Niet ver genoeg kantellen van gimbal

Beste allemaal,

op het moment heb ik een gimbal overgenomen van een mede forum lid.
Hij kan ook kantellen Pan/tilt.. alleen wil ik graag dat ie verder kantelt, gewoon omdat dat me leuk lijkt.

het gaat om deze gimbal : BG20 GoPro Gimbal with Control Board - Gimbal - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store
Dit in combinatie met mijn 9XR

Wat er nu gebeurt is dat als ik aan de draaiknop naar het uiterste dat ie kan draai, de gimbal wel kantelt tot de camera schuin staat er verder gaat ie niet...
Ik heb al een beetje zitten klooien ermee maar heb geen idee hoe of wat ik kan doen om de gimbal verder te laten kantellen

Weet iemand hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ie nog verder kantelt???

Moet ik daar een programma voor hebben, of moet ik ergens in het programma van de zender iets aanpassen?

Ik hoor het graag !!!

Ik heb een Turnigy 9XR vergelijkbaar qua programmeren als de 9x.
Ik heb het kanaal al opgezocht op het mixer menu maar ik kan daar verder niks vinden zodat de gimbal verder zou kantellen.
Wel andere dingen om byv de gimbal langzamer te laten kantellen enzo...

Misschien zit ik wel in het verkeerde menu te kijken maar dat weet ik dus niet...vandaar mijn vraag...

Trimmen van de gimbal, hoe doe ik dat???

Nee ik bedoel je gimbal controler.
Bijv alexmos
Je zal het heel waarschijnlijk daarin moeten instellen.

Ik heb ook een 9xr en je moet bij menu 7 zijn. En dan bij het juiste kanaal de waardes veranderen.

my9ebe7u.jpg

Als je onder aan de site kijkt van rctimer kan je het 1 en ander downloaden ook de software "brugi" heet dat volgens mij.
Gewoon even rustig de manual door lopen, die staat als het goed is ook onderaan de website.

Ok ik ga de limits is aanpassen hopelijk werkt 't.
Ik zal morgen wel even laten weten of het gelukt is...

Ik denk dat je het in de controler moet instellen.

Een download link van de gui staat op de rctimer pagina

Net ff gekeken naar het programma voor het instellen via youtube, en ook de reacties ervan... vraag me af of het instellen van de gimbal wel te doen is....

Ik kan wel wat maar ziet er wel heel technisch uit... ik weet niet of ik met dat programma me gimbal wel af kan stellen en stel dat het niet lukt krijg ik de gimbal dan wel weer aan de praat?

Je moet even onder dit kopje kijken in de software.

8ajuty5u.jpg

En dan als het goed is Rc Max iets hoger zetten.

Had je de limits in je zender ook al aangepast ?

BC de Graaf,

ik heb de limits opgezocht op channel 7 van mijn gimbal, ik heb de gimbal aangezet en de nummers verandert...( ik snap niet zo goed hoe dat werkt met limits)

in iedergeval heb ik daar mee zitten klooien maar kreeg de gimbal niet verder gedraait, jammergenoeg :(

Ik zal dus wel het programma moeten downloaden, ben alleen beetje huiverig dat ik er niks van snap...
Blijven mijn instellingen hetzelfde als ik mijn gimbal aansluit en kan ik dan gelijk naar dat menu'tje waar jy het over hebt?

De software laad de instellingen uit je gimball en dan kun je daarna naar het menu wat ik zei. Maar met de limits verandere gebeurde helemaal niks ? Als je ze op nul heb staan dan moet je gimball niet meer reageren op je draaiknop anders zit je bij het verkeerde kanaal te kijken.

Zoals ik al zei.
Je moet echt in de sofware zijn van je contoler.
Limits veranderen heeft geen nut. Dit is alleen maar een aanstuurt signaal naar je controler.
Als in je controler bijv 45 graden is geprogrammeerd dan zal hij in geen geval verder gaan dan die 45 graden.

Ik heb de limits verandert, maar volgens mij is het dat niet hoor...
over een paar dagen ga ik de software er op zetten en proberen het te veranderen en zal laten weten of het werkt ok ,)

Back