next '' gen ''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik niet snap, maar dat zal ook wel aan mij liggen, is dat er nog steeds 0,0 beeldmateriaal is getoond van een werkende nieuwe generatie turbine :roll:

Daarnaast begrijp ik ook een aantal van je postings niet.

Er moet een compressor wiel geprint worden maar later verwacht je daar al niets meer van.

De 'kleine' werkt maar daar is nog nooit wat van getoond.
En dan hebben we het nog over een 'voorlader' dan denk ik aan een optie voor tractors om er een laadschop op te zetten maar wat ik me bij een turbine hierbij moet voorstellen weet ik.

Maar als de kleine werkt dan weet je toch al dat dat niet hoeft!?!?!?!?!

Maar sluit me bij aan bij de uitspraak 'snap er geen reet van!',
Maar jah, ben dan ook maar een domme vliegtuigonderhoudsmonteur.

En ik denk dat ook de ervaren zelf turbine bouwers er niks van snappen anders hadden zij wel hier of daar opmerkingen gegeven over hun gedachtes.

Maar het is allemaal zo onsamenhangend dat het niet te volgen is :-(
(en toch blijven we lezen met de chips en cola erbij :-) )

Ach Berto, z'n weekend verlof zit er zo op, gaat tie weer terug naar z'n kamertje in het Pieterbaan centrum :wink: of terug naar Fantasy island (Lisand)

Maar sluit me bij aan bij de uitspraak 'snap er geen reet van!',
Maar jah, ben dan ook maar een domme vliegtuigonderhoudsmonteur.

He, gelukkig dat je dát dan toch maar wel inziet, dat je "maar een domme vliegtuigonderhoudsmonteur" bent, want dan is het natúúrlijk logisch dat je geen reet van turbines snapt:confused:... Dat weet een kind!:rolleyes:

Ik ben maar alvast opgehouden te proberen deze pipo te begrijpen, want zelf doet hij dat ook niet.... En hij doet geeneens moeite zichzelf te begrijpen.... dus waarom zouden wij?

Groet, Bert

Komop mannen, niet zo ongeduldig. Ik heb er alle vertrouwen in dat Lisand straks met een werkende "next-gen" turbine op de proppen komt. We hebben immers indrukwekkende filmpjes mogen aanschouwen van zijn spuitnozzle. Het is een weg met vele hindernissen, de turbinnemannen van dit forum weten dat ook.
@ Brutus, bemoei je er niet mee, ga in je helihoek ksssst !! (of ga varen)

@ Lisand, wat bedoel je met een voorlader ? ik heb een abo op dit draadje, want ik wil uiteindelijk mijn HK 450 van een turbine voorzien.

Komop mannen, niet zo ongeduldig. Ik heb er alle vertrouwen in dat Lisand straks met een werkende "next-gen" turbine op de proppen komt. We hebben immers indrukwekkende filmpjes mogen aanschouwen van zijn spuitnozzle. Het is een weg met vele hindernissen, de turbinnemannen van dit forum weten dat ook.
@ Brutus, bemoei je er niet mee, ga in je helihoek ksssst !! (of ga varen)

@ Lisand, wat bedoel je met een voorlader ? ik heb een abo op dit draadje, want ik wil uiteindelijk mijn HK 450 van een turbine voorzien.
Je kan hem uitvoeren met de compressor die frema mij aanbood, maar dat is weer aanpassen geen zin in. Heb daarom zelf wat gemaakt, hoop alleen dat er genoeg druk van'af komt. Anders moet er een extra compressor op turbo jet.
full
full
full
Tja wat kan ik zeggen "onderzoek ontwerp en ontwikkeling";) Voorlader

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar....

Wat IS het nu?

Want als ik naar dat plastic fannetje kijk wat hier in zit, dat lijkt toch echt heel sterk op het fannetje uit de krultang vn mijn vrouw... (en ja, die had ik gesloopt om te kijken of ik er een zendertent-verwarming van kon maken), maar het lijkt NIET op iets wat als gasturbine bruikbaar is....

Maak nu eens een filmpje van dit "onderzoek ontwerp en ontwikkeling" project, terwijl je bezig bent met "onderzoeken, ontwerpen en ontwikkelen"....

Snoer ons, ongelovigen, nu eens allemaal de mond, laat ons verstomd doen staan van stille bewondering en verbazing, imponeer ons met een werkend prototype....

