Nieuw hier en een paar vraagje's

Goeden Avond,

ik ben begonnen met een springer tug te maken, om te kijken of modelbouw wat voor mij is
nu ben ik enthousiast begonnen maar stuit ik toch op een paar probleempjes zo vandaar een paar vragen waar ik graag wat antwoorden op zou willen

- Ik heb de romp gebouwd van triplex begreep uit dit forum dat het waterdicht maken het beste te doen is met epoxy waar is dit te verkrijgen?

- Wat heb ik nodig aan elektronica en waar is dit goedkoop te verkrijgen? omdat dit project een try out is wil ik er niet te veel aan spenderen.

- k heb een oude accu boormachine motor van 9.2 volt + accu kan ik dit gebruiken ?

- Wat is de schaal ongeveer van een springer tug heb wel de tekeningen gevonden maar de schaal kan ik nergens vinden hij is ongeveer 45 bij 20

Zo dat waren een heleboel vragen :D

Met vriendelijke groet

Martus

Goeie morgen Martus,
welkom op ons mooie forum!
Ik zal je eerste vraag beantwoorden, de rest van de vragen laat ik aan een ander over.
Als je romp af is , kan je hem het beste eerst 2 of 3 keer behandelen met G4 aan binnen en buitenkant ,
totdat het hout helemaal vezadigd is, dit wordt glashard !
G4 is een polyeuretaan hars lak 1 componet beter bekend als parket lak.
eventueel kan je dan de laatste behandeling doen met keperdoek dat is geweven doek van glasvezel, je maakt ruw weg stroken en dep die in met G4 en de volgende strook overlap je weer over de eerste laag.
in plaats van G4 en de glasmat kan je ook epoxy gebruiken.
Dit is o.a. tekoop bij Polyservice ze kunnen je daar goed adviseren wat je nodig heb en welke hoeveelheden, Polyservice

succes

De schaal van een Springer Tug is "nader te bepalen".
Zoek maar eens op internet naar plaatjes: Er is vanalles te vinden, van kleine opduwer-achtige afwerkingen, via standaard duwbak-opbouwen tot opbouwen die op onderzeeers en oorlogsbodems lijken. En natuurlijk allerlei fantasie-spul met de gekste vormen.
Van de Springer Tug is in principe alleen de rompvorm (en -maat, officieel) vastgelegd, de rest is aan de fantasie van de bouwer.

Lees- en kijkvoer:
-Scoop.it
-VMBC Het Anker
-SpringerTug.com
-Google Images
-...En natuurlijk dit forum, Springertjes genoeg! :)

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie

heb de romp af dus wil ik hem in de g4 zetten maar er moet nog wel aan geplamuurd worden kan dit na de behandeling met g4

waar kan ik die g4 bestellen of is elke harde parket lak geschikt

martus

Back