Nieuw : Buggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Banaan, 28 mei 2010.

  1. Banaan

    Banaan Guest

    Hey iedereen,

    Na ongeveer een week hier alle sticky's en andere hulpvolle threads te lezen heb ik besloten om me ff aan te melden.

    Ik zal eerst ff de situatie schetsen. Men schoonbroer die nogal veel met motorisch geweld bezig is had opnieuw eens een buggy gekocht (vroeger reed hij met on-road modellen). Nu is het zo dat ik vlak naast een bos woon waar veel motorcrossers komen oefenen.
    Dus kwam hij eens hier zijn buggy uittesten (een HoBao Hyper 8.5).

    Natuurlijk wou ik ook eens proberen, voor de 10 min die ik gereden heb was ik al direct verkocht :p. Het probleem was dat hij slecht afgesteld stond voor het plotse warme weer vorige week en raakte hij niet meer gestart.

    Zoals je al kan zien aankomen wil ik dus zelf ook wel een buggy. Ik ga eerst nog wel eens een paar keer mee rijden met men schoonbroer om te zien of de hobby toch echt wel iets voor mij is ;).

    Maar de mechanica van de motor ect en het afstellen boeit me enorm.
    Zelf zit ik in de electronica dus dat zit ook goed.

    Nu komt de alom bekende vraag, welke buggy?

    Ik zelf zit wat te zien naar een kyosho inferno een HoBao hyper 7.

    Maar nu komt voor mij het goede gedeelte. Ik woon zelf een paar km van een modelbouw winkel genaamd Home flyer in Blauberg. En de service is daar geweldig volgens een paar kennissen.
    Ook als je daar binnen komt helpen ze je al beginneling goed voort met de juiste buggy ect..

    Ook laten ze je zelf eerst de buggy inrijden en helpen ze je gratis mee de buggy af te stellen met de nodige uitleg.

    Ik hoop niet dat jullie denken "pfft alweer een newbie zaag" maar dat jullie me op verdere vragen toch een beetje advies/hulp geven.
    Overige tips zijn nu al welkom.



    Pfft, wat een lap tekst :eek:

    Alvast bedankt!
     
  2. Bkman

    Bkman

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Herwijnen
    Het is ook belangrijk wat je aan budget kwijt wilt zijn.
    Je hebt namelijk wel wat nodig een buggy,glowheather, vulfles gloeipluggen, zender/ontvanger eventueel 2.4 ghz, eventueel een startbox en wat gereedschap.
    Er zijn wel leuke aanbiedingen tegenwoordig met een RTR ( ready to run) set met een budget 2.4 ghz zender.
    Met een 2.4 ghz zender heb je geen last van storing en hij zoekt zelf een vrij kanaal.

    Deze bevoorbeeld: Hong Nor Ultra RR 2,4 GHZ RTR NIEUW 2010 MODEL - akmodelbouw


    Ook is het wel belangrijk wat voor een motor je wilt, een 3,5 cc of zwaarder.
    Het is trouwens niet zo dat meer cc meer power betekent, een goede 3,5 cc motor is sneller en zuiniger als menige 4,6 cc

    Wat het merk aangaat ligt de keuze ook van je te besteden budget.

    Kijk eens rustig rond zou ik zeggen, er zijn veel merken
     
  3. Banaan

    Banaan Guest

    Ja, ik ben ondertussen al wat aan het rondzien.

    Ik heb men oog al wat laten vallen op een Kyosho Inferno of een HoBao Hyper 7.

    Ik ga zeker een RTR pakken want volgens mij het beste is. Enigste dat ik dan nodig heb is een starterpak ,brandstof,...?

    Mijn budget varieert, ik ben bereid om er genoeg geld aan te geven, maar wil wel een model dat geschikt is voor een beginneling.

    Voor de rest ga ik nog wel eens naar de raad van de winkel luisteren binnenkort.

    Hoewel dit nog wel paar weekjes gaat duren, zit namelijk midden in de blok :).
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Hey Banaan...

    Aangezien da je Home Flyer Shop kent zal je niet zo ver van me vandaan wonen :) De Traxxas Slash van mezelf komt van Home Flyer, en ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee!!! Ze helpen je mooi en snel, zijn vriendelijk en geven goede uitleg! Ook ben je altijd vrijblijven te gaan en te komen daar!

    Beide merken verdelen ze volgens mij, dus ze zullen je wel goed te woord staan... Als ik je nog een tip mag geven, ze verdelen ook het merk Associated... ;) Beestige buggy's !!!

    Mijn Revo en Vorza komen van minishop, die voornamelijk HPI in zijn rangen heeft... Daar heb je dan weer de keus tussen bvb de Trophy 3.5 en de Pulse 4.6 ;)

    grtz
     
  5. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Als je meer met electronica hebt is een FG marder mischien iets..die komen regelmatig 2e hands langs...maar die moterblokjes zijn een stuk beter af te stellen, en zeker op terreinen waar crossmotoren rijden kan hij een stuk beter uit de voeten dan een 3.5cctje :)
    Jakko
     
  6. Banaan

    Banaan Guest

    @kurt : van waar ben je dan? Ik zelf woon in Herselt, binnendoor ben ik er op 10 minuten a een kwartier bij Home-flyer. Ja ik heb gehoord van de goede service, ben al eens binnen geweest voor sponsoring, massa volk toen :p.


    @jakko: wat ik kan afleiden uit verschillende threads hier op het forum is het toch af te raden 2dehands te kopen...

    Ik ga denk ik zien wat de winkel zelf als raad geeft tussen modellen.

    Nu eens wat opzoeken over die "Associated" buggy's :p.

