan de kant van de motor.
Zo te lezen wat je allemaal gedaan hebt, had je misschien beter een nieuwe gekocht.
Ja dat begrijp ik, was van plan de esc dmv de PMW output op mijn raspberry pi aan te sturen. Aansturen van servo's gaat perfect. Echter begint de motor full throttle te draaien zodra ik de power verbindt.

3S volgeladen is 12.6 volt. Als het origineel is gemaakt voor 9.6 volt, of misschien wel 7.2 volt, dan heb je kans dat de electronica nu inderdaad "gaar" is. Heb je met aansluiten van de accu ook wel goed gelet op polariteit? Voor de motor maakt het bij een brushed motor niet uit, draait inderdaad hooguit de verkeerde kant op, maar de ingang, waar de accu aan komt, is niet zo "vergevensgezind"
Daar ben ik me ten volle van bewust, ben al een tijdje met multicopters bezig :)
Heb om te testen een bijna lege 3s lipo gebruikt, die dus rond de 11 volts heeft (wat dus te veel is).

Als ik de motor gesloopt zou hebben door 11v ipv ~9.6V te gebruiken, is het dan logisch dat de motor full throttle gaat draaien?

Jan

Ja dat begrijp ik, was van plan de esc dmv de PMW output op mijn raspberry pi aan te sturen. Aansturen van servo's gaat perfect. Echter begint de motor full throttle te draaien zodra ik de power verbindt.

Daar ben ik me ten volle van bewust, ben al een tijdje met multicopters bezig :)
Heb om te testen een bijna lege 3s lipo gebruikt, die dus rond de 11 volts heeft (wat dus te veel is).

Als ik de motor gesloopt zou hebben door 11v ipv ~9.6V te gebruiken, is het dan logisch dat de motor full throttle gaat draaien?

Jan

Kort gezegd, nee. Ik vermoed dat er een overbrugging gemaakt wordt waardoor de motor het volle vermogen krijgt.
Alleen het hoe en waarom zou ik zo niet kunnen zeggen zonder het te zien.
Als je in een ESC met een nieuwe zender zou investeren ben je een stuk sneller klaar, en het werkt dan ook zonder problemen, Eventueel zou je op het internet kunnen kijken voor een gebruikte zender, die worden massaal aangeboden.

Ik lees dat je een rasberry gebruikt als servo tester het zouw kunnen zijn dat de puls lente verkeert is voor de esc ( kanaal omgedraait)
Als servo,s test laat het programma ze vanzelf heen en weer draaien of kan jij de stand sturen ?
als je de stand kunt sturen zet hem ban eens op volgas voordat je de accu aansluit meschien blijft de motor dan uit of draait de andere kant op in het latste geval moet je dus de midden stand uit sturen om de motor stil te laten staan

Back