Nieuw, even voorstellen, op zoek naar oude decals

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door frits53, 23 jan 2018.

  1. frits53

    frits53

    Lid geworden:
    6 sep 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aalsmeer
    Hallo,
    Even voorstellen: ik ben Frits, 64 jaar en bijna gepensioneerd. Heb het bouwen van plastic vliegtuigmodellen na ruim 20 jaar weer opgepakt. Ben nu bezig oude ongebouwde kits alsnog te bouwen en oude gebouwde kits te restaureren. Heel vroeger, jaren zeventig (!) airbrushte ik nog niet. Enkele oude kits uit die tijd ga ik nu alsnog airbrushen. Ik heb dus de decals moeten verwijderen en zoek nu nieuwe decals. Soms lukt dat op Ebay. Maar ik zoek nog decals van de Airfix 1/72 Roland CII, een Duitse tweedekker uit WWI. Verder zoek ik decals voor een 1/72 Republic F-105 Thunderchief. Ik heb de heel oude Monogram-kit uit 1966 van die jet gestript van de decals en camouflagekleuren (uit de Vietnamoorlog) en wil hem nu de oorspronkelijke zilver-/Aluminium look geven en zoek de daarbij horende decals. Benieuwd of iemand mij die decals kan verschaffen of de weg kan wijzen naar mogelijke leveranciers. Ik heb Trumpeter en Revell USA al geprobeerd voor de decals van de F 105 maar bot gevangen. Bij Airfix staat nog de vraag uit naar de decals voor de Roland, maar ik heb nog niets van ze gehoord. Vrgr Frits
     
  2. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.229
    Locatie:
    Hoofddorp
    Je zou kunnen kijken voor decals bij de Luchtvaart Hobby Shop.
    Voor jou net over de brug van de ringvaart bij de oude molen.

    Grt John
     
  3. frits53

    frits53

    Lid geworden:
    6 sep 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aalsmeer
    Ja die ken ik, maar ik heb ze daar niet gevonden. Ook Airfix heeft inmiddels gereageerd dat ze de decals van de Roland niet hebben. Blijft dus een moeizame zoektocht maar dank voor je meedenken!
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  5. frits53

    frits53

    Lid geworden:
    6 sep 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aalsmeer
    Dank voor de tip, heb me aangemeld en mijn vraag gesteld. Benieuwd of ik succes heb.
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Graag gedaan. Ik zag hem toevallig vanochtend langskomen op de groep..
    Ik hoop dat je succes hebt.

    Probeer Niels Dol (Lelystad)eens een PM te sturen. Die heeft toevallig een verkoop van iets van 300 decal sets erop staan.. Van oudere modellen.
    En hij maakt ook zelf decals meen ik. Misschien kan hij je helpen.
     
  7. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi Frits,
    Decals voor een Vietnam Thunderchief zijn wel te vinden, maar een blank alu exemplaar is moeilijker.
    Die Monogram Thunderchief heb ik ook nog op zolder liggen, inderdaad gebouwd ongeveer in 1969, en in Vietnam schema! Met de kwast geverfd met Humbrol Authentic colours. Ik ben ongeveer 17 jaar geleden opnieuw begonnen met plastic modelbouw, en heb erg veel plezier met m'n airbrush.
    Een tip is om een vraag te stellen op het IPMS forum, afdeling Vraag en Aanbod. link: https://www.tapatalk.com/groups/ipms/vraag-en-aanbod-f5/?sid=d0ce37185cdedf20a7c87cbdbc4a1efd
    Wellicht heeft daar iemand Thunderchief en Roland decals in zijn voorraad 'ongebouwd'.
    Veel succes met je doorstart!
    Henk
    P.S., Niels Dol heeft jarenlang onder de merknaam Flevo Decals gewerkt, maar hij is er vorig jaar mee opgehouden.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2018
  8. ejk

    ejk

    Lid geworden:
    25 jun 2011
    Berichten:
    72
    De meeste kans bij de IPMS inderdaad. Daar zitten van oudsher nog veel vliegtuigbouwers. Die hebben ook regelmatig regio-bijeenkomsten bij de LHS.
     
  9. frits53

    frits53

    Lid geworden:
    6 sep 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aalsmeer
    Toch even de afloop van mijn zoektocht melden: decals voor mijn Monogram 1/72 F-105 Thunderchief uiteindelijk voor € 5 op de kop getikt. Oude Trumpeter kit voor die prijs overgenomen. Kit is onbruikbaar (verprutst door voorgaande eigenaar) maar de decals, ook voor de bare metal versie, zijn wel bruikbaar. Decals voor de Roland heb ik uiteindelijk in de USA gekocht voor (helaas..) $ 15 ..... Toch leuk, die oeroude kits een tweede 'leven' te geven!
     

Deel Deze Pagina