Nieuw en opzoek naar een RC

• Topicstarter Topicstarter dennisnmgn88
  • Startdatum Startdatum
D

dennisnmgn88

Guest
Goedemiddag u allen!

Zoals de titel al zegt, ben ik hier nieuw.
Ben 26 jaar en sinds kort opzoek naar een RC.
Nu zie ik dat het aanbod oneindig groot is, maar ben er ondertussen wel achter dat het een elektrische RC moet zijn.

Wat ik uit eindelijk zoek is een on-road rc (drift maar geen must), die van de eerste tot laatste schroef in elkaar gezet moet worden. Het gaat mij ook met name om het bouw proces.
Nu zie ik dat er brushed en brushless motoren zijn. Mijn budget van +/- €200/225,- laat denk ik een brushless versie niet toe.

Nu weet ik niet of dit veel verschil maakt aan de sleutelmogelijkheden, en indien dit het geval is zal het budget iets omhoog aangepast moeten worden ;).

Mijn eigen zoektochten op internet laten (voor het huidige budget) veel al off-road zelfbouw pakketten zien. Misschien heeft iemand hier goede tips waar ze ook de on-road versies hebben.

Mijn dank is alvast enorm!

Thanks voor de snelle antwoorden.
@Luuk: Als ik de website bekijk is deze bijna ready to run... Helaas niet wat ik zoek dus, maar toch bedankt voor het meedenken.

@Roelof: Ikzelf kwam bij mijn zoekwerk ook continu uit op de Tamiya TT01 (Type-E).
Echter loop ik hier weer tegen het probleem (obstakel) dat deze veelal zonder besturing, regelaar/motor, accu en/of lader worden geleverd.
Dat hoeft geen probleem te zijn, maar deze wereld is voor mij echt helemaal nieuw. Ik heb dus ook geen flauw idee wat daar allemaal het juiste voor is.
Als ik mijn wens mag uitspreken zou het zijn dat ik graag alles op een presenteer bordje krijg aangeboden (als het kan de artikelnummers er nog bij!;)).
Ik neig sterk richting Tamiya maar zou graag horen welke onderdelen jullie hierbij aanraden. Als ik alles compleet in huis heb kom ik er wel uit, daar ben ik niet zo bang voor :).

Je wilt een kit maar ook alles in 1 koop, dat gaat niet samen. Het voordeel van een kit is dat je juist een eigen keuze hebt.

Zoals ik al zei is er ook een TT01-D welke als driftspec wordt geleverd.

Aan te bevelen is om bij een winkel langs te gaan waar ze voorlichting kunnen geven en eventueel een heel pakket kunnen samenstellen.

Anders even bij de Conrad kijken waar ze voor weinig ook Tamiya's en hun eigen Reely verkopen als ook de betaalbare GT2 zender en betaalbare brushed motoren en regelaars.

Je wilt een kit maar ook alles in 1 koop, dat gaat niet samen. Het voordeel van een kit is dat je juist een eigen keuze hebt.

Zoals ik al zei is er ook een TT01-D welke als driftspec wordt geleverd.

Aan te bevelen is om bij een winkel langs te gaan waar ze voorlichting kunnen geven en eventueel een heel pakket kunnen samenstellen.

Anders even bij de Conrad kijken waar ze voor weinig ook Tamiya's en hun eigen Reely verkopen als ook de betaalbare GT2 zender en betaalbare brushed motoren en regelaars.

Wellicht was ik niet helemaal duidelijk ;).
Heel kort samen gevat. Ik zoek een doos waar alle onderdelen van de auto zelf in zitten, en die ik zelf in elkaar moet zetten.
Laat ik het anders stellen: stel ik koop deze RC auto: Tamiya Brushed 1:10 RC auto Elektro Straatmodel 4WD Bouwpakket online bij Conrad.nl bestellen | 001040430
Welke benodigdheden heb ik dan nog extra nodig om hem rijdend te krijgen? Hier zit bijvoorbeeld geen zender bij, maar is wel een complete kit om zelf de auto te bouwen.

