Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

  1. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Align komt met een nieuwe telg in de serie!
    De Align T-rex 150DFC.

    Wel jammer dat het weer eentje met een tailmotor is, wel brushless maar toch!
    Ben benieuwd wat ie moet kosten.
    Op het filmpje vliegt ie wel goed.............;)



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Grappig...

    Beetje maat mcpx bl. Inclusief de bibber in de staart in hoover...
     
  3. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Viel mij ook op, ik heb het niet zo op die losse staartmotortjes!
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Geinig toestel.
    Wel erg jammer van die staartbibbers en voor mij ook geen Heli meer met een los staart motortje.Dat kan echt niet meer anno 2013 bijna 2014, vind ik als men een nieuwe Micro Heli op de markt zet van dit 150 formaat.
    De techniek voor Torque Tube aandrijving op Micro Heli gebied vanaf 120 size is al lang en breed uitgemeten en bewezen, dus zeer goed mogelijk.( Walkera )
    Zal ook vast geen BNF toestel zijn deze Align Trex150 dus weer met eigen zender komen.
    Dan zou ik me er nog liever een Blade mcp-X bijhalen want die vliegt inmiddels bewezen goed, is te binden met Spektrum en zijn ook genoeg Upgrade parts voor.
    Met die Trex100 hebben ze toen ook al flink misgeschoten want ik zie ze niet om me heen en ken ook niemand die er tevreden mee vliegt.
    Heb het sterke vermoeden dat deze Trex150 ook geen toppertje gaat worden in verkoop zoals de Blade mcp-X wel deed.
    En dan de prijs nog.........
    Align kennende gaat er vast een prijskaartje aanhangen.
    Vr Gr D
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Align is gewoon te laat...
    Ze zitten nu gewoon in het gebied van de mcpx bl te roeren, en om mensen over te halen hun heli te kopen, zullen ze toch met iets anders of beters moeten komen.

    Die dfc kop zou voor mij geen reden zijn om voor de trex te kiezen ipv de mcpx
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Inderdaad.
    Align pist op dit gebied helemaal naast de pot en vissen in elk geval zwaar achter het net.
    Op Micro Heli gebied kunnen ze beter ophouden en hun kennis en tijd beter in andere modellen steken.
    Dat kunnen ze beter over laten aan E-flite Blade Micro modellen en Walkera Micro's.
    Zelfs een 100 euro zou ik niet over hebben voor die Trex150 want ik weet nu al dat het staartmotortje mij gaat tegenstaan.
    Werkelijk een gemiste kans van die Taiwannezen.
    Vr Gr D
     
  7. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Dat werd tijd, tenminste een beetje keuze!, meer goedkope en uitwisselbare spares hopelijks.
    Nu er wat meer keuze is, en het wat kouder word, ga ik er ook weer eens naar kijken.

    Zoiezo vind ik het te duur voor 200 of 150, richting de 120 heb ik er nog voor over incl verzend, dan moet ie ook echt goed zijn,
    ik lees regelmatig verhalen op het forum over mcpx staart problemen.

    Ook ben ik benieuwd hoe de testpiloot er zo mee vliegt, de testpiloot van MCPXbl was ook een erg vet filmpje, daar werd ook aan getwijveld,
    ik ben benieuwd of dat er ook echt mee kan!?, volgens mij kan dat niet vanuit de doos.

    Ook zal die vast alleen met Futaba binden of wat dan ook, en geen Spektrum ( wat de concurrent is ) ga ik vanuit :
    Robbe Align, Robbe Futaba

    Ik ga alvast sparen als die echt zo vet is.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    De mcpx bl heeft ook dergelijke filmpjes, en dat lukt uit de doos best wel.
    aangezien de align heren vast wel een paar mcpx'en als voorbeeld hebben gehad, zal deze 150 ook best zo kunnen vliegen.

    Daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
    Alleen waarom zou je deze nemen, als de concurrentie zich al bewezen heeft?
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Kan me voorstellen dat er straks mensen zijn die kiezen voor de Trex150 omdat zij het model optisch mooier vinden.
    Zelf vind ik de Blade Micro modellen er optisch met een behoorlijk hoog speelgoedgehalte eruit zien.
    Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.
    Let wel, ik bedoel hiermee hoe het model eruitziet en niet over hoe ze vliegen.
    Ook kan het zijn dat de Align ferventen zo'n Align Trex150 in hun collectie 'moeten' hebben.
    Ook al zou het toestel slechter vliegen dan menig andere Micro Heli zouden ze het er nog bij willen.

    Persoonlijk zou ik m'n centen niet in die komende Trex150 steken, was het alleen al omdat die Blade mcp-X zich door de jaren heen dik heeft bewezen en men daarmee een hele goed vliegende Micro in huis mee haalt. (laat ik andere ook goed vliegende Micro modellen nog even buiten beschouwing)
    Dat het vlieggedrag van de Trex150 straks erg gaat lijken op verwante Micro modellen zal ons allen wel duidelijk zijn.
    Ik begrijp er daarom ook geen sikkepit van waarom Align met zo'n 150 size Micro model op de markt komt als ze al weten dat die Trex100 voorheen ook niet is aangeslagen bij het publiek.
    En waar ik helemaal niet met de pet bij kan is waarom ze die Trex150 dan in Hemelsnaam niet hebben doorontwikkeld en dan doel ik voornamelijk op het staartgedeelte.
    Maak er dan toch gewoon een TT staart van met CP Tail Unit en eigen rudder servo.
    Met wereldwijd zoveel Heli vliegers, zoveel inmiddels al goed vliegend en bewezen Micro Heli's en zoveel informatie op het internet zouden ze bij Align toch veel beter moeten weten en zich aan de klant aanpassen qua wensen van hoe een Heli in elkaar steekt.
    Maar nee...........lekker je eigen gang gaan en eigenlijk op voorhand al weten dat deze Trex150 ook geen HIT gaan worden.
    En met alle respect hoe die gasten in die You Tube filmpjes vette 3D shit ermee vliegen, want dat kan ik van m'n leven niet, zal ook DAT niet bijdragen aan een betere verkoop van de Trex150 straks.
    En ben ik met mijn ongezouten mening nou een tikkeltje te negatief.........of een tikkeltje te realistisch? Ha ha ha ha
    De toekomst zal het gaan uitwijzen want op dit moment zal de Align Trex150 in volle produktie worden gefabriceerd.

