Nieuw en gelijk twee vraagjes...

---
Hallo,

Ik ben Hans en [ weer] nieuw hier, maar nu met interesse

om een crawler aan te schaffen en te bouwen..

Ik heb mijn oog laten vallen op een Tamiya Landfeeder op

het wel bekende CC-01 basis..

Mijn eerste vraagjes..

--Hoe is jullie ervaring met bestellen bij Conrad ?? Veilig ??

--Als ik zo'n standaard bouwdoos aanschaf, kan ik die dan

helemaal eerst gaan bouwen etc etc en daarna [ als ik weer gespaard heb]

de rest van de elektro en eventuele aanpassing doen??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

---

Bij Conrad kopen is zekers veilig en meestal erg snel geleverd.
Alleen verwacht niet teveel van een Tamiya om daar een crawler van te maken, dan kun je beter de keuze maken om een Axial SCX10 te kopen.
Deze zijn standaard gelijk al de betere crawlers en kunnen alle ondergronden eigenlijk al aan.
Ietsje duurder dan een Tamiya maar dan heb je ook gelijk een veel betere auto.
Als je van een Tamiya een goede crawler wilt maken moet je veel investeren en uiteindelijk komen ze nog niet in de buurt van een SCX10 chassis.
Veel sux6 met je keuze.

---
Bedankt voor jullie snelle reacties!!

Ik kan dus bij Conrad bestellen, dat is fijn, want

ze zijn volgens mij ongeveer de goedkoopste aanbieders

en geen verzendkosten 8-)

De Axial SCX10 - bouwdozen, daarvan is de voordeligste die

ik ben tegengekomen 289 euro :o

De Landfreeder van Tamiya is bij Conrad 169 euro...dus dat

scheelt [ zeker voor mij ] heel veel geld :yes:

Het is toch niet mijn bedoeling om er exstreem mee het terrein

in te gaan, gewoon een beetje "buiten-spelen" :D

Maar nog even over mijn vraag van het later verder af / inbouwen

en aanpassen?? Kan dat makkelijk??

----

Bij de Tamiya heb je niet veel ruimte om dingen in te bouwen omdat het gewoon een hele kleine wielbasis is tegenover de SCX heb je heel veel ruimte.
Als je een beetje googled vindt je al Scx10 kits voor 239, en hier zul je uiteindelijk veel mee plezier aan hebben, geloof me. Ik heb er al meerdere gehad en veel trials mee gereden en het is verre weg één van de betere auto's.
Om de Tamiya te upgraden ben je uiteindelijk een keer zoveel kwijt als een SCX10 kit maar die keuze is aan jezelf natuurlijk.
Misschien kun je ook nog even kijken naar de Vaterra Blazer, dit is ook een hele goede kit en komt veel overéén met de SCX10.

---
Die Vaterra is ook al een heel stuk duurder dan de

Tamiya die ik op het oog heb..

Nogmaals...ik ben niet van plan om er echt wedstrijden mee te gaan

rijden, maar gewoon het plezier te gaan beleven van het bouwen

[ voor mij de eerste keer!!] en daarna het buiten spelen ook

over een beetje ruwer terrein.

En [ helaas ] heb ik echt maar een bepaald budget wat ik echt niet

kan en wil overschrijden!!

Maar volgens mij moet ik met dat budget toch heel erg

leuk met een Tamiya-scaler kunnen "spelen" :rolleyes:

---

Ik weet niet hoe ruw het terrein is waar u op wil gaan rijden?
Maar de CC01 heeft wat minder grondspeling dacht ik?
Dus die zal over iets minder ruw terrein kunnen gaan dan bijvoorbeeld een SCX.
Dus dat is een ding waar u naar moet kijken denk ik?
Verder ken ik hier niet echt mensen met een CC01, dus misschien dat u op Tamiyagekken.nl een beter advies kan krijgen, omdat die de auto's zelf ook hebben?

---
Ik ben ook al even bezig geweest in de topic van

scrawlers en scalers hier op het forum.

Maar ik ga zeker ook even bij de Tamiyagekken kijken.

---

Met een aantal goedkope/ gratis aanpassingen kan je de cc01 al zeer fijn laten rijden. Voor wat ik uit jou uitleg begrijp zal deze zeker voldoende zijn.Ik begrijp de jongens die hier de SCX voorstellen, het is gewoon een betere auto. Maar als je gewoon wat wilt trailen, kuiltjes en bultjes,.... dan is de cc01 een zeer fijne wagen.
Ik hoop dat je wel een dremel hebt, dan zou het normaal wel goed moeten komen ;)
Indien je detail foto's wilt van de mijne mag je altijd een PM sturen met je e-mailadres en dan stuur ik foto's door.Heb veel topics gelezen en foto's gezien van andere mensen met een cc01 en hoe ze die verbouwd hebben, daar heb ik de meest goede zaken uit gehaald en toegepast. Resultaat is er zeker tegenover in het begin,en zelfs beter dan ik had verwacht.

Met een aantal goedkope/ gratis aanpassingen kan je de cc01 al zeer fijn laten rijden. Voor wat ik uit jou uitleg begrijp zal deze zeker voldoende zijn.Ik begrijp de jongens die hier de SCX voorstellen, het is gewoon een betere auto. Maar als je gewoon wat wilt trailen, kuiltjes en bultjes,.... dan is de cc01 een zeer fijne wagen.
Ik hoop dat je wel een dremel hebt, dan zou het normaal wel goed moeten komen ;)
Indien je detail foto's wilt van de mijne mag je altijd een PM sturen met je e-mailadres en dan stuur ik foto's door.Heb veel topics gelezen en foto's gezien van andere mensen met een cc01 en hoe ze die verbouwd hebben, daar heb ik de meest goede zaken uit gehaald en toegepast. Resultaat is er zeker tegenover in het begin,en zelfs beter dan ik had verwacht.

Als ik zover ben, zal ik zeker een beroep op je doen !!

----

Back