Niet passende failsave (foto)

• Topicstarter Topicstarter transparent
  • Startdatum Startdatum
T

transparent

Guest
Beste modelbouwers,

Ik was blij dat de minifailsafe's bij pkracing eindelijk waren aangekomen. Nadat ik jullie hier op het forum had ingeligt over de nieuwe voorraad (zie topic 'failsave') heb ik er gelijk twee besteld. Eentje voor mijn savage 25 en eentje voor mijn HPI RS4 RTR3.

Eindelijk vorige week belande ze op mijn deurmat. Gelijk degene voor de savage aangesloten, past perfect.

Vandaag probeerde ik de tweede dus ook aan te sluiten op mijn RS4, maar de stekkertje zijn niet goed. Bij mijn savage kon ik hem er zo inprikken, maar zoals je op de onderste twee foto's kan zien is dat bij deze niet mogelijk. Allereerst heeft het stekkertje van de failsafe, die in de ontvangerbox moet (de zwarte!) een uitstekend randje, in de box zit dit niet dus dat past niet. Ook, zie foto heb ik het idee dat de gaatjes bij de failsafe groter zijn, dus stel dat ik dat zijstukje eraf vijl en ik hem dan in de ontvanger box kan prikken dan valt het stekkertje er gelijk uit?

Het bovenste blauwe stekkertje komt van de rem/gas servo...De onderste zwarte is van de failsave die dus in de box moet worden gestoken ipv de blauw. Dit past dus niet doordat het zwarte stekkerte een pinnetje aan de linkerkant heeft. Dit is moeilijk te zien, maar het zit net boven mijn duim, en volgens mij zijn de gaatjes ook groter, dus het afvijlen zal geen nut hebben?!?!

fail_01.jpg

In het tweede gaatje van boven zal het zwarte stekkerte moeten, je kan zien dat hier geen uitkeping is voor een pinnetje aan de zijkant, zoals dat bij het zwarte stekkertje het geval is?

fail_02.jpg

Heeft een van jullie hier ervaring mee, hoe kan ik het oplossen? Het zijkante eraf vijlen, en valt hij er dan niet uit? Terug sturen? Hopelijk niet! Ik hoor het graag van jullie....Super bedankt!

ALS ik je goed begrijp, want ik kan het niet zo goed zien op de foto, is het meer een soort randje op de zijkant van de stekker. die kan je er gewoon metbeen scherp mesje afsnijden (denk aan de vingers!!) en dan past het feillos! is gewoon een ander merk servostekker, ik geloof futuba of zo, kan verder helemaal geen kwaad als je de + en - maar in de gaten houd!

afknippen of veilen moet je ermee doen

garantie ofzo vervalt niet hoor

Inderdaad gewoon het stekkertje even aanpassen. De aansluiting zelf is wel standaard, maar er zijn een stuk of 5 verschillende types stekkertjes. De meeste passen wel op elkaar maar af en toe moet je er een stukje afsnijden/hakken/vijlen...

Oke dankjewel voor de drie maal het antwoord. Nu ben ik er in ieder geval zeker van dat het niet aan mij ligt ;). Ik zal vanavond even het randje eraf snijden. Ik zal hier het resultaat plaatsen. Bedankt!Eric

Yup, ken het probleem... met een scherp mesje kras je zo een schuin randje aan de stekkertjes... passen daarna perfect...

Mmmm ben ik niet helemaal met je eens psycho
Zag een stukje leesvoer bij me novak g7 regelaar.
Daar stond dat als je een oud model ontvanger hebt je ook
2 draden om moet draaien.

Maar helemaal zeker weten doe ik het niet, was al laat toen ik het las.

De stekkers met zo'n lipje er aan zijn van Futaba, die zonder lipje onder andere van Graupner/JR. De aansluitingen zijn in principe hetzelfde, zolang je zorgt dat de zwarte (of soms bruine) draad maar aan de 'buitenkant' van de ontvanger zit (vraag me niet waarom dat zo is, maar het is altijd zo)

grtz, Robbert

Back