Niet te dure lader voor nicd/nimh?

• Topicstarter Topicstarter Benji
  • Startdatum Startdatum
B

Benji

Guest
Hela,

Wie weet er een niet te dure lader die nicd en nimh kan laden, het liefst een snellader.

Het hoeft geen tientje te kosten, maar ook geen 100 euro ;)

T moet wel een 220 lader zijn, en 't liefst geen geklooi met een omvormer ertussen.

dus heel in 't kort:

-220 lader
-nicd en nimh
-t liefst snelladen
-niet te duur.

iemand tips?

De Robbe unicharger 6? Kost ongeveer € 25,00. Niet echt een hele snelle lader maar wel een koopje :wink:

Specificaties: 6 laaduitgangen van resp. 2x 60 mAh (4-8 NC), 2x 150 mAh (4-8NC), 180mAh (4-8NC), 600 mAh(4-10NC)ook loodaccu's van 2-12V max. 10Ah. Met een koppeling kan er met max. 700 mAh geladen worden. Lader slaat niet af u moet zelf de laadtijd bereken. Ook NiMH accu's kunnen er mee geladen worden.

hmm... qua prijs erg aantrekkelijk, maar niet handig als je even gauw 's nachts wil laden...
Ik wacht nog even af wat er komt. thanks voor je reply!

Een nacht duurt gemiddeld 8 uur. 8 x 600 mA = 4800 mA. Haal daar de verliezen af en je houdt ruim 4000 mAh over, een flinke accu krijg je dus wel vol in die nacht :wink:

2400mah niet ;)
Het is zeker een optie hoor, alleen is het wat krap als je meerdere accu's wilt vullen.
Vind ik niets dan houd ik het voorlopig even op mijn nicd accu lader, een simpel ding, en koop ik zo'n dergelijke erbij voor nimh.

Graupner ultramat 10/12/14/15

Zeer betaalbaar de Protech Megapeak 3000 maar doet alleen 3A... er is ook een Mega Peak 4500 die volledig regelbaar is maar is wel wat duurder.

Heel goedkoop is de Robbe Power Peak 400 maar is geen 220 volt. Wel kost dat ding 25 euro.....

dat zijn de reacties die ik zoek :) thanks guys, hier kan ik even mee aan de gang!!

Denk erom, bij de technische specificaties staat:
Ontladingstroomsterkte: 100 mA - 1 A

Ik concludeerde daaruit dat er ook een ontlaadprogramma op zat, maar dat is dus niet zo...Maakt wat mij betreft verder niks uit, maar dat je het weet ;-)

Ontladen hoeft wat mij betreft ook niet perse.
Ik rijd geen races, ik ontlaad liever tijdens het rijden ;)

Dat is wel een erg mooi prijsje!!
Die zou voorlopig wel eens kunnen gaan voldoen, met der tijd wil ik toch wel een computerlader hebben, maar voor voorlopig is dit prima.
Thanks, die had ik er zelf nog niet tussen zien staan :)

robert14 zei:
mischein deze

conrad.nl > 232622 - 89

Ik noem 1A niet echt een snellader, zeker niet als je er 4200mAh accu's mee gaat laden, dan ben je alsnog ruim 5 uur bezig.....

Zoals ik al zei, het hoeft niet perse een snellader te zijn. Het gaat mij erom dat er een automatische afslag opzit, zodat je ook 's nachts kan laden.

Ik heb nu 2300mah packs, die heb je dus in onder de 3 uur volzitten, en dat ben ik nu ook gewend, is me snel zat.

Als ik aan zwaardere packs ga, wat ik nu nog niet nodig vind, dan komt er ook wel een computer snellader bij.

Voor nu is zo een prima :)

Benji zei:
Zoals ik al zei, het hoeft niet perse een snellader te zijn. Het gaat mij erom dat er een automatische afslag opzit, zodat je ook 's nachts kan laden.

let op, laden terwijl je geen toezicht houd heeft altijd risicos !!!
bij 2 mensen al dingen in de fik zien gaan !

beter altijd laden als je een oogje toe kan werpen.

doe ik ook meestal wel, maar het wil wel eens voorkomen dat hij er 's nachts aanligt :)
niet vaak, maar het gebeurt

Back