Volgens de handleiding moet je alléén de balanceerstekker in de lader pluggen.
De plus en min van de accu hoeven in balanceermode niet aangesloten...
Druk op de linkerknop (Battery Type/Stop) een aantal keer tot "Li-poly Balance charge program" verschijnt. Druk dan op de rechter knop (Start/Enter).
Dan zou er iets moeten verschijnen als: "Lipo Charge" met daaronder links de laadstroom en rechts het aantal cellen en de spanning.
Het linkerdeel zou dan moeten flikkeren (aan/uit gaan) en dan kun je met de twee toetsen "INC" en "DEC" de juiste laadstroom instellen (in dit geval 4,0 A).
Daarna druk je nog eens kort op "Start/Enter" en dan zou de rechterkant (spanning en aantal cellen ) moeten gaan flikkeren....
Stel ook weer met de "INC" en "DEC" het juiste aantal cellen in.
Staat alles ok, hou dan de "Start/Enter knop" enkele sekonden ingedrukt en het laden zou moeten beginnen...
Tenminste zo zie ik het in de handleiding staan die ik hier gevonden heb:
http://quickbearings.com/ebay/iMAX-B5.pdf
Als de lader aangeeft "BATTERY CHECK OVERVOLTAGE" dan is er niets aan de hand. Hij kontroleert gewoon op overvoltage.
Geeft hij deze foutcode: "BATTERY VOL ERROR", dan is de spanning van een cel te hoog en moet je zeker niet verder laden. Maar de lader zal dan zelf wel z'n voorzorgen nemen en het laadproces onderbreken..
Waarschijnlijk is de accu dan volledig opgeladen of het zou moeten zijn dat de cellen wel heel erg uit balans zijn maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk.
Ergens in de handleiding staat trouwens een functie waarbij je de spanningen van de aparte cellen kunt zien... Dan weet je of er iets mis is met een individuele cel.
Hopelijk lukt het nu met je prachtige motorfiets...