    Is er iets mis met de Ansmann buggy's? Tegen over de rest zijn zij relatief goedkoop zo te zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2010
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    De FG modellen vindt je in Herselt ook ...

    Kwaliteit betaal je hoor ;)
    ikzelf ben van Beringen, dus klein half uurtje tot bij Homeflyershop
    associated bvb de RC8Be ;)
     
  8. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Ik raad de Ansmann af, het is geen goede auto. Na ongeveer 2 weken gingen de diffs kapot en bijna elke rijdag kostte het me wel een tandwiel ( had de gearmesh wel goed afgesteld )

    gr koen
     
  9. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Wat ik je nog kan aanraden indien je er toch wat budget voor over hebt is bvb eens naar rcspeedhouse in beerse te gaan en bvb een Mugen MBX6 te gaan bekijken... Dit is echt wel serieus materiaal, moet je maar eens wat over opzoeken :)

    Je kan bvb ook naar een hot bodies D8 gaan zien bij een hpi dealer ... ;)

    Zijn wel wat hogere budgetten wat ik voorstel, maar van die dingen ga je geen spijt krijgen...
     
  10. Banaan

    Banaan Guest

    Mmh qua budget is die mugen toch net iets te hoog gegrepen vrees ik als ik zo wat rondzie. Heb ook beetje schrik als ik iets fout doe met de motor dat ik dan weer hoge kosten ga oplopen waar ik dan geen geld meer voor heb...

    Maar wat is jullie mening over Kyosho en HoBao? Kyosho is dacht ik toch een gekend merk waar ik vroeger zelfs al over heb gehoord. En Hobao heeft men schoonbroer nu en is er best tevreden over.

    Je moet er rekening mee houden dat ik het puur voor plezier doen, niet voor competitiedoeleinden (althans nu nog niet).

    Meer een eerste "kennismaking" met de hobby :).

    Die HoBao Hyper 7 TQ sport Black edition trekt men aandacht wel nu:). Iemand ervaring mee?

    Ahja de Annsman wordt het dus al zeker niet, ik vond ze al verdacht goedkoop :p.
     
  11. Bkman

    Bkman

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Herwijnen
    Als je bang bent om iets verkeert met de motor te doen dan moet je waar je hem koopt een goede uitleg of demo vragen, al doet niet iedere winkel dat.
    het inrijden is heel belangrijk en staat hier op het forum uitgebreid uitgelegd bij de WOT methode.
    Wat je nodig hebt bij een auto is een starters set ( vulflesje, glowheather met lader, wat gereedschap ) en gloeiplugjes en brandstof.
    Denk ook goed na over de zender, een 2.4 ghz zender is zeker storings vrij maar zijn er in allerlij prijsklasse wat betreft de extra functies.

    Kyosho en Hoboa zijn zeker goede auto's

    Maar onthoud dat elke auto stuk kan
     
  12. Banaan

    Banaan Guest

    Zoals ik eerder al zei met de winkel heb ik geluk.

    Ik woon vlak bij 1 en zij zijn heel behulpzaam(volgens vrienden). Ook helpen ze je als beginneling met je keus en laten ze je eerst zelf je auto inrijden en ik dacht dat ze ook gratis je auto helpen mee afstellen ;) Moet ik nog eens aan men schoonbroer vragen, anders vraag ik wel hulp aan hem.

    Maar helaas zit ik nu in de blok, moet trouwens nu aan het studeren :s :p. Dus zal ik pas binnen een week of 3 eens gaan zien :).
     
  13. Banaan

    Banaan Guest

    Winkel heeft elke week een nieuwe promo aanbieding.

    Net deze week is er een interessante...
    weet niet echt wat doen. Er voor gaan of wachten... Mss eens langsgaan deze week en om raad vragen in winkel.
    Promo 2:
    Hobao Hyper 7 TQ Sport RTR met starterpakket van €389,00 voor
    €335,00


     
  14. bartpower

    bartpower Guest

    een week later kan je misschien die 55 euro schelen he ...
     
  15. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Gewoon eens binnenlopen, zijn echt supervriendelijke mensen...
    Helemaal niet opdringerig of zo en geheel vrijblijvend!!!

    Hou ons op de hoogte :)
     
  16. Banaan

    Banaan Guest

    Daarstrak bij men schoonbroer nog eens langsgeweest.

    Hij gaat mee met de winkel naar mij, maar ik ga toch binnen een week of 3 pas gaan, na mijn examens.

    Heb ook een heleboel boekjes meegekregen van hem :p Zit door hem zelf nu te twijfelen aan een truggy.

    Wat is het concrete verschil tussen buggy en truggy? Is een truggy gwn wat breder en steviger?

    Ik heb liever iets vinnig eigenlijk.

    Hopen dat er binnen een paar weken ook een mooie aanbieding is :p.
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Je woont er 10min vanaf, en dan zou je dus evensnel in de shop zijn geweest als bij je schoonbroer :D mssn nog sneller hehe

    Vragen kost niets eh...
     
  18. Banaan

    Banaan Guest

    Hehe, betwijfel het, hij woont 1 straat verder dan mij :p.

    Ik heb hier net een boekje over het merk Thunder Tiger, eerste keer dat ik het wel tegenkom. Iemand ervaring en of advies over?
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    hehe

    Ja inderdaad daar hebben ze het merk ook ja :)
    Zou toch eens een half uurtje uittrekken en eens gaan kijken...
    Kan je veel van opsteken hoor!
     
  20. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Thunder Tiger is de no.3 RC-producten producent ter wereld:
    RC-Junkies.com
     

Deel Deze Pagina