[nieuw] Fei Lun FT011 Brushless 4S Speedboat :)

Discussie in 'Speedboten' gestart door DutchRC, 8 mrt 2016.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ok dat is waar,
    het is erg goedkoop plastic, ik heb het nu gelijmd met hard plastic lijm voor nog een paar keer varen hoop ik..
    daarna ga ik verder kijken voor een laagje polyester of carbon en dan zelf een steun maken of kopen, erin lijmen etc,

    uit vallen zal dan de regelaar wel zijn maar in het begin deed hij dit niet. wat zou dan de oorzaak ervan kunnen zijn?
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Iets is zwaarder gaan lopen, motor trekt daardoor meer stroom, en/of accu is minder geworden.
    Kun je nog de oorspronkelijke onbelaste (buiten water) stroom vergelijken met de huidige onbelaste stroom?
     
  3. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl België
    Motorsteun op één kant afgebroken en het boeltje wringt, met gevolg een hogere stroom waardoor je regelaar afslaat.
     
  4. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    kan allemaal misschien .met de accu heb ik nu 20 keer gevaren denk ik. en alleen de laatste 2 keer daarvan viel hij uit.
    maar de motor wringt denk ik niet omdat er zo´n knokkel systeem op zit. daarvoor hoeft de aandrijving niet recht tegenover elkaar te staan,
     
  5. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl België
    Indien er maar één gewricht (knokkel) op zit kan de aandrijflijn nog altijd wringen, bij 2 gewrichten (knokkels) is het wringen weg, maar niet ideaal bij hoge draaisnelheden van de aandrijflijn.
     
  6. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Zou goed kunnen dat de steun dan al aan het inscheuren was en dat hij daardoor stilviel.
    ik verdenk toch ook de aluminium cnc prop .misschien toch niet helemaal perfect in balans...
    nu heb ik er terug een plastic prop op,

    die maat van mij had een veer in zijn prop gevaren en je hoorde hem gelijk ook resoneren.
     
  7. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Het seizoen is weer gestart en ik wil mijn FT11 weer in orde maken.
    De laatste keer zag ik dat die koppeling tussen de motor en de aandrijfas erg zwak is. Heet dat een T bone? Anyway het andere deel waar die Tbone in valt staan al afdrukken in het metaal
    Terwijl het in een paar keer varen als de 2 koppeling is.

    Ook zit er een heel klein torx of hex schroefje om de as vast te schroeven. Dit lijkt wel van plastic zo zacht is dat metaal. Ik heb al een extra nieuw torx sleuteltje gekocht maar je draait hem zo dol.

    Is er een andere manier van die koppeling maken ?

    Ik moest ook al een keer zwemmen omdat de boot in het midden van het meer een lege accu had. In die limp mode dat hij nog maar heel zacht kan varen bedoeld om je bootje weer terug te krijgen en de accu niet te ver leeg te trekken werkte maar 10 seconden ofzo toen was Mn accu zo leeg blijkbaar dat hij er helemaal mee op hield.

    Kan ik daar iets aan doen? Een andere esc ofzo ?
    Ik heb al een lipo alarm maar die begint al met piepen wanneer ik de volle accu er aan koppel en vol gas weg vaar.
     
    Josessers vindt dit leuk.
  8. Barry Dijkstra

    Barry Dijkstra

    Lid geworden:
    3 sep 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Leeuwarden
    Goeden avond zal me even voorstellen, ben Barry uit Leeuwarden heb ook een feilun ft011 alleen vandaag gevaren en ineens houd me stuur servo ermee op! Iemand een idee heb er totaal 5x mee gevaren heb er al een andere stuur servo op geprobeerd maar helaas geen succes
     
  9. sanderhv12

    sanderhv12

    Lid geworden:
    11 apr 2018
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Zierikzee
    Als je er zeker van bent dat die andere servo in orde is.... dan zit het misschien in de bedrading. Of de ontvanger...
     
  10. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.689
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Barry,

    Als je er 'alleen vandaag' mee gevaren hebt en de aankoopdatum nog recent is, zou ik contact opnemen met de verkoper en vervanging onder garantie vragen.

    Groeten, Jan.
     

Deel Deze Pagina