Het hoeft ook niet compleet met zenders te zijn. Ik begrijp dat ik bij de bouwkit nog enkele benodigdheden nodig heb. Daarom was mijn vraag ook, over welke onderdelen hebben we het dan?
Zijn de elektrostarterset i.c.m. een Tamyia voldoende om de auto rijdend te krijgen?

RTR zegt me niks.... een simpele google zoek opdracht bracht me bij een HPI drift RC auto, waarvan ik niet kan zien of het zelfbouw is.

Wellicht is een andere optie (wel een complete set) en deze uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten? Ik heb geen idee of ik dan wel de kennis opdoe die ik hoop op te doen, bij het compleet opbouwen van de auto. Ik kom namelijk telkens bij deze (op één of andere manier) terecht: Reely Audi S5 Brushless 1:10 RC auto Elektro Straatmodel 4WD RTR 2.4 GHz online bij Conrad.nl bestellen | 000239102

Pfff keuzes, keuzes, keuzes.... lijk wel een vrouw af en toe ;)

p.s. Voel me even heel dom.... RTR Ready to Run.... goedemorgen hehe;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Doesn't matter komt vast weer een keer in stock, allicht thanks voor het meedenken ;). Set ziet er inderdaad ook leuk uit, hij staat op het optie lijstje.

p.s. Voel me even heel dom.... RTR Ready to Run.... goedemorgen hehe;)

Misschien voorgaand tip eens nagaan.

Ga bij een rc winkel langs en bekijk daar eens de mogelijke opties en laat je eens informeren en uitleggen wat het eea betekend.

Ja dat is inderdaad ook een optie..... Dan alleen nog de winkel die mij hierin kan helpen ;) (Nijmegen of omg.)

Misschien moet je meteen even vragen of iemand je even naar de dichtstbijzijnde winkel toe kan brengen. Anders moet je ook nog helemaal gaan uitzoeken hoe je er moet komen...

Misschien moet je meteen even vragen of iemand je even naar de dichtstbijzijnde winkel toe kan brengen. Anders moet je ook nog helemaal gaan uitzoeken hoe je er moet komen...

Zou fijn zijn, ben toch best duidelijk met me vragen en dat het hier enkel om wensen gaat. Geef duidelijk aan dat dit nieuw gebied voor me is en daarom kom ik op een forum. Volgens mij de plek om mensen adviezen/tips en dergelijke te vragen. Als je mij geen antwoord kan geven op me vraag, reageer dan niet. Los daarvan weet ik prima hoe ik mezelf moet verplaatsen en rijkt mijn leven iets verder als alleen me pc. Verschil tussen ons is wellicht dat ik een drukke baan heb en niet de hele dag de tijd heb om me bezig te houden met me hobby i.p.v. werk.

Klopt maar we hoeven je ook niet alles voor te kauwen, het is immers een hobby welke je zelf wilt beginnen en wij niet hoeven te vertellen wat je moet nemen, enige zelfonderzoek is wel wenselijk en daar laat je niet veel van blijken. Je kunt best prima zelf een winkel in de buurt zoeken. Ik kwam bv. met 1 google opdracht uit bij Hobma Modelbouw.

Jij denkt hierin uniek te zijn, de mensen die hier langer op het forum zitten denken: "Daar jeb je er weer 1" ;) (smiley om aan te geven dat dit niet kwaad bedoeld is)

Micropuller kan soms wat bot overkomen maar je moet niet de botheid maar het bedoelde bericht op je nemen....

Klopt maar we hoeven je ook niet alles voor te kauwen, het is immers een hobby welke je zelf wilt beginnen en wij niet hoeven te vertellen wat je moet nemen, enige zelfonderzoek is wel wenselijk en daar laat je niet veel van blijken. Je kunt best prima zelf een winkel in de buurt zoeken. Ik kwam bv. met 1 google opdracht uit bij Hobma Modelbouw.

Jij denkt hierin uniek te zijn, de mensen die hier langer op het forum zitten denken: "Daar jeb je er weer 1" ;) (smiley om aan te geven dat dit niet kwaad bedoeld is)

Micropuller kan soms wat bot overkomen maar je moet niet de botheid maar het bedoelde bericht op je nemen....

