Klopt, conversies worden wel gedaan maar dat is voor een comercieel bedrijf (nog) niet aantrekkelijk omdat je er geen comerciele vluchten mee mag doen.Je kunt er ook gewone Eoro 98 ingooien hoor. Conversies worden wel degelijk gedaan in Nederland.
Daarnaast zitten er vooralsnog wel wat kleine nadelen aan het gebruik van Euro 98.
Was dit een cessna? dan zal er waarschijnlijk geen nieuwe motor in hebben gezeten.Laatst vloog ik een kist met een totaal nieuwe motor die op Euro 98 loopt, scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten.
Een diesel zou wel kunnen maar da`s wel weer wat anders.
Zeker weten een stuk goedkoper maar nog niet dezelfde prestaties als een 4-persoons Cessna.De vliegschool heeft ook een Diamond, 4 persoons kist. Draait omdat ie op Diesel loopt op Jet-A1, da's verkeers-vliegtuigenbrandstof, en da's helemaal goedkoop!
Vanaf beton banen geen probleem maar vanaf gras en dan een volle bak, dan moet je wel meer baan hebben dan een 'gewone' Avgas kist.