Newbie zoekt een adviesje.

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Paul Kivits, 9 mei 2017.

  1. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    Beste forumleden lezers,

    Even voorstellen dan, ik ben Paul harstikke nieuw hier op dit forum woon in de regio Den Haag en heb vroeger wel aan modelbouw gedaan (nitro boot) maar dat is inmiddels wel een 20 jaar terug.

    Met meer vrij tijd in het vooruitzicht ben ik op het idee gekomen om opnieuw me te storten op modelbouw.
    Na afgelopen voorjaar een drone te hebben gebouwd en gevlogen ben ik erachter dat dat eigenlijk niet mijn ding is, 3D vliegen is toch niet zo leuk als ik dacht het bouwen eraan geeft meer voldoening.

    Gezien ik bouwen leuker vind als ben ik op het lumineuze idee om het wat lager bij de grond te zoeken, ik wil een RC big scale 1/8 eletric komt ie Hotrod gaan bouwen.

    Na een paar avonden I-net afgestruind te hebben en een hoop mooie dingen gezien te hebben weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen.

    Technisch ben ik geen superster maar kan aardig knutselen, mijn uitdaging gaat vooral zitten in het bouwen van de body en de afwerking hiervan.

    Mijn probleem op dit moment zit hem meer in het chassis en wielophanging e.d.

    Voor mijn eerste projectje wil ik dan ook een kant en klaar chassis met elektromotor kopen en dit aanpassen voor de body. Bij wat meer ervaring ga ik zeker het volgende onderstel zelf bouwen.
    Ik heb me proberen in te lezen in merken ivm spare parts e.d.

    Zou graag een aluminium frame en wielophanging willen aanschaffen maar als je een offroad frame koopt zit je met een tamelijk hoge vering aan de voorzijde en een op drifter en of racer van een redelijk merk loop je al snel leeg. (ook op marktplaats).

    Het hoeft niet supersnel te gaan maar een beetje wielspin zou wel leuk zijn.

    Iemand die mij de eerste tip kan geven naar een nieuwe uitdaging ?


    Zender Lipo”s lader e.d zijn aanwezig.


    Budget voor compleet frame € 250.- €300.- moet toch lukken.

    Ik hoor het graag

    Groet Paul.
     
  2. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Rc4wd parts kopen. Heb wel linkjes naar fantastische scratschbuilds. Je hebt de belangrijkste onderdelen al.
    Nu nog een achteras tussen diff en vooras. Ben je een beetje handig, kun je lassen heb je zo een chassis gemaakt.
    Ik ben er ook een aan het bouwen. Dit is de mockup. Ik gebruik alles waar ik mijn hand op kan leggen, hierin zit een traxxas achtertrein. En voor een oude intro ophanging. Frame is een Alu strip 80mmx5mm.
    [​IMG]
     
  3. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    Oke dankje voor je reactie
    Idd van twee frampjes een maken dat gaat mij ook lukken, hier kan ik wel iets mee.
    Je schrijft over ik heb wel een paar linkjes scratschbuilds zou ik die van je mogen ga ik daar nog wat ideetjes opdoen.
    Nu op zoek naar een (Traxxas) frame met voorschade en een drift frame met achterschade hier op deze site of heb je hiervoor ook nog adviesje voor me.

    nogmaals dankje voor je reactie je hebt me op de juiste weg gestuurd.
     
  4. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Linkjes zal ik in een pb doen.
    Leuk om te horen dat je sturing hebt. Ik zou kijken op marktplaats, rollend chassis of onderdelen. En met een beetje knutselen... Zo heb ik van een oude nitro en een M&M hotrod waar snoepjes in zaten een rc gemaakt. Op het diff paste een motorplaat Van een stampede.
    Een kleine lipo en een brushless setje.en rijden. Superleuk. Dat is dus voor mij de hobby!
     
  5. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    [​IMG][/URL][/IMG] [​IMG]
     
  6. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Ik vind zelfbouw ook het mooiste, zeker als het hot rod is.
    Mijn auto is nog niet helemaal af. Moet de Overbrengings verhouding aanpassen. En velgen spuiten en nog een paar kleine dingetjes.
    Kap heb ik zelf gemaakt. Net zoals de rest van de auto.
    Veel onderdelen zijn van fg en elcon en zelfbouw.
     
  7. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    pb lukt niet via telefoon, bij deze vast 1 link naar cyanide tube, man heeft ernstige vorm van keelkanker overleefd is aussie en spreekt wat knauwerig, wat hij maakt daarintegen is erg mooi, kijk zijn kanaal maar eens goed door, vanmiddag nog wat linkjes.
     
  8. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    whowwww stak zeg mooi die verchroomde motor mooie strakke gespoten kap met detail lijntjes, maar ik begrijp dat dat helemaal je ding is, idd de velgen maar ik weet zeker dat dat nog komt me de Wit
    Mijn hoodf zit ondertussen vol ideeen zoveel mooie dingen gezien, kan niet wachten tot ik de eerste ondedeeltjes voor mn frame kan scoren.
     
  9. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    Dankje voor je reactie en zoals ik hierboven schrijf ik loop over van ideen, ondertussen I-net heel wat kunnen vinden als je maar weet hoe je kunt beginnen.
    Door jou tip van de twee een maken heb je me op het juiste spoor gezet.
    Met de zomer op komst heb ik alle tijd om het een en ander te verzamelen en mn ideetjes uit te werken, ik denk dat ik daarna mijn avonden wel kan vullen met het bouwen van mijn eigen hotrod.
    Zit er zelf aan te denken om er een bouwverslagje van te maken en te posten als het zover is.kunnen jullie mn progressie zien.
     
    pipolakki vindt dit leuk.
  10. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
  11. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Bouwverslag is altijd mooi, en als je vragen hebt kun je ze stellen en iedereen kan dan gewoon reageren. Ik ga je bouwverslag zeker volgen.
    En als je een keer ook zo'n kap wil hebben hoor ik het graag. Kan ze namelijk nog steeds maken.
     
    pipolakki vindt dit leuk.
  12. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    Met een hoofd vol ideenen heb ik uiteindelijk toch maar de stap gemaakt en via MP een traxxas Slach gekocht en ondertussen vebouwd.
    en een prettig resultaat mmmm maar foto's uoloaden nog even niet maar dat komt ook vast en zeker.
    Morgen naar Elst RC dagen op zoek naar oplossingen en mooie ideen, ik ben nu al blij met mijn resultaten.
     
  13. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
  14. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    eerste sapjes in de juiste richting.
     
  15. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    uoloaden gaat iets te goed hahaaa
     
  16. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
    Het was even wat puzzelen maar het begin is gemaakt op zoek naar de juiste materialen en oplossingen maar al aardig op weg vind ik zelf,
    onderstaand een foto verslagje en de status tot nu toe.
    voorvering aangepast met bladveren pvc en messing , PVC motor gemaakt en zover mogelijk afgewerkt en proberen in de verhoudingen te blijven.
    op dit moment bezig met de opbouw van de kap het gaat voorspoedig zonder al teveel problemen.
    en positieve kritiek is altijd welkom opa is nooit te oud om te leren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Paul Kivits

    Paul Kivits

    Lid geworden:
    9 mei 2017
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nootdorp
  18. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Nice, creatief ook met je motorblok. Bugatti radiator? Ik zou alleen persoonlijk de body wat lager maken. Topchop zeg maar en dan net boven de grond stoppen. Maar complimenten voor je passievolle werk!
     
  19. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Netjes man, vind zelf gaaf als de kap zo laag mogelijk ligt
     

Deel Deze Pagina