    Vr Gr D
     
  10. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ben ook van mening dat ze er inderdaad een beetje laat mee aankomen gezien 't feit dat blade en walkera al met prima vliegende micro's op de markt zitten die ook nog eens goed betaalbaar zijn.
    ben benieuwd wat de trex 150 dan moet gaan kosten.
    het door-ontwikkelen van de staart naar gewoon een servo sturing en TT zou inderdaad wel het minste zijn wat ze kunnen doen gezien 't feit dat al hun andere modellen dat uiteraard wel hebben.

    wellicht word het toch nog wel een leuke beginners-heli net zoals ik met de Master cp en super cp ben ingestapt.
    Maar piloten met ervaring zie ik zo'n ding niet aanschaffen nee.

    we wachten 't af ...
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Weet iemand eigenlijk wanneer die Trex150 leverbaar wordt en nog belangrijker: wat gaat zo'n toestel kosten?
    En dan nog iets................
    Zit er dan ook net als bij die Trex100 een eigen zender bij?
    Zal vast geen BNF toestel worden toch?
    Iemand hier al info over?
    Ben gewoon effe nieuwsgierig.
    Vr Gr D
     
  12. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Ik weet niet waar jullie het halen dat die staart bibbert, dat ding gaat zo snel over mijn scherm heen en weer dat het een waas wordt:confused:

    Is ook veel groter dan een MCPx, is zelfs groter dan mijn 130x en zo te horen ook veel meer power :cool:

    Ik wacht vooral af tot er wat meer bekend wordt;)

    Grtz Rudi
     
  13. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Ja, ik zag het ook pas later, kijk bij het opstijgen, ziet er niet goed uit.
    Als die zo groot is, is dat nix voor binnen.

    Mischien moet ik tog maar eens een mcpx overwegen, als iemand mn Atom kopen gaat ?!?, eerst ook nog een CX450 te bouwen, grrr.
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vermoed dat die bibber in hoover iets is wat je met een motor aangedreven staart niet goed gaat krijgen..
    Of hij zwabbert en slaat weg, of hij bibbert..

    1 van de 2 met dit type vlieggedrag..

    Als je een mcpx neemt, let op dat je de bl pakt. Dat is een compleet andere versie nl
     
  15. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Dat bedoel ik, zwieberen enzo moet ik niet, een pro kan daar mee omgaan, ik niet!
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Zolang het maar bij een kleine zwiebel blijft ;-)
    De mcpx rammelt in hoover ook. Maar tijdens het vliegen houdt die staart alles..

    Ik heb hem nog niet uit kunnen laten breken, en mijn pitch management inverted is werkelijk bagger :D

    Alleen hoover..
    Gewoon niet hooveren..
     
  17. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Bij snelle achterwaartse hurricanes breekt de staart van de mcpx bl wel uit. Zeker als er een beetje wind is.
    Maar als je dit eenmaal weet kan je hier wat rekening mee houden.

    Als de headspeed van de trex 150dfc in de productie versie is als in het filmpje lijkt me deze wel interessant.

    Die waggel in hoover vind ik verwaarloosbaar (bij de mcpx ook trouwens).
    Eens je het hoover stadium voorbij bent en wil oefenen op beginnende 3d neemt hooveren nog 10 seconden van de vlucht in beslag de rest van de vlucht word robdgevlogen.

    De crashbestendigheid mede door de staart motor is mij de tailwag in hoover wel waard, zeker zolang de staart een minder goed pitch en cyclic management wel bij houd.

    Ik vind dit soort heli's de ideale trainer naast de sim maar blijkbaar zijn er niet zoveel mensen die mijn mening hier over delen.
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ok, die had ik nog niet volgas geprobeerd..
    Nu moet ik wel zeggen dat de staart het met dat staartvinnetje minder goed volhoud dan wanneer je dat vinnetje eraf haalt

    ik vlieg dus standaard zonder die vin

    En bij mij is die waggel wel erg aanwezig hoor..
    met een beetje wind in zijn achterste is dat zomaar een waggel van 2 a 3 cm
    en alle instellingen krijgen het niet weg. Nu hoover ik doorgaans niet zo heel gek veel, en inverted lijkt hij het een stuk minder erg te hebben
     
  19. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Die waggel van een paar centimeter herken ik wel. Zeker met wat zijwind.

    Ik vloog tot nu toe wel altijd met het staartvinnetje. Ik zal eens proberen zonder wie weet houd de staart de hurricanes dan wel.

    Ik heb deze zomer eigenlijn niet gevlogen met de BL.
    Ik heb zoveel plezier gehad van de 6hv dat de micro heli's gewoon in de koffer zijn blijven zitten.

    Maar nu het winter seizoen eraan komt zijn deze terug aan de beurt.
     
  20. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Testflight van 22-10-2013

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina