Ja dank je de koekoek, hoe kan je een onderdekker / warbird nou als serieuze trainer gaan behandelen. Wil niet zeggen dat je met een 3-kanaals moet gaan beginnen, maar een stabiele rustig vliegende kist met wat wingspan heb je gewoon nodig. Maar goed, met die 800mm gaat het sowieso dus niets worden.
er zijn basisregels.. hoogdekker is rustig, laagdekker niet. maar dat gedrag komt uit de vleugel, verhoudingen, afstelling, v stelling etc. of die vleugel boven of onder zit, maakt daarvoor niet uit. komt grotendeels uit het gekozen profiel e koorde qua krachten is er te weinig verschil tussen boven en onder om extreem veel invloed op vlieggedrag te hebben. al is het voor een trainer wel verdomt handig als de vleugel boven zit, je raakt minder snel de grond. dus veel minder kans op schade dat is de reden dat de meeste trainers de vleugel boven hebben.. het is gewoon meer dat gevorderd vliegers veel eerder naar laagdekkers grijpen, omdat ze er (in mijn optiek) beter uitzien. en omdat dit gevorderd vliegers zijn, kiezen ze eerder voor een meer levendig toestel.. kijk naar de fourstar. een toestel wat al extreem lang meegaat, onderdekker. maar wordt gezien als een semi trainer. tenzij je er teveel vermogen op zet en de uitslagen maximaal gooit.. kijk naar de viper, een toestel uit de quicky 500. zeer zeker geen beginnerstoestel, maar heeft wel de vleugel boven. dus het IS mogelijk dat iemand een schuim corsair in het gamma heeft, die vliegt als een trainer. er zijn ook een paar p51's die trainer achtige gedragingen hebben. maar meestal zijn warbirds zwaar, en voor erg gevorderde vliegers. alleen die kleinere schuimpjes kunnen wel eens verrassen. vaak ook niet. daarom is het handig altijd even goed in te lezen op dat specifieke toestel voor je er aan begint
Ik heb een mail gestuurd naar een vliegclub maar ik heb nog geen antwoord gekregen dus ik weet niet wat ik precies moet doen ik heb al drie propellers kapot gemaakt ik weet ook niemand uit Eindhoven die me kan helpen als er iemand uit Eindhoven is in deze forum en die me kan helpen zou ik heel blij mee zijn en hetbl vliegtuig moet nog afgesteld worden
Het afstellen van het model is heel erg belangrijk. Het model zal veel rustiger en makkelijker vliegen. Ik woon niet in de buurt van Eindhoven anders had ik je best willen helpen. De vliegclub zal je binnenkort wel antwoord geven, soms moet je even geduld hebben. Zoals door anderen al opgemerkt is het model wel erg klein om mee te leren vliegen. Doordat het model klein en dus ook licht is, is het erg gevoelig voor wind, waardoor het vliegen moeilijker wordt. Je bent echter beginner en hebt de weg naar dit forum reeds gevonden waar je veel informatie kunt vinden. Een instrukteur kan best een keer me jouw corsair vliegen, zelf even voelen hoe hij vliegt moet ook nog wel gaan. Ik wens je veel succes ! Grt, Arnoud.
Dan heb je drie keer gruwelijk veel mazzel gehad! Als ze "los" was gekomen zou je zeer waarschijnlijk veel meer schade hebben gehad.
dat is reden 1 waarom jouw corsair dus niet geschikt is. een corsair is een taildragger, kortweg moet hij eerst vaart maken, kont optillen, dan pas kan hij omhoog. blijft een wiel in het gras hangen, gaat hij over de neus. laat je niet meteen je gas los, is zowieso de prop kapot. een trainer heeft een neuspoot, dus de staart is al van de grond af. geef gas, en hij komt vanzelf los. zo'n heel klein toestel wordt vaak gegooit ipv zelf te laten rollen. nadeel is wel, dat als het niet goed gaat, je ook meteen alles met stoffer en blik en een klein doosje kan schuiven. gooitoestellen zijn vaak erg kritisch na de gooi... heeft ervaring nodig nogmaals. die hulp. rij desnoods zelf even naar een club of iemand toe. als je geen geduld hebt om ff te wachten of een trainer te halen
Dat klopt ik heb net een mail gekregen van vliegclub io mocht langs komen die zouden kijken om mij te helpen
Dat lukt alleen van een harde ondergrond voor gras is dit model te klein. De wielen rollen niet in gras. Ook op een harde ondergrond zit je zo met de prop tegen de grond als je niet meteen goed reageert. Boven aan bij dit forum staat niet voor niets dit onderwerp. Daar in o.a. staat wat je moet doen en ook wat je niet moet doen dus daar kan je al veel leren voor je naar de club gaat. http://www.modelbouwforum.nl/threads/faq-beginners-rc-lees-dit-eerst.119239/
Ik heb even gewacht of jouw contact met de vliegclub uit Eindhoven op gang kwam, maar anders is Boxtel er niet zo ver vandaan En het weer ziet er a.s. zaterdag goed uit. Succes in ieder geval!
Nee ik heb nog geen contact gehad ik zou de deze week gaan maar had bezoek. Dus kon niet gaan maar als er niks tussen komt probeer ik te komen
Ja het is in Eindhoven ik heb een mail gekregen dat ik langs kon gaan ik probeer deze weekend te gaan als ik geen bezoek krijg
Hallo ik ben vandaag naar het vliegclub gegaan en we hebben met het leraar 2 vluchten gemaakt met een trainersvliegtuig en nou ga ik bij het inschrijven het is heel leuk
Proficiat met je eerste vluchten. Goed oefenen, veel leerlingen zijn met regelmatig oefenen vrij snel weg met de hobby!
Dankje voor het eerste vlucht ging heel goed en nou ben ik opzoek naar een mentor mutliplex want ik heb met mentor gevlogen en het ging best goed