Nieuport 28c 1/4 van Proctor

Tja, belt er een club genoot / vriend dat er op marktplaats een bouwdoos te koop staat of het niets voor mij is.
In dit geval was kijken meteen kopen, behoorde aan iemand van 70+ die deze +/- 15 jaar geleden had aangeschaft.
Allen ontbreekt de handleiding, dus als iemand er toevallig een weet voor me.....

Het luxe probleem doet zich nu allen voor dat ik eigenlijk van de winter aan de Fantome zou beginnen, ik ben er dus niet uit wat het eerst aan de beurt komt.

img2669int.jpg

Het luxe probleem doet zich nu allen voor dat ik eigenlijk van de winter aan de Fantome zou beginnen, ik ben er dus niet uit wat het eerst aan de beurt komt.

Tja, da's inderdaad een luxe probleem :D
Eentje voor deze winter, de andere voor volgende winter lijkt me ;)

Succes met je keuze, zijn beide mooie kisten!

Groeten, Ralf

Hallo Mao,
Ik heb nog een handleiding(kje) gevonden. Wil het wel voor je scannen en e-mailen.
GrRené

Het is toch de Neuport geworden.
Ik twijfel alleen nog om een bouwdraadje te maken aangezien Vogelman er ook al een is begonnen.
Als er voldoende animo voor is, ben ik er wel gevoelig voor ;-)

Ik zeg: kom maar op met dat draadje!
Hoe meer bouw er hier te beleven valt, hoe meer vreugde :celebrate:

Graag dus! :D

Groeten, Ralf

Zeker een bouwdraadje maken!!! Iedereen pakt het toch weer anders aan, heeft andere technieken en inzichten.

Zelf maak ik voor de eerste keer een bouwverslag en moet zeggen dat dit leuk is. Bovendien kijken er veel mensen mee, geven feedback en kom je later weer tegen!

Ik ga hèt zeker volgen.

neuport28c

Kom Mao ,natuurlijk bouwdraadje maken ,ik maak eerst mijn se5 af voor ik verder ga met de neuport 28 .
vogelman.

Hoi Alexander, er zijn denk ik velen met mij die misschien nog niet gereageerd hebben maar wel naar elke update in dit draadje uitkijken! Draadje toch gaan bijhouden dus en zit niets anders op, maar iets minder tijd in je bedrijfje steken ;)

Wordt mooi!
Zou voor de Zwitserse versie gaan, kan je misschien ook meer detailfoto`s van op `t internet vinden.

Groeten, Ramses

Ah, al lekker op dreef Alexander! :D
Die Italiaanse beschildering is ook erg mooi met die kleurstelling.
Er zijn dacht ik aardig wat bonte kleurenschema's te vinden van deze Nieuport.

Lekker doorgaan zo, ik geniet.

Groeten, Ralf

Even een kleine update.

Romp is eindelijk in ruwbouw af.
Voor zijde is draak om te bouwen, dit doordat de zijpanelen en boven en onderkant demontabel moeten worden gemaakt.
Afijn we hebben ons er door heen geworsteld, op naar de vleugels en dan het leuke deel afbouwen, verven en de details.

img2774int.jpg

neuport 28 1c

Mao ,wat betrefd de 4 panelen voor ,moeilijk tebouwen en precies sluitend te krijgen.
Ik maakte de fout voordat de 2 zijpanelen te bekleden met 0,4 m,m triplex deklosjes in te lijmen met moertjes om ze demontabel te maken ,ben 2 dagen druk geweest om het toch voor elkaar te krijgen.
Mooie romp van je ,kijk uit naar je verdere bouwkunst .
Vogelman.

Back