Groet, Bert

W
full
at het nu is. En dit is de print boer ,nu maar hopen dat er genoeg druk van af komt.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar....

Wat IS het nu?

Want als ik naar dat plastic fannetje kijk wat hier in zit, dat lijkt toch echt heel sterk op het fannetje uit de krultang vn mijn vrouw... (en ja, die had ik gesloopt om te kijken of ik er een zendertent-verwarming van kon maken), maar het lijkt NIET op iets wat als gasturbine bruikbaar is....

Maak nu eens een filmpje van dit "onderzoek ontwerp en ontwikkeling" project, terwijl je bezig bent met "onderzoeken, ontwerpen en ontwikkelen"....

Snoer ons, ongelovigen, nu eens allemaal de mond, laat ons verstomd doen staan van stille bewondering en verbazing, imponeer ons met een werkend prototype....

Groet, Bert
Wat zal ik hier nu weer op zeggen, niet zoveel denk ik,Als je nu maar niet gaat denken dat ik dit geprint onderdeel ga gebruiken. Alles is natuurlijk voorbeeld wat plastic betreft ,je bent wel heel erg beperkt niet.

Wat zal ik hier nu weer op zeggen, niet zoveel denk ik...

Was ik al bang voor.... Als je jezelf serieus genomen had, had je hier:

op gereageerd met een ECHT filmpje van een ECHTE gasturbine....

-niet een walmende vlam uit een verstuivernozzle (die je ook op een plantenspuit vind),
-niet een lampekap met een electromotor, een propeller en een gasvlam,
-niet een op lucht draaiend scheidsrechtersfluitje,

maar een echte, op zijn eigen gassen draaiende turbine met inwendige verbranding, niet een luchttolletje met een vlam aan de buitenkant....

Maar je kiest er voor om opnieuw te komen met een nietszeggend antwoord, en een plaatje van een 3D geprint "ding" wat op zijn best de werking van een sirene zal nabootsen, maar geen enkele compressorfunctie zal hebben, en daarna uit elkaar zal vliegen wegens gebrek aan inherente sterkte...

Groet, Bert

Als je nu maar niet gaat denken dat ik dit geprint onderdeel ga gebruiken. Alles is natuurlijk voorbeeld wat plastic betreft.
Dus het heeft geen enkele functie? Echt gebruiken kun je het niet, dus ook als prototype heb je er niets aan. Toch zonde van je centen lijkt mij.

Jongens, ik haak af, haal mijn abbo eraf. Ongelofelijk dat deze discussie met Lisand zolang stand houdt. Het begon al een jaar of 4-5 geleden in een ander draadje, nog voor ik mijn eerste bouwverslag postte.

Lisand, je bent vast een aardige jongen, maar met naar mijn idee iets teveel fantasie en iets te veel zelf overschatting (en een mooi bord voor de kop). Die turbine komt natuurlijk nooit van de grond, letterlijk en figuurlijk. Wat mij betreft viel je definitief door de mand mbt die technische tekening, dat je dat ingewikkeld vond. Was basis teken kennis. Ik geloof niet dat je weet waar je het over hebt. Maar dat maakt niet uit, als je er maar lol in hebt. Probeer alleen wat minder pretentieus te zijn, dat zou je sieren.

Ik dacht eerst ook, vermakelijk draadje, popcorn erbij, maar ik ben er nu wel klaar mee.

Laatste advies aan de volgers: maak je niet te druk, en neem het allemaal niet te serieus. Dat is het beste voor het hart :).

Groeten,

Freek

Testje gedaan met compressor, ziet er goed uit . Nu naar ZME fijnmechanisch atelier. Lekker rustig aan privé leven en zo,lekker weer. En dan als mensen het willen hebben over de werking dan kunnen we het er nu over hebben.;)

Ja ik wil het er nu over hebben. Goed idee, want ik ben razend benieuwd.
Kun je een inschatting geven van wanneer je een eerste run gaat doen met een prototype?
Want als ik het goed begrijp heb je tot nu toe alleen mockups (laten maken) om te kijken of het een en ander past.

Zijn er anderen op internet die al iets dergelijks werkend hebben?

Zet 'm op en succes met dit project!

Wat jij wil kan mij geen reet schelen .stik niet in je popcorn. P,'s ik vindt je niet aardig, Maar goed ga nu eten en straks, als er meer volk is , gaan we praten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back