Ni-mh accu laden

Bij alle accupack laders staat nimh en nicd .
Maar die ik heb gezien is oud.

Laatst bewerkt:
Het is een 70ma lader geeft 12 v en mijn accu pack is 9,6 v nimh 2000mah kan je dit met 12v 70 ma laden ?

Allebij doet het zelfde werk.
Ik wil niet teveel geld besteden.
Met deze kun je zien of ie vol is of niet.

Allebij doet het zelfde werk.
Ik wil niet teveel geld besteden.
Met deze kun je zien of ie vol is of niet.

Ik zou toch voor de Imax gaan, deze laat ook keurig zien of ie vol is ... en anders als je nog iets goedkoper wil:

Voltcraft snellader 2A 230V~ - 230 V-accupackladers - Conrad Electronic

gaat tot 2 A

dus 2000 mAh = ongeveer een 1 uur
4000 mAh = ongeveer 2 uur

boven de 4000 mAh werkt de afslag bij vol waarschijnlijk niet zo betrouwbaar meer (lees maar in de FAQ), maar kan je natuurlijk wel laden op tijd ...

Ik heb net een ontvanger accupack gekocht van 6 Volt 1400 mAh

142018.jpg

Maar kan ik die wel gewoon nog met mijn huidige lader opladen want ik had eerst 4 AA baterijen.
Op de lader staat:
5,6v 80ma

Jou vorige accu van 4,8 v en de nieuwe 6 v ,
de lader levert 5,6 v dat is dus zwak .

Laatst bewerkt:
Als je een 2000 mAh accu wilt laden met 70 mA dan duurt dat minimaal 2000 : 70 = ruim 28,5 uur ... de partijk zal zijn ca. 1,5 dag ... en dat lijkt me niet echt heel erg praktisch ... minimaal lijkt me toch wel "iets" van 200 mAh (dat is ca. 14 uur laden) of een eenvoudige snellader ... dan is de accu in ca. één uur te laden (meeste snellader laders kunnen met meer dan 2A laden)

Dit kan wel Jasper, als hij 80mA laad dan duurd het ongeveer 20 uur om hem vol te laden, maar je kunt hem dan niet kapot laden, dus je kunt hem gerust een dagje laten laden.

Je accu is 1400mA, dus je moet tot 1400 mA laden + 10 procent, dus in 20 uur moet hij vol zijn.

Als je een 2000 mAh accu wilt laden met 70 mA dan duurt dat minimaal 2000 : 70 = ruim 28,5 uur ... de partijk zal zijn ca. 1,5 dag ... en dat lijkt me niet echt heel erg praktisch ... minimaal lijkt me toch wel "iets" van 200 mAh (dat is ca. 14 uur laden) of een eenvoudige snellader ... dan is de accu in ca. één uur te laden (meeste snellader laders kunnen met meer dan 2A laden)

Dat is voor transmitter .
Je kan die lader instellen van 10ma tot 80ma

Ook 80 mA is erg weinig ... tenzij je het "ding" cadeau krijgt is het zonde van het geld ...

Nee het is 80 a srry ik schreef het fout van 10 a tot 80 a dus een 2000mah accu laad je met 20 a .

Nee het is 80 a srry ik schreef het fout van 10 a tot 80 a dus een 2000mah accu laad je met 20 a .
Maak dat de kat wijs ... modelbouw-laders (geschikt voor NiMH of NiCAD) die 80A bij 12V laden bestaan niet .... een 2000mAh pack met 20A laden zou dan in 6 minuten vol moeten zijn, was het niet dat de NiMH accu daar echt niet tegen kan ... en na enkele minuten met veel gesis de geest geeft ...

Ik weet het niet ik snap electriciteit niet zo goed.
Dan moet het 100ma to 800ma zijn.

Ik heb het FF opgezocht (hier op het forum) de Ansmann ACT 28 is een lader die altijd met 3000mA = 3A laad en géén delta-piek heeft, alleen een timer die de laadtijd begrenst ... dus de ideale lader als je snel van je accu's afwil ... een goede echte snellader met deltapeak detectie, blijkt dan ineens na 2 tot 3 verpeste accu's toch niet zo heel erg duur ... ;-)

Laatst bewerkt:
Back