Newby vraag over het gebruik van spuitbussen.

• Topicstarter Topicstarter AdriaanH
  • Startdatum Startdatum
A

AdriaanH

Guest
Misschien word ik wel helemaal afgeschoten over het feit dat ik deze vraag stel, maar ik doe het toch maar.....
Vandaag zag ik bij de Lidl spuitbussen in de aanbieding. Heel veel kleuren. Voor (als ik me het goed herinner) ca E 3 per spuitbus. Mijn vragen: zijn die spuitbussen (in het algemeen) bruikbaar, of is er gevaar van wegsmelten van het te spuiten materiaal, en is het echt nodig eerst een primer aan te brengen? Wederom hartelijk dank voor enig antwoord...

Action verkoopt voor €2,09 ook spuitbussen verf, hiermee heb ik een wiesel gespoten(in het goud)
Verf zit er 3 jaar later nog steeds op....

Primer is niet nodig, maar zeker aangeraden, anders heb je geen goede hechting van de verf...
Let op!
Bij verschillende merken verf (spuitbus of pot) altijd een proefstukje spuiten.
door een action spuitbus en gamma huismerk spuitbus moest alle verf van de wiesel af omdat er een chemische reactie had plaats gevonden.

Laatst bewerkt:
He Adriaan,

ten eerste brandden we je niet af als je een vraag stelt.
Vroeger toen wij net begonnen hadden wij deze vragen ook en nu kunnen wij jouw adviseren.(hoop ik)
trouwens anderen hoeven niet op jouw vraag te reageren toch?
Dan je vraag: momenteel gebruik ik de verf van de action ook, in de kleuren wit glans, zwart glans, blanke lak en primer.

wel altijd primer gebruiken.
lichte primer bv wit voor lichte lakkleuren zoals wit, geel ...
grijze primer voor de wat donkere kleuren zwart, blauw ...
wel opletten dat de primer en lak van dezelfde type zijn , dus beide acryll oid en ook voor kuntstof geschikt

Ook gebruik ik blanke lak van Motip en ik heb het idee dat deze blanke lak iets dekkender is dan die van de action.(lees: dikker)
wat ik wel gemerkt heb is dat je geen blanke lak van de action over 1 laag blanke lak van motip moet spuiten.(bij mij wordt laag van motip dof!!)
verder gebruik ik div merken spuitbussen en de blanke lak van action geeft bijna nooit een probleem (en anders doe ik soms iets fout)
kortom gewoon proberen en als het niet lukt schoonmaken en nog eens proberen.
al doende leert men
;)

gr, modellmaker

Back