Nieuw, even voorstellen

Ik ben Koos uit Zetten en voor het eerst begonnen met de bouw van een historisch zeilschip. Is de hms Diana van Caldercraft geworden. Hele uitdaging door de toch wat beperkte beschrijving bij de kit. Kwam zo op dit forum terecht en volgde tot voor kort het bouwverslag van Pietsan. Dat was een mooie aanvulling op de beschrijving. Zo zag ik op zijn foto's dat de verschansing aan weerszijde van het campagne dek uit een stuk multiplex van 1,5 mm bestond. Zag tot mijn schrik dat deze 2 onderdelen ontbreken in mijn pakket. Had Pietsan hierover willen contacten omdat in de afbeelding van de onderdelen in de handleiding beide plankjes niet voorkomen en het zo lastig reclameren is. Zag echter dat hij het forum heeft verlaten, jammer. Is er iemand anders die deze kit heeft en wellicht een papiere malletje van deze delen wil maken?

Zag echter dat hij het forum heeft verlaten

Dag Koos. Ook namens mij welkom op dit forum. Het zou leuk zijn als je een bouwverslag start, dan komen de tips ook vanzelf.

Piet heeft zich dan wel teruggetrokken uit het forum, maar hij ia nog steeds lid en kijkt ook nog wel regelmatig mee. Je zou hem dus steeds nog een PB kunnen sturen met je vragen. Grote kans dat hij die nog wel wil beantwoorden.

Groet,

Ad Bakker

Dank voor de tips! Ik zal proberen later deze maand een bouwverslag te starten. Voelt als beginner wel wat raar omdat de meesten al ver gevorderd zijn en ik nog maar weinig kan brengen. Moet nu nog uitvinden hoe je een pb kan versturen.

Koos, de onderdelen die je bedoeld, zijn de delen nr. 226 (verschansing campagne) ze staan inderdaad niet op de onderdelen tekeningen, maar zitten wel degelijk in de kit hoor. Soms is het even zoeken. Achter in het bouwbeschrijvings boekje staat een lijst met alle onderdelen die in de kit zitten. Gr. Piet.

P.S. je hebt niet het makkelijkste schip uitgekozen als je nog geen ervaring hebt, maar desondanks wens ik je alle succes met de bouw van dit prachtige Fregat.

Dabk Piet voor je reactie! Zou je graag verleiden om je bouwverslag weer op te starten, daar kan ik veel van leren.... Weet nog even niet hoe die persoonlijke berichten werken, maar zou graag met je in contact komen. Hoor wel. Gr. Koos

Laatst bewerkt:
Mooi Koos, je hebt nog sneller antwoord dan ik gedacht hd (bedankt Piet!!!).

Als je een verslag begint (doen!!) dan zijn foto's onontbeerlijk. Uit je eerdere bericht maak ik op dat je nog niet er thuis bent in forumland, en dan is het plaatsen van foto's een probleem.
Daarvoor heb je de keuze uit twee mogelijkheden:

1. Het aanmaken van een fotoalbum op het forum, het plaatsen van foto's hieruit gaat heel eenvoudig.
  2. Het plaatsen van foto's via een forum facilitrit genaamd MBF foto ipload.
Beide mogelijkheden worden besproken in deze link. Voor de eerste mogelijkheid volstaat het om naar het filmpje aan het begin te kijken, voor de tweede mogelijkheid moet je paragraaf 2.4 even lezen.

Succes ermee!!

Groet, Ad Bakker

Nou wat een reacties. Heb e.e.a. al opgevolgd zoals de 'edit-tip'. Zelfs al reactie van Piet gehad en pb-bericht over de werking op het forum van Manus. Allen dank, zo wordt ik goed op weg geholpen!
Groet Koos.

Nu nog even aan het werk om de hobby te bekostigen...

Back