nieuw demo filmpje van onze Trex700 Helicam

Mooi!

Ik zie wat bekends, en natuurlijk ook nieuwe fragmenten. Maar wat ik mis is een fragmentje van Jeroen van der Boom z'n clip...

Vriendelijke groeten,
Aldert

Als ik in de achtergrond ff bedenk hoever je af en toe bij de heli vandaan staat...

Kijk je toevallig met je cameraman mee om te zien waar je zit?
Of is dat "gewoon" ervaring?

@student, heli lijkt dichter bij dan je denkt hoor !!zit toch zeker meter of 3 tussen mij en heli. Belangrijkste is dat je nooit of in ieder geval zo kort mogelijk in de baan van de rotorbladen of staartbladen zit. Ik overleg wel continu met mijn cameraman maar kan niet meekijken daar ik dan geen zicht op de heli Heb. Ervaring ( jaar of 3 met helicam ) helpt wel natuurlijk

gr marc

@student, heli lijkt dichter bij dan je denkt hoor !!zit toch zeker meter of 3 tussen mij en heli. Belangrijkste is dat je nooit of in ieder geval zo kort mogelijk in de baan van de rotorbladen of staartbladen zit. Ik overleg wel continu met mijn cameraman maar kan niet meekijken daar ik dan geen zicht op de heli Heb. Ervaring ( jaar of 3 met helicam ) helpt wel natuurlijk

gr marc

Ik denk eerder dat Student bedoelt, dat je zo nu en dan juist erg vér bij jezelf vandaan vliegt, en dan toch nog zo mooi "gericht" vliegt.

Tenminste, dat was een van mijn eerste gedachten bij die opnamen van die golfbaan.....

Groet, Bert

Ik hoop dat je niet met de 700 bij dat feest was.

Gewaagd hoor over water heen vliegen.
als er wat gebeurt dan moet je zwemmen.

verder super coel!!

Inderdaad, zoals brutus zegt

Volgens mij zie je af en toe niet meer dan een stip, waarvan jij toevallig weet dat die stip naar jouw zender hoort te luisteren..

En op die golfbaan ging je eerst een heuvel over, niet best voor je eigen zicht op de heli
Of stond je toen verdekt opgestelt aan de zijkant?

Wel gaaf om zo te kunnen filmen, en dan deze vragen te krijgen..
Net als een googelaar (hoe deed ie dat?)

Op het feest vloog ik met de zeppelin ( ook in beeld ) de heli zou veels te gevaarlijk zijn !!
Ik sta meestal in het midden van het traject om de maximale afstand te halen. Ook rij ik af en toe mee met de heli ( in golfcar ) voor nog grotere afstanden. Zonder meerijden haal ik max 500-600 meter afhankelijk van het weer ( mistig / clear sky ) Stil hangen is er dan niet meer bij !! Je moet heel goed je laatste stuurbeweging herinneren en met een ruime bocht terug vliegen. Over water vliegen is prettig daar er weinig opstakels zijn. Stort hij neer dan is het dikke pech want dan is ie weg. Ik heb echter nooit een probleem gehad. Het is net als een echte heli , je moet voor elke vlucht een uitgebreide check doen. Zelf een motoruitval is geen probleem want de heli autoroteerd als de beste, zelfs met camera ( nog makkelijker dan een trex600 bv )

groeten marc

Back