Nieuw hier en meteen al een lastige vraag

• Topicstarter Topicstarter demian1290
  • Startdatum Startdatum
dat werkt.

en er zijn er meerder hier op het forum die zo'n ding gebruiken dat ik zo weet.

rechtsboven zit een knop zoeken, zoek maar eens (tegelijk in alle fora) op multiswitch, ik weet zeker dat je de info die je zoekt vind.

kom je er niet uit? daar in die draadjes vragen waar het van toepassing is, of hier.

we horen het wel, succes !

Volgens mij was die vraag al op het minitruckers-forum beantwoord.

Je bepaalt dus eerst welke decoder je nodig hebt. Hierbij moet je er rekening mee houden, dat er 2 fabrikaten zijn:
1)F1513 is een 8kanaals multiswitch decoder, die door Futaba wordt gemaakt. Het bijbehorende 8kanaals zenderdeel is F1511.
2) 8369 is een 16kanaals multiswich decoder; 8370 is een 12 + 2 decoder (12 schakel- en 2propfuncties). Bijbehorende zenderdelen zijn 8084 (16kanalen) en 8101 (12 + 2 kanalen). Deze multi-modulen worden door Robbe zelf gefabriceerd.

Hoi,

Bedankt voor de tips.
Ik heb via de search mogelijkheid op het forum gezocht en nu kwam ik dit tegen:

steppke zei:
Bedankt voor de info.
Ik heb de Sound Modul Navy geprobeerd te laten werken met de Multi-switch-prop 12+2 mod. no. 8101.
Hiertoe heb ik de Sound modul rechtstreeks op de ontvanger aangesloten. Helaas werkt het niet.

De Multi-switch-prop 12+2 mod. no. 8101 in combinatie met de multi Switch prop 12+2 decoder memory no. 8370 werkt wel goed. Maar ook wanneer je de Sound Modul via de decoder aansluit werkt het niet.

Dus toch maar de Multiswitch 8 Modul aanschaffen :?

Eric

Bouw Moonraker:
http://www.xs4all.nl/~safeprod/Graupner_moonraker.htm

Heeft iemand ervaring met de geluidsmodule van wedico nr189?
Werkt dit als ik dan de 12+2 modules koop of moet ik hiervoor ook de 8 kanaals module hebben?

groetjes
Marco

Voor de soundmodulen van Robbe wordt het 8 kanaals zenderdeel (F1511) aanbevolen.

Hoi Corrien

Sorry maar misschien begrijpen we elkaar niet.

Ik heb dus de soundmodule van wedico en deze wil ik graag in mijn model inbouwen.

en mijn vraag is werkt dit met de 12+2 modules van robbe of moet ik de duurdere 8 kanaals modules kopen.

Heb weinig zin om eerst het een te kopen en dan erachter te komen dat het niet werkt zodat ik het andere moet halen.

groetjes
Marco

Het Wedico soundmodule ken ik niet, maar voor zover ik weet moet dit met schakelkanalen of multiswitch functies bediend worden. Het maakt dan niets uit welk multiswitch type er wordt gebruikt. Het is dan ook niet merkgebonden. Met een Graupner zender met multinaut modulen kan het net zo goed worden bediend.

Bij het Robbe soundmodule zit een multiswitch ingebouwd. Deze is berekend op een 8kanaals zenderdeel en kan d.m.v. het omzetten van een schakelaar ook op de oude Robbe 6-kanaals decoder en op de Graupner multinaut decoder werken.

Back