In de vorige post heb ik het een beetje cru gesteld, om iets duidelijk te maken. Al jaren ben ik slotrace-recordhouder en win ik bijna elke wedstrijd. Daardoor dacht ik, met mijn enorme reactiesnelheid en inzicht, dat vliegen wel mee zou vallen.
Door de vele waarschuwingen hier en daar, besloot ik niet met een mini-Hawk (200km/uur) te beginnen. Het werd een tweedehands en onooglijk lomp beginnerstoestel en ik werd lid van een vereniging, waar leden je kunnen helpen.
Deze week is mijn tweede seizoen begonnen en heb ik, met nog steeds een beginnerstoestel, de eerste zelfstandige vluchten gemaakt. Kan ik nu goed vliegen? Nee, totaal niet. Kan ik mooie rechte lijnen vliegen? Nee, totaal niet.
Wat is er dan zo moeilijk aan? De wind.
Alle waarschuwingen die je krijgt zijn bedoeld om je voor een misstap, waardoor de lol er snel van af is, te behoeden.
Ik balanceer al op het randje, maar jij wil je meteen in de afgrond storten en dat wil iedereen voorkomen.
Als ik jou was, zou ik de Corsair bewaren tot je er aan toe bent, want deze vlieg je zo aan gort. Op Marktplaats staan verschillende hoogdekkers, zoals de You Can Fly. Verbind je zender met die van een leraar en ga daar dit seizoen mee aan de slag. Hopelijk ben je een snellere leerling dan ik en kun je eind van het jaar al met de Corsair beginnen. Ik heb nu 4 vliegtuigen. Met de makkelijkste vlieg ik tot nu toe. De volgende qua moeilijkheidsgraad, komt daar dit weekend bij.
Pas als ik mij zeker voel met deze twee, komt de volgende aan bod. Een nieuwe van 500 euro. Nummer vier is een grote Corsair van Hangar 9. Vrijwel zeker gaat deze VOLGEND jaar pas de lucht in. Daarna volgen de snelle toestellen, waar ik aanvankelijk mee wilde beginnen.
Het is een lang verhaal geworden, bedoeld om je echt te helpen.