newby coaxial troubles !

Hoi ,
na wat te surfen op het www kon ik een koopje doen naargelang
een walkera 1a H , maar echter omdat dir nog steeds niet geleverd is ,
was ik naar een lokale winkel gegaan in de buurt waar ik nu verblijf
om me al een cp'tje aan te schaffen echter heb ik hier de verkeerde keuze gemaakt het is een 4 kanaal modelletje 2,4Mhz model huges .
Echter direct bij het ingebruikneming draaide het toestelletje direct op zijn zijde
met als gevolg dat op de onderste rotorbladen de plastic bolletjes afbraken
die in verbinding staan washplate (als dit zo heet tenminste).
echter de man in de winkel kan mij geen reserve onderdelen leveren !
dus heb ik meteen de reserve bladen gebruikt !
echter na een meter van de grond te zijn gegaan kreeg ik een zucht wind binnen door de schuifdeur ! met als gevolg weer stuk !

echter doordat ik bijna geen onderdelen kan vinden op het www , enkel maar het toestel om aan te kopen besloot ik om de bladen te herstellen doormiddel van een klein gaatje te boren in de bladen op de plaats waar de plastic bolletjes zatten !
dit ging vrij goed met een 1mm boortje , waarbij ik dan schroefjes kon gebruiken om de stangetjes terug te verbinden met de rotor.
maar echter door mijn vindingrijk heid ging het vliegen niet meer zo goed ,
namelijk vooruit ging super moeilijk , dan wat over moedig geworden !
en het helicoptertje sloeg tegen een koperen houtvoorraad emmer !
met als gevolg de bovenste stabilisatie stang gebroken !
de bladen zijn nu veel te strek waardoor er nu blijkbaar andere onderdelen stuk gaan bij een crash .
nu echter zou ik graag dit willen vervangen , maar vindt de onderdelen niet !
ik hoop hier bij ,dat enkele mensen die de foto's zien mischien weten wat voor merk het is ?
want blijkbaar wordt dit onder verschillende namen verkocht ! maar geen onderdelen ! oef wat een uitleg zeg :banana:
zie foto's

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/840/img0341zg.jpg/]
img0341zg.jpg
[/URL]

Laatst bewerkt:
Het lijkt op de Great Wall helicopters, die MyRcMart en Hobby King voor een habbekrats verkopen (30 dollar). Leuk spul, maar niet crashbestendig. Zoek eens op GW9998 of bij Hobby King

Super bedankt voor je snelle reactie , het is inderdaad een GW maar een 9988
en dit modeltje is zeer moeilijk te vinden de onderdelen toch , maar ebay heeft me
de correcte stukken kunnen aanbieden ! nu nog hopen dat ze niet te lang onderweg zijn !
ik heb dat sukje speelgoed 70€ betaald goed afgezet blijkbaar kosten inderdaad rond de 30$ .
al goed dat de walkera die onderweg is maar 130€ heeft gekost ! hoop alleen dat die ook niet zo snel stuk is !

doet mij erg strek aan de nine eagles bravo denken kan dat?

Gezien het aantal bijna 100% gekloonde heli's dit jaar, is 2011 door sommigen al wel het "year of the clones" genoemd...

Walkera HM 1#A 2.4G 6CH Metal Brushless Helicopter with WK2602 Transmitter

goede keuze ?
Ik persoonlijk vind het een erg leuke heli dus in mijn mening een prima heli maat :cool:

filmpje van de heli ,

Veel plezier ermee :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgensmij kan je hier ook nog wel een flybar op gooien van de blade mcx, dat scheelt weer wachten op hongkong

Hey bedankt voor deze tip , zijn precies de zelfde onderdelen !
zelfs de bijgeleverde zender is dezelfde , ik denk dat dit type onder veel verschillende namen op de markt komt !
wat het zoeken er niet makkelijker op maakt .

Ik persoonlijk vind het een erg leuke heli dus in mijn mening een prima heli maat :cool:

filmpje van de heli ,

leuk filmpje ! , ik kan bijna niet meer wachten , maar vermoed dat ik toch een weekje of 2 zal moeten wachten .

filmpje van de heli ,

hoi , had jij zelf dit toestel ?
ik zit nu met een probleem dat ie bij de douane is vast gehouden wegens niet conforme zender ?
heb jij toevallig een CE certificaat van deze heli ?
zou leuk zijn mocht ik hier een kopietje van krijgen .

Back