Dat solderen is het punt nog niet, er zijn meerdere verbindingsmogelijkheden. over de stroomvoorziening had ik nog niet zo nagedacht, ik ging er een beetje vanuit dat een 9v battery het meest logische was vanwege het voltage ten opzichte van het formaat. Welke spanningsvoorziening vliegen jullie mee? Of moet ik meer over de grens gaan denken...(m.a.w. bestellen in USA)
De nichroom draad heb ik in eerste instantie om mee te expirimenteren... I k probeer af en toe het wiel op nieuw uit te vinden, dat is niet altijd goed, maar geeft altijd een frisse kijk op de zaak. En af en toe nieuwe ideeën.
Ik wou namelijk proberen twee technieken samen te voegen. wat betekend een recovery op gas ipv kruit. ik heb in het verleden veel geëxpirimenteerd met fotorolpotjes. en die tot genoegen en ongenoegen laten ploffen. Wat me hierbij opviel is dat er amper een vlam ontstaat, er is wel een vlam, maar als je knippert met je ogen heb je hem gemist en er is nouwelijks warmte ontwikkeling. En aangezien ik nergens een timerschakeling kan vinden met vonk-ontsteking wou ik dat met nichroom eens proberen...
Jan Hein mijn dank is groot, ik kom nog niet zolang op dit forum, maar heb intussen heel veel van u geleerd, dank u
p.s. Ik zoek nog een plaats om snuffelstage te doen, weet iemand iets wat raket gerelateerd is?