Niet echt modelbouw.

ja, de verhouding in versnellingen zit nog niet juist... na 3min trappen ben je doodop :p

het model dat een vaste vleugel heeft lijkt me beter haalbaar... 1 propellor draaiende houden.
en ook beter stuurbaar ;)

Wat moet de vleugel opleveren? In ieder geval geen lift. Ook nauwelijks stabilisatie, er stroomt namelijk geen (nauwelijks) lucht over. Er is op dit momenteel helemaal geen besturing. Dus meer hopen dat het ding niet gaat driften, en als het dat toch doet zoals in de laatste seconden kun je alleen maar zo snel mogelijk (voorzichtig) landen voor je een muur bereikt.

De hoogte behalen en gedurende de minuut vasthouden lijkt vooral nu nog een conditie aangelegenheid voor de piloot/fietser. Omdat hij met benen en handen aandrijft lijkt er weinig over te blijven om te sturen.

Mogelijk dat er stuurvlakken toegevoegd (extra gewicht) kunnen worden in de propwind. De meest waarschijnlijke plaats is dan onder de prop en daar zitten ze bij het huidige ontwerp bijzonder kwetsbaar.

Er is dus nog wel wat (ontwerp)werk te verrichten.
Terecht dat er nu een draad op ons forum is. Er zijn best wel raakvlakken ook al is het 1 op 1.

groet,

Erik

Laatst bewerkt:
en toch blijf ik er bij... de snelheid die de persoon moet halen bij het draaien is niet realistisch... zeker als je dan de draaisnelheid van de bladen ziet...

de verhoudingen in overbrengingen moeten worden aangepast dat het toerental lager wordt bij de piloot, en hoger is bij de bladen...
dan hou je dit minuten vol...

al zie ik nog steeds geen reden waarom je zo een toestel wil maken... om te hooveren?
het is niet bestuurbaar... geen nut dus.

al zie ik nog steeds geen reden waarom je zo een toestel wil maken... om te hooveren?
het is niet bestuurbaar... geen nut dus.

Het nut zit in het kunnen! Over het Kanaal vliegen in een man aangedreven vliegtuig was heel lang niet mogelijk en een stevige uitdaging. Is nu gedaan!

Al onze (technische) verworvenheden zijn in kleine, volgens sommigen in die tijd onzinige stappen gekomen. Denk aan de auto-mobiel. Waar dat nou goed voor was!?!?!?!

groet,

Erik

met een auto kom je nog ergens... met dit toestel blijf je ter plaatse trappelen ;) (letterlijk! )

persoonlijk zie ik hier geen toekomst in (DIT toestel)
wel in man aangedreven toestellen die ook nog is bestuurbaar zijn.

Met de eerste auto,s mocht je blij zijn als je verder kwam dan het eind van je oprijlaan
Het paard was jaren sneller

Doorzetten is leren met vallen en opstaan

Echt ver kom je sowieso niet, de rotoren draaien door een opgerolde kabel die afrolt. Als de kabel op is kom je dus vanzelf naar beneden ;)

idd, nog zoiets wat ik niet snap... een riem is oneindig, en het weegt minder dan de trommel met koord :)

Een riem is in verhouding tot een dun nylon kabeltje best zwaar en zal ook makkelijker gaan doorhangen etc. Ze hadden ook een loop kunnen maken van de kabel en dan een aantal keer om de trommel voor de grip.
Maar ik vind het best een gok om een onbestuurbare helikopter 3 minuten te laten vliegen. Dan komt het toch meer op mazzel terecht denk ik.

Back