newbie

• Topicstarter Topicstarter FragChief
  • Startdatum Startdatum
F

FragChief

Guest
hallo ik ben nieuw met lipo's heb mij elektro crossmotor tydje geleden gekocht nu heb ik er een lipo lader voor gekocht ik heb een 4000 mah accu 11.1 v op oeveel ampere moe ik hem dan zetten ? en voor te laden met dat ding moet ik nog kabel bij kopen voor die output of mag ik die klemmen aan de andere kant op die lader rechtsreeks op mijn accu zetten ?
lipo001.jpg

lipo002.jpg

001.jpg

De krokodillen bekken aan de regelaar zijn voor aansluiten op de accu welke als voeding dient van je lader. Aan de andere kant bij de balancer connector zitten de aansluitingen voor het laden van je accu. Normaal gesproken mag je dit pakket laden met 4 A.

Groeten,

John

De krokodillen bekken aan de regelaar zijn voor aansluiten op de accu welke als voeding dient van je lader. Aan de andere kant bij de balancer connector zitten de aansluitingen voor het laden van je accu. Normaal gesproken mag je dit pakket laden met 4 A.

Groeten,

John

dus ik moet nog kabel bijkopen ... konden ze nu geen bijsteken bij de lader ffss
thx :)

Normaal gesproken zitten alle kabels erbij, ook om je accu aan te sluiten.

John

heb alles aangesloten en is aan laden denk ik oe lang zou da ongeveer moeten laden ?
iemand nog ervaring met deze lipo lader ?

Als accu leeg is, en je laadt met 4A, dan zal hij er iets meer als een uur over doen.

John

Hela, mooie crossmotor is dat hoor..;) Wat is dat voor iets (merk)?

Maar nog een vraagje: eerst zeg je dat je accu 11,1 V is en dat betekent dus 3 cellen en naderhand zeg je 4 cellen...:confused:

Ik hoop dat je je lader op het JUISTE aantal cellen hebt ingesteld (en op het LiPo-programma natuurlijk) anders is het seffens BOEM...:(;)

dak het niemeer weet nu oeveel cellen ... krijg em niet goed ingestelt ook ie heeft altyd error te hoge voltage of zoiets

Hela, mooie crossmotor is dat hoor..;) Wat is dat voor iets (merk)?

Maar nog een vraagje: eerst zeg je dat je accu 11,1 V is en dat betekent dus 3 cellen en naderhand zeg je 4 cellen...:confused:

Ik hoop dat je je lader op het JUISTE aantal cellen hebt ingesteld (en op het LiPo-programma natuurlijk) anders is het seffens BOEM...:(;)

arx 540 1:4 offroad bike
@11.1V max speed 39 mph; max amp. 97A; max power 890W

Ja, leuke motorfiets... merk komt me ergens bekend voor....
Degelijk gemaakt zo te zien. Hmmmm...ga ik eens op het gemak bekijken.

Op hun site staat inderdaad 11,1 V en 4000 mAh (link:AR Racing - ARx-540 Moto da cross in scala 1:4 Assemblata).

Dat betekent inderdaad 3 (drie!) cellen.

Normaal zit er een sticker op de accu met de juiste gegevens (spanning/aantal cellen, capaciteit, c-rating) dan weet je het zeker....

Lees eens op je gemak de handleiding van je lader en ga je laden:zorg dat je dan het LIPO-programma selekteert en dan ingeeft dat je 3 cellen wil laden met een laadstroom van 4 A.

Ga geen risico's nemen met LIPO's want dat KAN wel eens verkeerd aflopen.
Vraag hulp aan een kennis die meer ervaring/kennis heeft in dit soort zaken.

Maar nogmaals, lees op je gemak de handleiding van je lader. Dan kom je er wel uit;).

Volgens de handleiding moet je alléén de balanceerstekker in de lader pluggen.
De plus en min van de accu hoeven in balanceermode niet aangesloten...

Druk op de linkerknop (Battery Type/Stop) een aantal keer tot "Li-poly Balance charge program" verschijnt. Druk dan op de rechter knop (Start/Enter).

Dan zou er iets moeten verschijnen als: "Lipo Charge" met daaronder links de laadstroom en rechts het aantal cellen en de spanning.

Het linkerdeel zou dan moeten flikkeren (aan/uit gaan) en dan kun je met de twee toetsen "INC" en "DEC" de juiste laadstroom instellen (in dit geval 4,0 A).

Daarna druk je nog eens kort op "Start/Enter" en dan zou de rechterkant (spanning en aantal cellen ) moeten gaan flikkeren....
Stel ook weer met de "INC" en "DEC" het juiste aantal cellen in.

Staat alles ok, hou dan de "Start/Enter knop" enkele sekonden ingedrukt en het laden zou moeten beginnen...

Tenminste zo zie ik het in de handleiding staan die ik hier gevonden heb: http://quickbearings.com/ebay/iMAX-B5.pdf

Als de lader aangeeft "BATTERY CHECK OVERVOLTAGE" dan is er niets aan de hand. Hij kontroleert gewoon op overvoltage.

Geeft hij deze foutcode: "BATTERY VOL ERROR", dan is de spanning van een cel te hoog en moet je zeker niet verder laden. Maar de lader zal dan zelf wel z'n voorzorgen nemen en het laadproces onderbreken..
Waarschijnlijk is de accu dan volledig opgeladen of het zou moeten zijn dat de cellen wel heel erg uit balans zijn maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk.
Ergens in de handleiding staat trouwens een functie waarbij je de spanningen van de aparte cellen kunt zien... Dan weet je of er iets mis is met een individuele cel.

Hopelijk lukt het nu met je prachtige motorfiets...

Laatst bewerkt:
heb nog kabeltje nodig om heb in 3 cellen te krijgen in mijn lader want nu past alleen dat wit stukske van mijn bat in de 4 cellen dus daarom dacht ik dat het er 4 waren ...

Back