NG-UAVP en keuze van zender?

• Topicstarter Topicstarter FransK
  • Startdatum Startdatum
F

FransK

Guest
Hallo,
Ik zoek wat advies over het kiezen van een (2.4 Ghz) zender.

Ik wil een quadkopter gaan bouwen, mijn eerste RC-project. Mijn eerste keus is (voorlopig) gevallen op de NG-UAV. Dat is wel een berg uitzoekwerk voor alle onderdelen, maar daar is wel uit te komen.

Probleem is het kiezen van een zender. Ik heb geen ervaring met RC-zenders. De prijzen varieren van 180 tot duizenden euro's, en ik zoek een redelijk geprijsde maar niet te beperkte zender.
Ik wil later wel extra dingen op de kopter zetten (video of fotocam, vlucht-instrumenten e.d.), maar waarschijnlijk gaat de (bi-directionele) communicatie buiten de zender om (Xbee-modules).

Wat zijn de punten waar ik op moeten letten bij de keuze? Zo mogelijk in combinatie met de NG-UAVP.
Heeft er iemand ervaring met of tips voor de NG-UAVP?

Als je een zender wil waar je in de toekomst niet mee vast gaat lopen zou ik een Hitec Aurora 9 nemen, met een beetje zoeken heb je hem voor net geen 400 euro.

Zohee, 400 euro? Ik heb zelf een 7 kanaals zender/ontvanger gekocht bij hobby king voor nog geen 35 euro. En die doet het voor zover ik kan zien prima.

Tja ... Nu moet je toch wel toegeven dat er een klein verschil is een Aurora en HK zender... einde discussie

Plaats je deze opmerking omdat je ook maar wat wil zeggen, of kan je het ook onderbouwen?

Zohee, 400 euro? Ik heb zelf een 7 kanaals zender/ontvanger gekocht bij hobby king voor nog geen 35 euro. En die doet het voor zover ik kan zien prima.

Misschien eerst even lezen voordat je je zelf................

quote van de ts,

ik zoek een redelijk geprijsde maar niet te beperkte zender.
Ik wil later wel extra dingen op de kopter zetten (video of fotocam, vlucht-instrumenten e.d.), maar waarschijnlijk gaat de (bi-directionele) communicatie buiten de zender om (Xbee-modules).

Zijn eerste RC project en jij raadt een zender van 400 euro aan? Are you kidding me?