Klopt deels heb je wel degelijk gelijk. Echter hoef ik alleen de namen van onderdelen te hebben die ik nog nodig heb buiten de bouwdoos (dus geen artikelnummers van exacte onderdelen).
Ook wat betreft de gedachte van andere personen die langer actief op het forum zijn valt wat te zeggen. Ikzelf ben actief op meerdere fora en zodra ik zie dat een nieuw iemand, een (in mijn ogen) domme vraag stelt.... reageer ik daar gewoon niet op. Lijkt mij de meest simpele/makkelijkste en energiezuinigste (voor jezelf) manier te zijn om er mee om te gaan.

Ik kan een hele opsomming gaan maken waarom ik vind dat bot reageren niet hoort, maar daar hebben we waarschijnlijk allemaal onze eigen gedachte over. Als ik hem dan toch mag uitspreken, lijkt het mij juist leuk om mijn ervaring/passie te delen met nieuwelingen.... ma goed wie ben ik in dit verhaal.

Al met al is het duidelijk, en begrijp ik dat ik de zoektocht zelf zal moeten voortzetten. Geen probleem, alleen een duwtje in de goede richting (wat betreft welke extra onderdelen) was fijn geweest.

Zo is er op dit forum ook heel veel te vinden...
basis-kennis-electrisch-aangedreven-model-autos

Gezien je een TT01 wilt:
algemeen-tamiya-tt-01-chassis-topic

De TT01 kan (!) met een motor en een regelaar komen, de oudere regelaars (TEU104 en ouder) vereisen iets meer aandacht betreffende de spanning gezien ze standaard een ontvanger met een BEC gebruiken wat veel ontvangers niet kennen.

Je hebt dan een zender/ontvanger set set nodig en bij sommige zit er al een servo bij. Geen servo moet je die hebben voor de stuur. Dan een accu en lader, bespaar niet te veel op een lader, een beetje computerlader is een investering voor de toekomst en zeker handiger dan een simpele NiMh lader, betaalbaar is bv. de B6AC. Uiteraard heb je een accu nodig en als er geen motor/regelaar bij zit heb je dat ook nodig, gezien de beperkte tandwielverhoudingen met een TT01 is het niet aan te raden om de meest snelste motoren erin te lepelen.

Zo is er op dit forum ook heel veel te vinden...
basis-kennis-electrisch-aangedreven-model-autos

Gezien je een TT01 wilt:
algemeen-tamiya-tt-01-chassis-topic

De TT01 kan (!) met een motor en een regelaar komen, de oudere regelaars (TEU104 en ouder) vereisen iets meer aandacht betreffende de spanning gezien ze standaard een ontvanger met een BEC gebruiken wat veel ontvangers niet kennen.

Je hebt dan een zender/ontvanger set set nodig en bij sommige zit er al een servo bij. Geen servo moet je die hebben voor de stuur. Dan een accu en lader, bespaar niet te veel op een lader, een beetje computerlader is een investering voor de toekomst en zeker handiger dan een simpele NiMh lader, betaalbaar is bv. de B6AC. Uiteraard heb je een accu nodig en als er geen motor/regelaar bij zit heb je dat ook nodig, gezien de beperkte tandwielverhoudingen met een TT01 is het niet aan te raden om de meest snelste motoren erin te lepelen.

Perfect! Thanks a lot! Dit was het verhaal waar ik naar opzoek was ;).
De rest kan ik zelf wel uitvogelen. Het ging mij er ook niet om dat ik te lui ben om zelf onderzoek te doen.... maar waarom een wiel opnieuw uitvinden als die al... afijn.... bekend verhaal

Mocht je voor de TT-01/TT-02 willen gaan is dit een goedkope/standaard electronica set:

- Hobbywing 1060 regelaar
- Carson Cup Machine motor
- Carson zender/ontvanger

Ben je voor onder de €100,- klaar aan electronica. Enkel nog een LiPo if NiMH accu erbij en rijden.

Back