Ik ken en deel je gevoel volkomen.
Eigenlijk is het een kromme wereld, je moet figuren oefenen tot je er bij neervalt om ze onder alle omstandigheden (wind etc.) goed tot redelijk te kunnen sturen (automatisme).
Maar je hebt eigenlijk niet de middelen om de risico's die bij het trainen van je figuren loopt te dekken.
Dus beperk je je vaak tot de lager risico figuren.
Ben je heel goed en geroutineerd, dan krijg je betere sponsoring, en kan je weer veel meer risico's gaan nemen tijdens het trainen....
Ergo..
Je moet gewoon alleen figuren kiezen die je beheerst en waar je totaal geen risico loopt.
Beter voor je punten waarschijnlijk, en voor je heli.
Routine is alles, wat erin zit komt er vanzelf uit met de tijd, en ergens raak je het plafond van je kunnen.
Ik heb niet zo'n probleem meer met tijd
Maar geloof me dat de heli's die jij noemt perfect geschikt zijn om wedstrijd mee te vliegen.
Veel belangrijker is het onderhoud, de elektronika en je setup.
Deze moet zo stabiel mogelijk zijn, iedere vlucht hetzelfde.
Is in mijn ogen de enige manier om figuren te leren en te kunnen repeteren.
Btw, mijn T700N (
align-t-rex-700n-pro-bouwdraadje Mei 2009) vliegt perfect en is nog
nooit gecrashed.
en ook ik blijf vooruit gaan.
Grt,
Eric