niet normaal meer

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Alleen nodig voor mijn teennagels, niet lenig genoeg meer voor mijn lengte.

Gelukkig maar, anders was het een verfbrander voor je teennagellak.

Een andere toepassing, die ik zelf wel eens getest heb, bladblazer om de garage mooi schoon te blazen.
Voordeel is dat het ook zo lekker ruikt.

GJ

Nee, zo'n Funjet is veel langzamer, zal misschien net de 350 aantikken en die HJK zal dik tegen de 500 gaan.

GJ

Die romp is niet zo slank.
Er passen 15S lipo pakketten in en de voorkant is 60mm doorsnee.
Er was hier iemand op het forum (Anthony?) die een Pilf had, dat is een nog iets kleiner model met een romp van 40mm en een Kolibri of Jetcat 20 erop.
Daar heeft ie toen een speciaal tankje voor gemaakt, het hoeft niet zo groot te zijn.

GJ

Volgens mij vliegt hij bij de start alleen vol gas [emoji23]of heb ik dat verkeerd? Kearl wat gaat dat hard!

Gelukkig maar, anders was het een verfbrander voor je teennagellak.
Dan zouden mijn voeten nog meer geuren dan normaal :D

Kolibri of Jetcat 20
Een grote turbine heeft een hoger rendement dan een kleine turbine (tot zo ver mijn turbine thermodynamica kennis).
Zijn er aerodynamische voordelen aan twee kleine turbines in luchtstroom op toestel i.p.v. één grotere met zelfde totaal-vermogen?

Laatst bewerkt:
Ron, er staan ook filmpjes van hetzelfde model met 1 iets grotere turbine.
Ik denk dat hij voor 2 kleine gekozen heeft omdat dan het kielvlak niet zo heet wordt.
Hier een filmpje van 1 turbine.
Je ziet dan ook dat de romp helemaal niet zo klein is.
Ik vind deze veel beter voorgevlogen dan het eerste filmpje, deze laat echt zien hoe sterk de vleugel is, hoekend de bocht om, kleine volgas loopings.
En daaronder een video dat het elektro ook hard kan gaan, deze gaat 520 maar ze halen nu al bijna de 600.

Laatst bewerkt:
Wel vol vertrouwen in dat 2e filmpje hoe hij het model met aangesloten accu zo lekker met de prop tussen arm en lichaam houdt,

Mooie gehaktmolen als de piloot even een tikje tegen de zender krijgt

Gr
Vinze

@Dick, de F35 kan veeeeel meer hoor maar dat laten ze niet zien natuurlijk.
Kom je pas achter als de kist aan het eind van z'n leven is en bijna uitgefaseerd is.
Kijk maar wat Hans v/d Werff uitspookte met de F104 toendertijd.
En wat de BAC Electric lightning echt kon zoals even naast een TR1 komen hangen op 90.000 voet enz enz.

Back