Nieuw Bouwhok

Hallo allemaal,

Al vele jaren aan het modelbouwen maar een goede vaste plaats in huis waar ik aan het werk kon en, niet geheel onbelangrijk, de boel ook gewoon kon laten liggen, had ik niet.
Altijd maar weer de boel klaarleggen op de eettafel, even wat doen en dan weer beginnen met opruimen omdat we moesten gaan eten drukte toch wel een stempel op mijn bouwplezier. Ik was veelal meer tijd kwijt aan het klaarzetten en opruimen dan aan het bouwen zelf.
Dus daar moest wat aan gedaan worden. Verhuizen hadden wij geen zin in dus moet ons huis maar wat uitgebreid worden.
Oke, ik heb de vergunningen sinds afgelopen najaar al binnen en ik zou de tekeningen kunnen laten zien maar dat is niet de lol.
Ik zal hier in dit draadje dmv foto's de voortgang laten zien.
IMG_2718 (1).jpg

Oke, hier de begin situatie zoals deze nu is.
Een garage waar bovenop mijn bouwruimte moet komen.
Rechtsvoor is er vandaag een heipaal geslagen voor de ondersteuning van de overstek, want een hok van 3 x 6 m is net ietsies te klein lijkt mij :)

De planning is om de bouw in April klaar te hebben dus ik verwacht een aktief draadje de komende 6 weken.

Groet Frank

Hahaha, ja goede vraag!
Nee de bouw is bijna klaar en daar heb ik foto's van gemaakt echter ik moet alle foto's eerst bewerken voordat ik ze hier op het forum kan plaatsten anders komen ze allemaal op z'n kant te liggen....
Dat hielt mij even tegen en het belangrijkste is toch de inrichting van het hok waar ik komende week aan kan gaan beginnen.
Maar ik zal kijken of ik vandaag of morgen even mijn best kan doen :)

Gr Frank

View media item 226576Goed, garage gesloopt, bouwmaterialen geleverd!
Na een week staat er al heel wat!
View media item 226578 Voorzijde met de nieuwe garage gewoon onder en boven de doorgetrokken overloop met ingang naar het nieuwe bouwhok.
View media item 226577 Achterzijde met 2 ramen voor wat daglicht in de garage (was niet zo)
View media item 226574 Achterzijde van de nieuwe kamer (bouwhok)
View media item 226575 Naar voren gerichte zijde van het bouwhok. De lange zijde is ruim 7,5 meter.
View media item 226579 Boven de ingang en overloop hebben we een vliering gemaakt van 3,20 x 2,65m. Dat wordt de plaats om de kisten op te bergen.
Totale hoogte van het bouwhok is 4,20m

Binnenkort meer!

Groet Frank

Back