Nieuw en op zoek naar advies

• Topicstarter Topicstarter kdewit
  • Startdatum Startdatum
K

kdewit

Guest
Hallo,

Vandaag lid geworden van dit forum. Ik heb vroeger in mijn jeugd veel gebouwd (boten en een enkele auto) en ben sinds het beeindigen van mijn andere hobby(zeeaquarium) weer op zoek naar iets. Begin januari begonnen met een auto (Ford F350 van Tamiya). Deze is bijna gereed en het bloed kruipt waar het niet gaan kan ik wil nog wat bouwen.

Ik ben op zoek naar een snelle speedboot, 50 a 60 km per uur waarmee lekker kan worden geragd op choppy water. Geen klein bootje maar rond de meter.

Kunnen jullie mij hier advies in geven. Electro of brandstof, type boot en materiaal. Ik wil niet al te veel geld uitgeven en denk aan circa € 500,- Lader en besturing heb ik al.

Ik ben benieuwd naar jullie advies :p

BVD
Kenneth

Kenneth, welkom hier.

Ik ben zelf geen speedboatman, maar kan je wel verder helpen.
een paar draadjes hierboven staat
www-xtremercboats-com-de-vereniging

Ik denk dat je daar voor de meest basic info prima terecht kunt.

(Loekie de Leeuw op)
Peet, de 1e poster, is eigenaar van 2BrothersRC in Bussum (zie banner op de pagina's) en wat hij en zijn broer niet weten over modelbouw, is de moeite van het weten niet waard.
(Loekie de Leeuw down)

Ik kan niet zien waar je woont, maar als je in de buurt bent, breng eens een bezoek aan 2Brothers RC in Bussum.
(wel op tijd de parkeermeter bijvullen, want voor je het weet sta je 3 uren binnen...);)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je voorje reaktie, Bussum staat op mijn lijstje maar ik wil zelf ook een beetje beslagen op het ijs komen.

voor een beetje golvend water ken je het beste voor mono(deepvee) boten kiezen.
hoe is je ervaring met nitro.
als je op nitro gebied beginner bent is het niet snel aan te raden.

het mooiste is natuurlijk een benzine boot. maar dan ga je het niet redden met 500 euro.
beetje nieuwe benzine boot kost toch al gouw 1500 euro.
en 2e hand ben je minimaal een 750 euro kwijt voor een knappe.

elektro is mogelijk voor 500 euro.
alleen is dan 1 meter wat groot gegrepen.
een beetje mono 3 is goed te doen.
die zijn meestal tussen de 75 en 90 cm.

ook dan word 500 euro nog krap. maar is wel te doen.

mvg jaimy

Ik heb geen ervaring met nitro, en wil het wel een beetje in de buurt houden van de € 500,- ik zal eens zoeken naar mono 3

Dank je voor je reaktie

Gr, kenneth

je kan ook zelf een boot bouwen ,en dan kom je zelfs met minder dan 500 euro toe

zelf een boot bouwen is net zo duur, zoniet duurder, als een complete boot kopen. Veel mensen denken dat bijvoorbeeld een romp zelf maken goedkoper is dan een kopen. Maar achteraf gezien blijkt dat al het materiaal opgeteld bijna net zo duur is als een gekocht model. :)

Als je vaartijd wil zou ik voor een benzine of nitro boot gaan. Met lipo heeft electro tegenwoordig ook een flinke vaartijd, maar dat is nog vrij prijzig.
Een mono is inderdaad het beste als je lekker wil 'raggen' op ruig water, die blijven het langste rechtop hehe

succes met de zoektocht!

ik heb sinds een paar weken een boot af (houtbouw, 108cm) met G260PUM (74.568km/h)
alle kosten samen (wel zonder zender gerekend) 468,50euro.
dus......................

Zjef

de romp zonder motor heeft dan dus toch nog een kleine 240 euro gekost. Heb zelf ook al een aantal modellen zelf gebouwd, en alles bij elkaar opgeteld scheelt het meestal niet veel. (berkentriplex, carbon, epoxy, glasvezeldoek, plamuur, schuurpapier etc etc)
Tenzij er gebruik gemaakt word van bijvoorbeeld gamma hout ipv berkentriplex. Dit drukt de kosten uiteraard..
het is natuurlijk niet onmogelijk, maar over het algemeen scheelt het niet veel.

heb je nog wat meer spec's van je boot? altijd benieuwd naar zelfbouw projecten

groeten jurriaan

Ook ik ben een houtbouwer, maar wil net als juriaan wel waarschuwen dat houtbouw inderdaad niet veel goedkoper is als een kant en klare romp.
Daar komt nog bij dat je al snel een paar maanden aan het bouwen bent, daar haken de meeste halverwege op af.
Ik zou voor die 500 euro voor een 2de hands boot gaan.
Op het Extreme forum staat vaak genoeg wel iets te koop.

Grtz, Marcel

Back